Gå til innhold

Jenta mi trenger så mye kjærlighet, hva skjer når hun begynner i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er så kosete. I alle fall hvert kvarter må hun ha en god kos og en lang klem fra mamman sin. Hun kan ligge lenge i fanget mitt bare å kose. Jeg begynner i jobb om 3 uker og hun i barnehage. Hun er 13 mnd. Er så redd for hun ikke får stilt denne oppmerksomheten som hun må ha...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse små er ofte mye mer fleksible enn vi tror! Høres brutalt ut, men kanskje kutte ned på kosingen litt gradvis og heller leke sammen, pusle, tegne, gå tur.. e.l? Når hun starter i barnehagen kan du gjøre personalet oppmerksom på at hun er ganske kosete, så de ikke avviser henne for ofte. Hun vil nok få så mye nytt som skjer i barnehagen at det kanskje blir for travelt til å tenke på kos ;-) Tror at de minste i b.hagen får ekstra med fysisk kontakt, både av personalet og av de større barna som ofte vil ta seg av 'babyene'...har observert det i min datters barnehage.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar. Håper du har rett og at det går bra.

Jeg vil nok ikke avvise når hun kommer for å kose, det klarer jeg rett og slett ikke :) Gud, jeg kommer så til å savne kosingen når jeg begynner på jobb. Å få en lang lang klem med bittesmå armer som knuger rundt halsen min...sukk.

Snufs....

HI

Skrevet

Jeg anbefaler familiebarnehage på det sterkeste jeg da. Små forhold gir mye trygghet.

Men ellers er jeg helt sikker på at personale i vanlig barnehage også har tid til å gi barna kos når de har behov for det! Og dessuten kan det jo være mamman hun har behov for å kose med, ikke andre.

Skrevet

Jenta vår er også veldig kosete, og det gikk kjempebra da hun begynte i barnehagen likevel. I barnehagen vår er det mye kosing og klemming. De får sitte på fanget om de har behov for det. Og de andre barna kommer løpende og vil ha kos av vesla når vi kommer om morgenen. Si ifra i barnehagen, og så ordner det seg nok.

Skrevet

Det er jo ikke gitt at hun trenger all denne fysiske kontakten uavhengig av hvilken voksen som er i nærheten. Knerten er utrolig klengete på meg, vil koses masse. Derimot har han et mye mindre kose/klengebehov overfor pappaen.

I barnehagen til knerten får ungene mye kos og fysisk kontakt. Og knerten er ivrig etter å få fysisk kontakt med de andre barna. Jeg er helt overbeivst om at han får dekt behovet sitt selv om han er i barnehagen. Det tror jeg jenta di vil få, også. I alle fall så snart hun føler seg trygg på de voksne. Snakk med dem i barnehagen om dette. Hun er ikke det eneste barnet i verden som har det slik! Dette har de garantert hørt 1.000 ganger før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...