Gå til innhold

Noen som skal føde på Fredrikstad her??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, vi skal føde i Fredrikstad. Fødte der for 2,5 år siden også, bare noen uker før de åpnet de nyoppussede avdelingene. Veldig fornøyd! Fikk super oppfølging av samme jordmor under hele fødsel, fikk god veiledning ang amming og synes både fødselsoppfølging og barseltid var kjempebra der! Vi har termin 1 juni.

Yepp. Fødte der mai 2004 også. Da sto alt på hodet der pga oppussing. Det var litt pes faktisk, men nå har det jo blitt så kjempefint der, rene hotellet. Skal også føde i juni, kanskje vi møtes. Kanskje vi bimmere burde ha noe spesielt med/ på oss slik at vi kan komme i prat. En rose på babykassa eller noe?

Fødte der selv i februar 04 til masse bakgrunnsstøy pga oppussinga.. Er veldig spent på åssen det er der nå! Skal føde på spesialenheten, UL termin er 5 juni, menstermin er 24 mai, så det blir spennende å se når det blir..

Har noen av dere vært på de BIM treffene i fredrikstad?

Nei. Bor i Moss. Har faktisk ikke vært på bim treff her heller. Har vært noen treff, men da har jeg alltid jobbet:( Nå som jeg er sykemeldt er det brått ikke noe treff virker det som.... Jeg har UL termin 6. juni, mens termin 5. juni. Gikk 12 dager OVER sist så da spørs det vel om vi møtes?!

Annonse

Hmmmm.... Har litt lyst å føde på B7, men samtidig har jeg litt angst og vil være nærme muligheten for epidural og da kan det bli B2 på meg. Er i samtaler med JM om den saken nå. Hun er på B7, og prøer å overbevise meg om at det er så flott og føde der. Vi får se...

Bare jeg slipper unna noe ekstra styr på B3, så er jeg vel igrunn glad. Bare ordet "spesialenhet" får blodet til å fryse.

Jeg kunne godt tenke meg å føde på fødestua, spesielt i vann, men har visse komplikasjoner som gjør at jeg må på spesialenheten, og det er litt surt.. Hadde selv best utbytte av lystgassen sist, så egentlig er det viktigst for meg iallefall at de har det der jeg skal!:)

Er på Rygge ja. Har bare vært hos JM en gang, men har inntrykk av at hun er veldig hyggelig. Skal dit igjen i begynnelsen av februar.

Fikk også beskjed om at jeg "bare" kunne flyttes til 2. etg. Høres litt stress ut!

Hei! jeg skal føde på B7 (termin 02.06.07) så da blir vi sikkert noen bim-jenter som møtes på barsel i førsten av juni da?

Er det noen som vet om det finnes lystgass på B7?, fødte sist på Aker i 2003 og dr var det kun varmtvann og nåler til hjelp, så jeg er i utgangspunktet klar for ev. å prøve lystgass..

Ja, det finnes lystgass på alle de tre fødeenhetene på fredrikstad sykehus.. Du får nyttig informasjon om avdelingen her :

http://www.sykehuset-ostfold.no/modules/module_123/proxy.asp?iDisplayType=2&iCategoryId=1723&iInfoId=3911&mids=682a763a1034

Annonse

Jeg også, født der i 2005, på B2 veldig fornøyd. Tror jeg kommer til å velge B2 igjen. Siden jeg har termin på sommeren så er antagelig B7stengt, pleier iallefall å være det men jeg håper jeg rekker å føde før stenging.. Da slipper det å bli så trangt på de andre avdelingene-...

I følge min jordmor her i Moss (som jobber på B7 på Fr.stad) så hadde de ikke hørt noe om at den avd skulle være stengt i år.. Men det kan jo forandre seg da..

Skal til henne den 05.03, så kan jo høre litt mer med henne da, om det er flere som vil føde der =P

Ja da går det jo litt fortere ;o) Regner med vi har samme jordmor vi da =)

For og- etternavn er I.S... *hihi*

Syntes hun virker kjempe koselig ihvertfall, bare vært hos henne 1 gang jeg også ..

Ja. Det er initialene! Liten verden altså. Har møtt flere her inne nå som jeg faktisk vet hvem er. Spooky. Ei kom innom jobben min og spurte etter meg dagen etter vi hadde sjønt at vi visste hvem vi var. Og jeg var der. Går sykemeldt da, og var bare innom for en kaffekopp. Det var skikkelig merkelig!

Da har jeg vært hos JM. Spurte om dette med sommerstengning av b7. Hun sa at jo, det var stengt i fjor, men at de håpet at de skulle kunne ha åpent i år. Det var ikke ideelt at det var stengt og jordmødrene selv håpet det ikke skulle stenge, men hun var ikke helt sikker. Hun mente at vi som skal føde i starten av juni, uansett ville kunne føde der da ferien ikke startet så tidlig, men det kunne være det ble stengt fra f.eks. st.hans og i en fire fem uker.

Hun ville gjerne at jeg, og dere her inne skulle sende mail til de ansvarlige for dette på SØF. Fikk ikke noe adr men skal se hva jeg finner, og lage en egen tråd på det. Hun mente at en haug fødende mødre sikkert ville ha stor påvirkningskraft på en eventuell avgjørelse angående sommerlukking. Jeg tror hun syntes det var litt alright at noen ville vise litt engasjement i denne saken. Så da er det bare å maile og håpe at vi alle kan få føde der vi vil.

Hei jenter ! Jeg har termin 23 juni. Mitt første barn, så gleder meg meget ! ! ! Regner med det blir B2 på oss da jeg vil føle meg "tryggere" da epiduralen er i nærheten . . . . He, he. . . Ser det ikke som noe mål å skulle føde uten smertestillende. (Litt pyse kanskje ? ? ? ) Veldig klar for en BIM-treff ! ! !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...