Gå til innhold

Kan jeg trille ute i ca et kvarter i 15 minus i dag - baby snart 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mye klær og poser og tepper, og teppe foran åpningen? Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hatt på babyen godt med klær.lagt h*n ned i vogna i en god pose,og skynda meg :) Ikke teppe foran,da er det bedre å pakke h*n godt ned synes jeg...

Er ikke alltid det passer å isolere seg helt heller,selv om det er kaldt ute nei ;)

Skrevet

Vanskelig altså - noen mener at jeg er tøysete hvis jeg blir hjemme, andre mener jeg er gal som går....

HI

Skrevet

Ikke lett det der. Kan bare fortelle deg at jeg har vært ute og gått hele denne uka, mandag var det 14 minus, og jeg var ute i 5-10 min for å få snuppa til å sove. Dekket til vogna godt så ikke trekken kom inn. I dag var vi ute 20 min i 10 minus. Hun er 6 mnd(i dag faktisk!)

Skrevet

Jeg ville tatt et helsepledd foran åpningen - da slipper det luft inn, men ikke sånn skarp luft! I tillegg til å kle godt på da selvfølgelig!

Skrevet

Hvis baby er frisk og ikke hoster eller har andre luftveisproblemer, tror jeg ikke det er noe problem med 15minutter i kald luft.

Jeg har samme problem selv i dag. Skal levere bilen på verksted og må trille tilbake. Min er litt forkjøla og har tørrhoste, så jeg har absolutt ikke lyst til å ta ham ut! Satser på at det blir litt mildere utover dagen.

Skrevet

Glad det ikke har vært så kald vinter før nå!

Skrevet

Det er pga at lungene ikke er godt nok utviklet ennå som gjør at vi må holde de små inne om det er mer enn 10 minus ute.

Snakket med hs om det og hun sa at var det mer enn 6minus og det bleste i tillegg så måtte jeg prøve å holde barna inne.

Skrevet

Jeg har hatt jenta vår med ut på trilletur (et par timer) både i går og forgårs da det var ca. -10 grader ute. Ingen problem med å holde henne varm. Hadde ullbody, ull-longs, og deretter et strikkesett (bukse, jakke, sokker) i ull utenpå der på henne. Og ull-lue selvsagt. Så lå hun i voksiposen oppi bagen. Lunt og godt. Var kun litt kald i kinnene når vi kom hjem. Hun ble 7 mnd. i går.

Tror ikke de er problematisk å ta ut barnet hvis den lille er helt frisk, og man kler på godt. De ligger jo ganske skjermet oppi bagvognen. Men de to siste dagene har det vært et nydelig solskinnsvær her i Oslo, til tross for kulde. I dag er det derimot litt gråere (-12), så jeg tror vi holder oss inne i dag. Ikke så deilig for min del heller å traske rundt med vogna i det kalde været bare for moro skyld. Også skal man jo skjerme lungene til de små.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det hvis du ikke må ut i dag..

når det er så kaldt ute så trenger man ikke å gå tur er nå min mening, selv om h*n ligger godt pakket i posen og teppe rundt..

men nå er jeg heller ikke ute å går så mye tur heller da :)

Skrevet

Jenta mi, 8 mnd, har snørret lenge nå i tillegg til en liten nesten ikketilstede hoste. Tenkte meg ut en tur idag på butikken - hvilket betyr ca 20 min ute i -13 grader. Er det dumt???

Skrevet

Vi blir inne i dag. Vi må ikke ut, og da er det ingen vits når jeg er så usikker. Hvis han skulle bli forkjøla nå ville jeg klandre meg sev. Takk for råd!

HI

Skrevet

Cæmmis&Iselin(31.05) =)

Jeg ville vært inne i dag om jeg hadde hatt ei jente på 8 mnd som har vært forkjølet lenge + hoster..hun blir jo ikke bedre av forkjølelsen og ligge ute i vogna (selv om hun ligger godt og varmt der)

Skrevet

Takk for svar!

Nei, jeg er enig med deg, det er ingen vits i å drasse henne med ut. Vi får kose oss inne istedet - så kan gubben få ta handlinga he he..... =)

Skrevet

Når det gjelder dette spørsmålet som til stadighet er oppe,må jeg få si:Bruk sunn fornuft!Grader sier egentlig så lite om hvor kaldt det egentlig er.Vind og luftfuktighet spiller en stor rolle.Det er jo ikke for at man er redd babyen skal fryse ihjel at man skal holde de inne,for det skal jo mye til da om man kler de etter forholdene og de ligge godt nedi vognen.Det er fordi babyer puster med nesen,og de har veldig små forhold i luftveiene sine,så de blir fort "kald" ned i luftveiene.Når de da blir forkjølet om får slim og hovner opp,skal det ikke så mye til før de blir veldig tette!Det er også lett for at de nedre luftveiene blir rammet,fordi det ikke er lange veien dit.

Jeg bor selv i nord norge.Har gått tur i 8-10 minus,men vindstille.I dag f.eks er det -8 og en del vind-da holder vi oss inne:)

Skrevet

grunnen til at man ikke skal ut når det er 10 minus og kjøligere er : fare for kuldeskade i ansikt og farlig å puste inn den kalde lufta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...