Gå til innhold

Dere som har barn fra før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere tenkt å gjøre når fødselen begynner? Typisk kommer jo babyen om natten- er usikker på om jeg vil ringe foreldrene mine og be dem overnatte når riene setter inn, eller om jeg skal la poden overnatte hos dem de siste dagene?

Noen som har lagt gode planer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det tror jeg at jeg må ta på sparket, for det er jo vanskelig å planlegge når babyen skal komme. Nå¨bor ikke familiene våre så langt unna så det skal alltids gå å få levert han, eller få noen til å være her med han om natten om det er behov for det.

Skrevet

kommer nr 2 på natta ringer jeg til mamma å pappa, Hadde sikkert vært greit å være alene de siste nettene,men så er det jo sånn at ein veit aldri når babyen kommer, han kommer når den er klar!:0)

Skrevet

Jeg har avtalt med mamma at jeg ringer å vekker ho, så kommer ho å legger seg her... Hvis det skulle skje på natta! Hvis ikke svipper vi tulla vår innom mamma på vei til sykehuset.

Skrevet

Har avtalt med svigers at de kommer hit og sover hos oss, samme hvilken tid på døgnet.. (Snille, snille, snille!)

Det jeg bekymrer meg over er hvordan min stakkars 3-åring takler det at mamma har vondt og vi skal på sykehuset uten ham!

Må forberede ham på et vis litt nærmere fødselen tror jeg...

Skrevet

Jeg hadde styrtfødsel sist, parkerte utenfor ullevål kl 13.55, da kl var 14.15 var jenta mi født.

Det sies at nr 2 kommer enda fortere...

Jeg har ingen besteforeldre i nærheten, svigesøster bor et stykke unna uten bil..

Sååå..

Jeg har alliert meg med venner, som ikke bor så langt unna. Venninna mi skal kanskje bo her rundt terminen..

Har tenkt på at jeg ringer ambulanse, og sender mann og jenta mi i bilen vår ette ambulanse...

Jeg er mest redd for at jeg føder her hjemme, eller i trappeoppgangen... I åsynet til datteren min...tenker det er litt traumatisk...

Så dette er noe jeg tenker ofte på, har noen kvasigode planer... men om det blir å fungere gjenstår å se.. ;-)

Skrevet

Poden min er så heldig å ha bestefar i nabohuset så dersom det skjer om natten vekker vi bare han så kan han legge seg hos oss. Ellers er vi da ganske heldige å ha all den nærmeste familien rundt oss, blir mer som et luksusproblem, hvem skal vi velge :)

Er mer skeptisk til når vi skal dra til sykehuset, sist gang var jeg på omvisning der da riene begynte..hehe.. så det va jo ganske bra timing siden gutten bare ploppet ut i rekordfart :)

Skrevet

har alliert meg med søsteren min. Hun hiver seg i en taxi og kommer når jeg ringer - uansett tid på døgnet. Har også flere naboer som er villige til å stille opp ved behov. Har vært alene i to uker med datteren på 7 år, men om en time lander min kjære på Gardemoen etter to uker i Nigeria - så nå kan jeg slappe litt mere av. Vil jo ha med han på fødselen :-)

Har snakket mye med datteren vår om at hun ikke må bli redd hvis hun våkner en dag og tante eller noen andre er hjemme hos oss - så dette er hun godt informert om :-)

Skrevet

Har funnet fram madrass,pute,dyne og sengetøy (har ikke gjesterom) ringer mamma så hun kommer hit. Godt å sleppe å vekke ungene i kaoset!!!!! Fødte fort sist. Får heldigvis ambulanse. 9 mil til sykehus. mannen får komme etter når bestemor er i hus..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...