27dager Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 skull e skifte på min 2 mnd gamle jente og bleien var full av brungrønt slim! ikke vanlig bæsj i det hele tatt.. vanligvis er det tynt og flytende og sennepsgult på fargen. noen som har lik erfaring og kan si meg hva dette er? hun har ikke vært helt i slaget de siste tre dagene, færre bæsjebleier enn tidligere, tror hun har vondt i magen. er kanskje litt ekkelt dette her,men trenger hjelp og vet ikke hvor andre steder jeg kan spørre enn her.. takker for hjelp
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Jeg tror at når bæsjen er grønn så får hun for lite næring/mat
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Grønt tyder ofte på vondt i magen. Mer enn det vet jeg ikke, dessverre. Men det er sikkert mange grader av normalt på dette også. Ammer du?
27dager Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2007 ja jeg fullammer. går mellom 3 og 3.5 timer mellom hvert måltid. 6 måltid i døgnet, sover om natten mellom 5 og 7 t i strekk
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Da foreslårjeg at du spør på ammedebatten Der er det sikkert noen som vet.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 har du spist noe som hun kan ha reagert på? min fikk sånne bleier når jeg hadde spist forskjellig slags lål (blomkål,kålrabi....) og når jeg hadde spist krabbe dagen før! det er helt vanlig at avvføringa forandrer seg mye, både i farge, konsistens og lukt.. på helsestasjonen sier de at de fleste bekymringstelefonene dreier seg om babyens avvføring..men det er veldig skjelden at det er grunn til bekymring!
Silverpilen Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg var utfor det samme, rar lukt og slimete grønn avføring. Kan ha noe med hva du har spist? Det var ihvertfalll det jeg ressonerte meg frem til da det sto på.... Salat fant jeg ut den lille knotten reagerte på.... Du får følge med utover på dagen....
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 De gangene mine barn har fått grønn avføring så har de også gitt uttrykk for magesmerter. Tenk over om du har spist noe uvanlig eller sterkt som babyen igjen kan reagere på. Første jenta mi tålte ikke at jeg drakk noe med kullsyre og heller ikke at jeg spiste løk. Da var det skriking og grønn avføring etterpå.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Dette er ikke farlig og kann skje noen ganger. Den fargen kommer fra galevæske. Jenta mi hadde grønn avføring med slim flere ganger. Hvis du er beskymret ring på helsestasjon
komplett familie Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 jeg hørte med helsesøster når min sønn hadde slik, og hun sa det kom av luft i magen. Siden tarmene ikke er ferdig utviklet er de mer følsomme. Elias fikk luft i magen av å ikke rape etter måltidene, så det er ikke sikkert det er noe du har spist heller!
bollenr3 Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 hei! jenta mi har det samme av og til (er 3 mnd)... men det virker ikke som om hun har vondt i magen eller noe... skal til doktoren på fredag pga hun har hatt litt blod i avføringa til tider... tenkte kanskje det har noen sammenheng med det men... ikke godt å si. det er så skummelt når ting virker å være galt med de kjære små.
high five Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Det var det de sa i "gamle dager". At bærsjen er grønn kommer av at den har passert raskt i gjennom systemet. Ofte ser man grønn bæsj når barnet har el har hatt vodt i magen,. Har overhodet ingenting med lite mat å gjøre.
storesøster og lillebror Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Jenta mi har også litt blod i avføringa, ikke hver bleie og ikke hver dag. men d har stått på noen uker. Har også hatt slim. Har vært hos lege og fått henvisning til barnelege på sykehuset. Legen vi var hos så ingen tegn til rift, men den kunne være lengre inn. Synes d er greit å få d undersøkt. Håper vi får time på sykehuset snart. Siste frist er 8. febr.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Gutten min var mye plaget av luft og magevondt de første månedene. Han hadde ofte slik slimete grønn bæsj som du beskriver. Disse dagene virket det som han var ekstra plaget med magevondt. Jeg fant aldri ut hva det evnt var i min kost som påvirket dette. Det virket som han reagerte på det meste... En ting han reagerte på, som jeg da ikke var klar over at mange reagerer på, var paprika. Men det var tydligvis mye annet også. Han hadde også skummende mørk knallgul/oransje bæsj i blant. Da hadde han også mer magevondt enn vanlig. Det er ikke uvanlig eller unormalt det du beskriver, men selvsagt ikke noe kjekt for lillejenta eller deg at hun har vondt i magen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Tror ikke du trenger bekymre deg.Er barnet snørrete/ tett i nesa? Har hun spist litt mindre de siste dagene, min erfaring er at grønnlig avføring kommer av at barnet har spist mindre . Slimete avføring sees ofte når små barn har slim/snørr i nese. De svelger sånt unna, og viser seg som slim i avføringen. Kan du ha spist noe hun kan ha reagert på? Meget mulig at hun har vondt i magen, og dette fører igjen til at hun kanskje spiser litt mindre. Det viktige er at hun spiser. Vent noen dager og se an dette. Hvis du er i tvil, hun blir verre og/eller dette vedvarer, så kontakt lege.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Lene Rd.... og Mamma'n til Ane: Jenta mi hadde også blod i avføringen når hun var mindre (vel 6 uker+ -), og jeg er sikker på at det var fordi hun ikke tålte at jeg drakk kumelk. Jeg sluttet å drikke melk og ost osv. og da var det ikke antydning til blod i avføringen lenger. Hun ble også sjekket for rift, men de så ingenting, og de ville ikke sjekke om den var lengre inn. Jenta mi hadde også grønne bæsjebleier med slim dei første 6 ukene uten at Hs og lege så grunn til bekymring... kun jeg som var bekymret:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå