Gå til innhold

RAR ULTRALYDOPPLEVELSE!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen flere flergangsfødende somhar opplevd dette;

jeg var på første UL imitt fjerde svangerskap i går,og fikk ikke satt termin pga at barnet var ikke kommet lenger enn i uke 15, mens jeg vet at jeg er i uke 19!!!

Jordmor målte hodediameter fra øre til øre til å være 37 mm, og det skla visst tilsvare 15 uker+ lårbein var 23 mm lange

Skal til ny undersøkelse om tre uker, og da kunne det hende jeg faktisk var kommet like langt som min egen termin nå!! Merkelig, for jeg har aldri opplevd å bli gjeninnkalt til UL med noen av de andre tre!!

Noen i samme båt der ute??

Svar raskt dere,jeg undres så!!!

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg opplevde noe lignende i mitt forrige svangerskap. Jeg hadde en del blødninger tidlig i svangerskapet og var da på ultralyd to ganger for å se at alt var bra. Var da ca 8 og 10 uker på vei. Da jeg kom på ultralyd i uke 18 sa jordmor at jeg var 16 uker på vei på grunn av babyens mål. Var på ny ultralyd 2 uker senere og fikk da satt termin, den var 2 uker etter legetermin. Jeg fødte en liten gutt 2 uker før termin, ble satt i gang på grunn av svangerskapsforgiftning.

med min første hvet jeg når jeg ble gravid for vi bodde i hver vår by litt fra hverandre,så det var bare en gang jeg kunne blitt gravid...likevell påsto de at jeg var blitt gravid tilogmed etter at jeg hadde fått positiv test.

så jeg fikk 11 terminer fordelt på 4 mnd.,det er jo umulig men de nektet å gi seg. 11 september 2004 var jeg på den siste ultralyden og de målte babyen og sa at han kom til å veie 3600 og være 50 cm lang maks viss han ble født 10 oktober eller senere. 20 september 2004 (3 uker etter min egen termin) fødte jeg en gutt på 4310g og 52 cm..han var veldig tørr så da kunne de endelig si at jeg hadde rett for det var ett tegn på at han hadde vert i magen over termin.

så viss du vett når du ble gravid så ikke gi deg...vi hvet best!! ;-) derme basta.

Hei.

Har ikke opplevd dette selv, men babyer vokser jo i ulik hastighet.....og en kan jo faktisk få et lite barn (mindre enn de du har fått tidligere) av ulike årsaker, uten at den trenger være kjent.

Regner med at jordmor ville sett om det var noe "unormalt" med babyen som f.eks dverg....

Uansett så pleier de fleste selv å vite sånn ca når en ble gravid.....og 1 mnd forskjell er jo en del.

Er du ikke fornøyd med oppfølgingen du får der du går til kontroll kan du vel bytte?

Ønsker deg lykke til videre med svangerskapet og babyen.....skal nok se du har rett ;o)

Takk for støtten, og oppmuntringen-jeg veit jo jeg har rett, men blir usikker i svangerskapet, som mange andre, vettu....

har ikke tatt feil før med de tre andre heller,men terminene har blitt flytta litt. Målingene har likevel gått greitt.;-)

Neste gang er jo tre uker til,og jeg kan jo bare bestille meg en time til ul på et medisinsk senter i privat regi....ekstra ul altså. Men det går bra, ja,-og ungen kommer ikke før han skal uansett!!!

Takk igjen , og takk til alle som har svart!

Og JA jeg veit også akkurat når jeg ble gravid!! som mange andre!

• 2 uker senere...

har ikke noe særlig tru på dem som skal sette termin derfor følger jeg utelukkende min egen termin. jeg vet sjøl når jeg fikk meg noe hehe.

fikk terminen min forskøvet to uker frem på grunn av målene sde tok i uke 18. men det skal bare være sagt at jeg ikke trodde at det kunne være korrekt da og hvertfall ikke nå. var på utvidet ultralyd i uke 24 å da var ungen unormalt stor etter uke antallet å være å det bekrefter jo bare det jeg har sagt hele tiden. min egen termin stemmer best

Annonse

NESTEN....

Hadde en tidlig UL for å konstatere at sv,skapet uviklet seg normalt! Da satte hun legen terminen til over to uker ETTER menstermin. Og det er uvanlig for min del, siden det i mine forrige sv. skap har vært ganske sammenfallende terminer - Og senere har fødselen bekreftet terminenen... Dette er mitt 3. svangerskap - først får jeg termin 10.02.07 av legen beregnet utifra mens - og så får jeg termin to uker senere av legen etter tidlig UL og så får jeg tilbake terminen 10.02.07 etter ordinær UL - symfysemålen gjennom svangerskapet etter dette har vist i to "falle fra perioder" og vokseperioder imellom dette! Det er noe rykk.-og-napp-aktig ved voksingen til min lille krabat her ja!

samme problem jeg. jeg visste at jeg var i uke 19. ble målt til uke 15. bpd på 37. tok testen 7oktober og den var pos. ul jm nekta for at det gikk an hun, for jeg ble gravid 10okt,sa hun.ikke f* om det går an sa jeg for mannen min var ikke hjemme i oktober. så jeg sa bare at nå kommer jesus 2 til,amen og gikk. nå er jeg 19-3 og ligger etter min egen mens termin på 7juni. men jeg å jm skriver etter 5juli. kjempebaby. skal inn på ny ul i mai for å beregne vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...