Gå til innhold

Dere som har mistet; hvordan har dere taklet termin-dagen??

Anbefalte innlegg

Vi har termin på lørdag. Men mangler baby`en vi ventet på....

Jeg greier ikke å slippe tanken. Vi kulle egentlig ventet på en nært forestående fødsel nå, eller nettopp født.

Lørdagen blir tung & vanskelig -uansett hvor mye vi prøver å la være å tenke på det.

Vurderer å "finne på" noe. Men aner ikke hva.

Hva har dere gjort? Hvordan har dere klart å komme igjennom den dagen og dagene rundt?

Fortsetter under...

Uff, den dagen er desverre grusom..

Husker når jeg hadde min første "termindag".. tror vi gikk ut og spiste eller dro på kino, men tankene ble selvfølgelig ikke borte alikevel..

Det er en helt forferdelig dag, men man må desverre bare igjennom det..

Jeg la meg kjempetidlig den dagen og "sov" bort den verste smerten.

Men etter en stund så ble det lettere, men å være her inne å snakke med folk som har opplevd det samme hjelper mye,syns jeg.

Men jeg føler virkelig med deg og gir deg en trøsteklem på forhånd:))

Hei igjen Anonum! Vi hadde vel termin omtrent likt vi eller? Min var den 8 januar - . Jeg tenkte mye på det den dagen, men var så opptatt med jobb at jeg klarte å "glemme" det. En stund - tanken blir man vel aldri helt kvitt.

Håper det går i boks for oss begge nå da....Veien er hard og lang, men noen gang må man vel komme frem?

Hei ano`num

Jeg fikk aldri vite termin jeg fordi MA ble oppdaget på ul i uke 8/9. Men jeg hadde jo regnet meg frem til at babyen skulle komme rundt den 6. februar 07. Datoen nærmer seg, men jeg har vært så heldig å blitt gravid på nytt og er nå inn i min 11. uke. Jeg har vært på ul 2 ganger allerede og denne gangen er jeg sikker på at vi lykkes og at vi kan se frem til å bli foreldre i august.

Livet er uforutsigbart og urettferdig til tider, men jeg tror det er viktig å se frem mot nye mål og slå seg til ro med tanken på at embryoet ikke var levedyktig og at det var en mening med at det ikke gikk den gangen. Heldigvis har flere sjangser og muligheter og hvis man ikke gir opp lykkes man til slutt.

Jeg håper lørdagen blir en dag du kan unne deg noe spesielt.

Stor klem fra

Den dagen tenker jeg ikke på i det hele tatt, uff nei..

Har hatt en MA i uke 11, 5 ivf forsøk og nå er jeg gravid uke 12, så jeg har mer enn nok å tenke på om jeg ikke skal holde fast ved den dagen også.

Jeg har jo tross alt en ny termin å se frem til:)))

Har ikke du også det?

Hei!

Håper at du kom deg gjennom termindagen din på en så god måte som mulig, det er ikke noe kjekt. Og kun de som har opplevd det vet hvordan det er. De som blir gravid neste måned etter en abort forstår det heller ikke, men det er pyton. Krysser fingrene for at du blir gravid igjen:-)

Jeg har hatt tre aborter, de to første "termindatoene" var grusomme. For sikkerhetsskyld ble prinsesse Ingrid Alexandra født på termindagen etter den første aborten. Den dagen satt jeg hjemme med en spy-syk gutt og led meg gjennom alle nyhetene om prinsessen som ble født, så denne dagen vil jeg nok huske for resten av livet..... Andre termindato var samme termindato som bestevenninna mi, og hun fødte selvsagt denne dagen. Heldigvis bor hun ikke i nærheten av meg, så jeg slapp å stille på sykehuset...... Vil alltid tenke på at jeg også skulle hatt et barn på samme alder, men som de sier "tiden leger alle sår...." og det er faktisk sant. Tenker ikke på det så ofte nå som før. Tror faktisk at det var like ille for henne i starten, for hun hadde fått barnet sitt, men ikke jeg. Hun tørte nesten ikke å snakke om han. Men jeg er i den heldige situasjonen at jeg har en gutt fra før. Det betyr alt!

Terminen til den tredje aborten er selvsagt også på likt som en venninne, denne gang en uke i forskjell. Men denne gangen har jeg klart å fortrenge det. Mistet i uke 6 siste gang, det var langt fra så ille som å miste i uke 11. Du får tenkt og planlagt veldig mye mer på 11 uker enn på 6. Men jeg kjente at det svei når jeg logget meg inn her, og det stod at jeg var i uke 42, og at de fleste var ganske lei på dette tidspunktet..... Jeg klarer ikke endre min profil..... Er jeg treig eller....? Får bare opp feil på siden... Lurer på hvor lenge siden skal følge med ukene. Nå er du i uke 60 .... hehe...

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...