Gå til innhold

Regelmessige kynnere...

HappyJoy

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det? Er 34 uker på vei. Har nå imorges hatt kynnere med sammentrekninger på ca 1 min, ca hver 8. min. i et par timer. De er med andre ord regelmessige.. Gjør ikke vondt, det er bare ubehagelig. Pulserer i hodet på en måte.. Min lege er informert om at jeg har det sånn, og vi er blitt enige om at det ikke skal gjøres noe med det. Er bare litt nygjerrig på deres erfaringer. Det har tatt seg opp betraktelig de seneste 2 dagene...

Fortsetter under...

Jeg har vært mye plaget med dette, og det tok seg opp etter uke 30. For min del har de til tider vært ganske vonde også, og ofte vært på grensen til rier. Hadde tette rier i 12 timer her for halvannen uke siden, men det stoppet opp igjen. Så jeg kan ikke gjøre stort uten å få kynnere/maserier... Men er nå kommet til uke 37, så det nærmer seg jo fødsel.

Har forøvrig hatt ubehagelige kynnere store deler av natten, som har holdt meg delvis våken, så jeg er trøtt i dag...Har sluttet å ta tiden på dem, da hadde jeg ikke fått gjort noe annet:-)

Jeg er også nysgjerrig på hvor vanlig dette er, og hører gjerne andres erfaringer!

jeg har hatt en del kynnere som er ubehagelige(bekrives som mensensmerter)men ikke regelmessige,jeg har vært på kontoller for det!

legen sier at du skal aldri gå for lenge med noe om du tror kan være rier eller vond.tvillingravide har et enormt stort press på livmoren at det ikke altid gjør så vondt med rier som sånn enkeltgravide har.en annen ting er at det skal udersøkes så mye før en tvillingfødsel skal gå til at du skal til sykehuset med en gang-ikke vente til du har mye åpning som med enkeltgravide.jeg hadde ringt føden å dratt dit fir å kontrolere åpningen din.du er jo i uke 34 som vil si at du ikke blir stoppet hvis fødselen er i gang.

blir litt paff når legen din sier du skal vente uten å ha sjekket at alt er i orden-det står i alle tvillingbøker jeg har lst at man skal ikke vente med å dra til sykehuset hvis du føler noe er på gang.

er det mest når du ligger eller står-kynnere er om regel bare når du sitter/ligger ,rier blir bedre når u legger deg på ryggen,men verre når du står,går eller liger p siden.har du vondt i ryggen?

Har stort sett mest kynnere når jeg er oppe å sitter eller står. Eller lettere sagt - har alltid kynnere når jeg er oppe.

Har hatt mye problemer med dette siden uke 30 og vært innlagt for premature rier. Som du sier stopper de ikke noen fødsel hvis det skulle starte. Hadde dette mye når jeg var innlagt og da fikk jeg paracet og det var det. De skjekket ikke om det hadde skjedd noe, for de ville ikke "tukle" oppe i der... Skjekket livmorhalsen en gang i uka uansett. Var hos legen på mandag og målte livmorhalsen for siste gang. Da var den 2,2 cm. Fikk da beskjed om å kontakte dem ved smerefulle sammetrekninger eller blødning. Vi er så "godt kjent" med disse regelmessige kynnerene så de skal jeg "ikke bry meg om" så lenge de ikke blir mer intense. Hatt noen timer nå som det ikke har vært noe, men nå har det begynt igjen. Er som sagt ikke vondt, men ubehagelig. Hvis jeg begynner å få mensmurring i tilegg tenkte jeg ringe. De kan jo uansett ikke gjøre noe for meg nå mener jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...