Gå til innhold

veldig sta onge

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere når dere skal legge småtten?

har en sønn på 4 mnd. og prøver og legge rutiner. bade,mat og så legge han . legger han vel såbb ca i 23.00 tiden. går litt i sånn rykk og napp egentlig.

han skriker så det hyler etter. skulle tro det var noen som slo han til stadig. klarer nesten ikke og la han ligge der stakkars.

skal eg berre la han ligge der og skrike og gå inn og kose han på kinnet og si at mamma er her. det er det eg gjør.

noen som har noen gode tips?

han kan drive på sånn ganske lenge. nå har han holdt på en time. og virker ikke så sliten.

hvis eg plukker han opp så er han fornøyd

huff blir jo helt fortvila her :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det går så greit å holde veldig masse rutiner siden han er så liten.

Det er stor forskjell på dagene til så små.

Med min så har jeg merka att han har noen dager han rett og slett vil sove masse mens andre dager holder han det gåenes i mange timer.

Har hørt att unger under seks mnd ikke skal ligge å skrike i senga.

min er fem mnd nå,lar han selvfølgelig ligge noen min men vil han ikke så vil han ikke,det er så mye som kan spille inn.

Glem rutinene inntil videre og heller ta det sånn som han vil det liksom det er vel mitt rad:-)

Skrevet

Bare en liten ting til.

Har du prøvd å dempe belysningen i stua og skru ned volumet på tv og sånn når det nermer seg kveld?

Skrevet

tusen takk for rådet. nei eg har nettopp begynnt med det rutinene. hatt det sånn i 1 uke eller noe.

jepp tar og demper belysningen og tven når han skal legge seg. men han liker jo og litt lyd rundt seg. men når han sovner. så har han ganske ofte berre noen høneblunder. kanskje max 1 time. så våkner han igjen for lite mat kanskje?

Skrevet

Hei du!

Jenta mi er født dagen etter gutten din.

Her er ikke rutiner sånn veldig i høysetet men leggetid har vi innført på sett og vis.

Nattstell og alt sånt er det litt sånn pøh om pøh med, ren bleie og en liten vask, bader et par ganger i uken.

Men det VIKTIGE; vi leser en bok, gir pupp, bytter pupp (så hun får begge før hun skal sove) og slukker lyset når pupp2 er i munnen. Så spiser hun ferdig den, legges i vugga mens vi synger den faste nattasangen og slukker lyset. Da sutrer hun litt før hun så pludrer litt med seg selv og tilslutt sovner. Hun legges senest kl 1930.

Det vi gjorde for å komme dit vi er i dag var nattstell, bok, pupp, sang og så la henne sutre men ikke hyle/skrike, da plukket vi henne enten opp eller roet henne i senga. Nå er vi kommet dit hen at vi kun trenger bok, pupp og sang før leggetid. Kan herje med henne på vei inn på soverommet og hun sovnet likevel.

Trenger du flere tips eller mer nøye opplegg så send meg en pm så skal jeg gi deg hele "oppskriften" vår punkt for punkt,..

PS; du fortjener litt mer mammatid!

Skrevet

Min er forøvrig også en stabeis! Såpass at spedbarnsteamet på BUP har filmet henne "in action":p

Skrevet

Hei,

han er ikke overtrøtt da? Jenta mi blir helt frenetisk sinna når hun er overtrøtt og ikke finner roen.

Skrevet

Mitt tips er at pappan går inn til han. Hos oss så nytter det ikke hvis jeg kommer inn på rommet, da blir hun helt hysterisk. Det tar tid å venne dem til rutiner, så tålmodighet må til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...