Madamina Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 De har tilbud på O.Olsen, men alle testene jeg leser gir så dårlige resultater (f.eks på Britax Two Way Elite og faktisk også HTS Besafe combi). Gutten vår er 9 kilo og vi har et Britax sete som skal gå til 13 kilo, men han begynner å få det trangt fordi han er så lang. Vi liker 5-punkt selen til Britax. Hvilke stoler gir god plass bena når setet er bakoverlent? Og hvilket skal være best? Hvor stor vektgruppe skal vi gå for? Ser at Britax Evolva går 9-36 kilo, men det kan vel ikke være helt maksimalt?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Vi har kjøpt et bilsete på Mekk,det virker veldig greit. Ryggen kan tippes bakover,helt greit sete til en grei pris 800kr.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 recaro-sete har vi nå kjøpt til vår tass på 21 mndr, han veier et sted mellom 12 og 13 kg (lenge siden kontroll!) kjempefornøyd med det setet, i tillegg til HTS besafe-setet. vi har ikke det setet som kan stå i begge kjøreretninger, men det som står MED kjøreretningen. veldig fornøyd med det setet altså, og vet det er MANGE fagfolk som anbefaler det...
mammmamia ** Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Grunnen til at de gjør det dårlig i test er at testpersonalet legger vekt på montering, finish, brukervennlighet og belastning på bryst (ikke nakke) når de tester. De bakovervendte setene er vanskelig å montere og tar stor plass, derfor gjør de det ofte dårligere enn fremovervendte seter, nettopp fordi belastningen på nakken ikke blir testet, dette er jo nettopp det som gjør at barna bør sitte bakovervendt lengst mulig..! Jeg ville ikke sett meg blind på disse testene, men tatt med bilen og ungen i butikken og prøvd sete. Akta Graco Duologic, Akta Graco Cosmic, Britax Two Way Elite, Britax Secura, Maxi Cosi Mobi og Brio Zento er kjempegode seter som kan brukes bakovervendt til 25 kg (Akta Graco til 18 kg) og som er lange i ryggen. Jeg liker ikke HTS-setene da disse er korte i ryggen og ofte trange for bena... Det er ikke så bra med seter som spenner over flere vektklasser, disse gjør det ofte veldig dårlig i kollisjonstest fordi det blir mange kompromisser for å få dem til å passe til alle aldre... Vil absolutt anbefale deg et fra 0-25 eller 0-18 kg, helst et rent bakovervendt sete, da blir man ikke fristet til å snu tidligere, og disse er ofte enkere å montere og tar mindre plass..! Brita Two Way Elite og Akta Graco-setene har kjempegod plass til bena, men Cosmic-setet tar stor plass i bilen så det er viktig å ta med bilen når du prøver setet! Før du kjøper det! :-) Lykke til med kjøpet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå