Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Min jente på 13 mnd har i 1 måned nå NEKTET middag. Jeg har prøvs all slags middag. Dersom jeg gir henne noen biter på fatet havner de på gulvet før jeg får sokk for meg. Men legger jeg noen brød biter forran spiser hun med god appetitt. Har prøvd å la henne sitte å rote selv, men hun raser og skriker og absolutt blånekter. Moser det, og moser det ikke, med saus,og uten saus, pølse og fisk, you name it.................. Det eneste hun godtar er brødskive. hva gjør jeg?
SassyMom Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 Kanskje bare best å la det være en stund. Kan jo hende det bare er en fase som går over av seg selv. Hun ser jo at dere spiser middag og en dag vil hun også gjøre som dere- de hermer jo etter ALT! Bare prøv å få til å ha dette måltidet sammen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Slik var min sønn også en LANG periode...var ikke så mye annet å gjøre enn å gi han brødskive... Men plutselig snudde han igjen, og nå spiser han alt av middag... Så bare vent, så snur det helt sikkert!!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Da hadde jeg bare gitt brødskive.......... Han liker nok middag før eller siden
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Har ennå ikke møtt ett menneske som ikke liker middag, så dette er noe som går over. Barnet kommer ikke til å bli en voksen som ikke liker middag. Den største feilen du kan gjøre er å presse eller tvinge, eller "å gjøre en stor sak" ut av dette. Mitt råd: Lag en talerken med noen få biter av grønnsaker og fisk/kjøtt/ful som dere har til middag, og legg også noen biter brødskive på talerken sammen med dette. Dersom barnet ditt, slik som mitt er avært selektivt, så velger barnet ut kun brødbitene å puter de i munnen. Men så, plutselig en dag, så går det inn en gulerotbit også, og en kjøttbit, eller en fiskebit. Men, for all del: Lag ikke noe "big deal" ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå