Gå til innhold

Digert hjertesukk... kjenner ikke bevegelse ennå - i uke 19!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei med mitt andre barn, men kjenner ingen tegn til liv!! Det er såååå leit å lese om alle dere som kjenner sprell og spark og så kjenner jeg ingenting. Særlig merkelig med tanke på at dette er mitt andre svangerskap. Skal man ikke kjenne det tidligere da? I første svangerskap skrev jeg dagbok og jeg kan lese at jeg kjente liv nesten hver dag fra uke 14-15. Hvorfor kjenner jeg ingenting nå? Kan det være noe galt? I ren desperasjon kjøpte jeg såkalt "hjertemonitor" på nettet og prøvde den i går. Men jeg kunne ikke høre noen hjertelyd der nede. Hvis jeg holdt den oppe ved brystene mine kunne jeg klart og tydelig høre min egen hjertelyd så den funker ihvertfall! Men da jeg holdt den nederst på magen hørte jeg mye rart, men ingen hjertelyd. Æsj - så bekymret man kan bli altså!! Noen som har tips eller råd? Jeg skal ikke til UL før om 2 uker. Det er sååå lenge til.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal du ikke ta sorgene på forskudd. Jeg går også med andre mann, å har kjent lite med liv(trodde jeg)

Men her om natten når jeg lå med drit høy feber hadde jeg en aktiv liten krabat inni magen min ja. Han sparka så hardt at jeg kjente foten hans gjennom magen.

Så det kommer nok før du vet ordet av det!

Skrevet

Det er ikke alltid man kjenner spark tidligere for om man har barn fra før.

Men jeg synes du skal bestille deg en time til lege/jordmor slik at de kan gi forsterlyden en sjanse! Du skal se de klarer å finne et bankende hjerte!

Ta da med deg baby-watchen din, og se om ikke dere kan prøve den også!

Like greit å bestille time så snart som mulig, så slipper du å være bekymret!

Skrevet

jeg synes du skal ringe føden eller sykehusetå kreve en litt tidligere UL, ikke meningen at du skal gå å bekymre deg. dette tar de på alvor. bare fortell dem hvordan du har d.

kan jo hende at morkaken ligger forover at du derfor ikke kjenner så mye? men eg ville uansett tatt en sjekk. skal se at alt er normalt,..kanskje du ikke er så langt på vei likevel? lykke til hvertfall

Skrevet

Hei på deg!

Kjenner meg så godt igjen. Jeg venter barn nr 4 og kjenner lite liv jeg også. Er i uke 20. Kanskje litt bobling nederst i magen. Var på UL og der så jeg en aktiv liten krabat(ine?) og alt så bra ut. MEN - jeg har foranliggende morkake som kan virke støtdempende i forhold til sparking og sprell. Kanskje det bare er dette? MEN - uansett - kjedelig å være bekymret 2 uker til, så kanskje du kan kontakte din lokale helstestasjon og bare komme innom og høre hjertelyden iallfall!

Lykke til!

Skrevet

Grunnen til at ikke jeg har hørt hjertelyden er at fosteret ligger inntil ryggen min. Var på UL i sist uke og alt var bra:) Er i uke 19.

Det hjelper å drikke/spise ting med mye sukker i og legge deg ned når du skal kjenne etter liv.

Skrevet

Jeg er i uke 17 og har heller ikke kjent liv enda..Er min nr 2 her også!!Hører mange sier at man kjenner liv tidligere v nr 2,men det stemmer ikke alltid altså!!Og de der hjertemonitorene kan egentlig bare skape mer engstelse synes jeg,sjønner ikke hvorfor de selges i det hele tatt..Bare slapp helt av,har det vært noe galt,så hadde du merket det altså,ved smerter o.l...Sist kjente jeg ikke liv før i uke 22 jeg!Og sønnen min lå veldig nære ryggen min,så derfor så sent..Bare slapp av,plutselig en dag kjenner du kraftige spark:))

Skrevet

nå ble jeg litt glad jeg, etter å ha lest denne tråden her.. syns lissom "alle" kjenner liv fra uke 14 eller noe, men her er det ingenting.

Trodde jeg kjente noe i uke 12 eller 13, og regnet med at innen nå ville jeg vite virkelig hvordan det kjennes ut..

men NEI. IKKENOE.

Vil jo bare at den lille skal leve og ha det bra, og vite at det er sånn det er. kjenner jeg blir ganske negativ når jeg leser om alle fiskehalene og all boblinga, for det eneste jeg kjenner, er en og annen vondt i magen, som om noe stikker eller biter meg innenifra. og det er jo overhodet ikke noe sånt som andre har forklart om!

Så det er litt godt at det er flere andre som heller ikke kjenner noe. kan jo ikke akkurat være noe galt med oss alle sammen heller..

:)

Skrevet

Jeg har akkutrat begynt å kjenne liv- er i uke 21 (22 i morgen).

Har foranliggende morkake, kanskje du også har det?

Skrevet

Har du prøvd å ligge på magen? da har jeg brukt å kjenne bevegelser tydligere. Som mødre til flere enn et barn, jobb osv. har man kanskje ikke alltid like god tid til å roe seg ned og kjenne etter. Og når man i tillegg bekymrer seg, blir det enda vanskeligere. Istedet for å gå rundt å bekymre deg alene, bestill time hos jordmor eller lege idag! Hvis du forklarer problemet, vil du sikkert få raskere time. Få dette ut av verden.

Husk at svangerskap kan være svært forskjellige. Og jeg leste her et sted at man innen så sent som i uke 21 skal ha kjent liv.

Skrevet

Mna føler gjerne et større press som flergangsfødende at vi skal kjenne liv tidligere. Men dette er ikke en regel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...