Gå til innhold

Var det SÅ rart?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestemt meg for at jeg ville fullamme til jenta mi var blitt 6 mnd. Men så, rett før hun ble 5 mnd innførte hun puppenekt. Hun hadde også spist litt dårlig i det siste.

Jeg får ikke helt til dette med pumping, så det var veldig mye styr. Vi løste det med å begynne å gi henne grøt. Etter noen dager gikk puppenekten over, og det virket som om hun hadde fått opp appetitten også. Så da sluttet jeg å gi henne grøt, og gikk tilbake til å bare amme.

Når jeg fortalte dette på helsestasjonen i går så hun på meg som om jeg var sinnsyk. SLUTTET du å gi henne grøt???

Jeg satt der og følte meg litt snurt. Har vært så stolt over at jeg klarte å fullamme i 6 mnd slik som målet hadde vært. Var det helt feil?

Jenta hadde lagt på seg helt perfekt, så det hadde ikke med det å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7920359-var-det-s%C3%A5-rart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt greit det vel! Selv om de fleste blir så entusiastiske og utolmodige at de fortsetter med grøt og annen fast føde... Mange går frem og tilbake, man har hele det andre halvåret på å lære å spise fast føde... Flott at du klarte å få melken opp igjen til full produksjon!

Jeg synes det var flott det du gjorde, jeg! Om de ikke helt er klare for det med spising kommer det jo før eller senere. Noen er heeeelt klare når de er fire måneder, andre skjønner ikke helt vitsen før de nærmer seg året. Rar helsesøster!

Vi gjorde det samme, det var ikke sikkert jeg kunne fortsette fullamming mer pga sykdom hos gutten min da han var 5 mnd. Gav grøt noen dager, men så gikk det å fullamme videre, og da kuttet vi ut grøten igjen. Har aldri fått noen kommentarer på det.

Synes det var på grensen til dust av helsesøsteren din..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...