Madamina Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 De har tilbud på O.Olsen, men alle testene jeg leser gir så dårlige resultater (f.eks på Britax Two Way Elite og faktisk også HTS Besafe combi). Gutten vår er 9 kilo og vi har et Britax sete som skal gå til 13 kilo, men han begynner å få det trangt fordi han er så lang. Vi liker 5-punkt selen til Britax. Hvilke stoler gir god plass bena når setet er bakoverlent? Og hvilket skal være best? Hvor stor vektgruppe skal vi gå for? Ser at Britax Evolva går 9-36 kilo, men det kan vel ikke være helt maksimalt?
Kæmma og trultene Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Vi kjøpte BeSafr Combi da det har vært best i test det jeg har hørt. Der er det god plass til bena (spvidt jeg ser) og det kan brukes begge veier. Veldig greit dersom vesla er av typen som tidlig blir bilsyk hehe. Vi sjekket litt rundt før vi ahndlet, men landet på dette. Det går til 25 kg, hvilket vil si en 3-4 år. Er kgspennet for stort føler jeg at det går på tilpasningen løs - et stet med mindre kgspenn gir bedre tilpasning pr "kg-gruppe" hehe
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Hvis du sjekker her så har forbrukerportalen testet bilseter i forskjellige vektklasser - http://forbrukerportalen.no/test/bilbarneseter
skimre Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 jeg har kjøpt besafe izi combi x1 til vesla her i huset, er litt kronglete montering, men det sitter utrolig bra i bilen, og vesla sitter kjempe godt i det. jeg har kjøpt britax two way elite til bil nr 2, den vil bare brukes til å hente i barnehagen, men går jo til 25 kg, så det kan brukes leeenge:) vil bare si at britax setet er veldig rett i ryggen, så det ser ikke ut som et sete som det er godt å sitte lenge i... de har tilbud på begge disse setene på barnas hus, i to uker fremover...
mammmamia ** Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Har svart deg på utstyrsdebatten, HI! Må bare få kommentere at Britax-setet kan vippes bakover så det ikke blir så bratt - synes selv det er et kjempegodt sete og lillegutt sitter kjempefint i det selv om han sover :-) Men det kommer selvsagt an på hvor bratte bilens seter er også da, hvilken helning barnesetet får, derfor er det viktig å prøve setet i bilen, med ungen oppi, før man kjøper det! :-)
mammmamia ** Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Bare en liten opplysning - HTS Izi Combi er kun godkjent opp til 18 kg.! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå