Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Jeg er 2.gangsfødende, og har bekkenløsning som gir gangbesvær, og jeg må få behandling. Både i dette svangerskap, og det første har jeg blitt tidlig sykemeldt p.g.a dette. Sist ble jeg ikke å bli bedre i bekkenet før det hadde gått nesten 1.5 år, og hadde enda noen plager da. Og så ble jeg jo gravid på nytt. Igår sa fysioterapeuten at hvis jeg tenkte på å få flere barn i fremtiden, så måtte jeg virkelig ta det rolig nå og etter fødselen. (Og vi som hadde en drøm om MANGE barn!!!) Men jeg har en skikkelig hetisk jobb, vi løfter tungt, klatrer, går på betonggulv dagen lang, og mye mer. Jeg er i en bedrift som ikke kan tilrettelegge jobben for gravide. Men hva med etter fødselen? Jeg må fortsette behandlingen for å ikke risikere å bli ufør. Kan man bli sykemeldt like etter endt permisjon, eller MÅ jeg ut i arbeid først? Jeg skal ta 100% utbetaling i perm.tiden, hva får jeg av sykepenger hvis jeg ikke kan jobbe etterpå..? Håper at noen kan hjelpe meg, for på trygdekontoret kom jeg ingen vei...:/ Takk!
cec26 Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Ja, du kan bli 100% sykemeldt dagen etter permisjon din har gått ut.... Men det er veldig viktig at de overlapper hverrandre... fordi hvis eks permisjonen din slutter 1 mars 08, og du ikke får sykemelding før 5 mars.. så må du jobbe 4 uker før du har krav på sykepenger.... Så derfor husk å få sykemedling fra dag 1 etter endt permisjon...
mammantil2+1 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Du kan gå direkte ut i sykemelding,men det er viktig at den begynner umiddelbart etter endt permisjon uten noen dager i mellom. I så tilfelle må du jobbe i minimum 4 uker for å opparbeide deg rett til sykepenger, mener jeg å huske. Vet ikke om du velger 80 eller 100% dekningsgrad i permisjonen, men jeg mener at fødselspengene blir grunnlaget for sykepengene. Men, det er jo helt fantastisk at de ikke kunne hjelpe deg på trygdekontoret. Ville ha prøvd igjen og bedt om å få snakke med noen som kjenner lovverket godt. Kunnskapsnivået er så ymse av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå