Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Jeg ammer min datter på ett år. Og får høre fra både den ene og den andre at det er på tide å slutte. Bryr meg ikke om det, har ikke tenkt å slutte ennå. Er det flere som får høre det?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Jeg ammer enda,Luke er litt over 14 mnd, Får ikke høre det av familie og nære venner,men kollegane til min mamma er påpasselige med å fortelle meg at jeg må slutte med det tullet der! Hehe..bryr meg ikke hva andre mener og sier,slutter å amme da Luke mister interessen jeg ;o)
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Minsten er over 14 mnd og jeg ammer ganske mye enda. Ingen har kommentert det så langt. De regner vel med at jeg vet hva jeg gjør. ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hvorfor ammer dere ennå da? Ikke på natten vel...?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg ammer fortsatt min datter på 16 måneder men har trappet ned siste måneden og skal slutte nå. Men jeg gruer meg litt jeg. Synes rett og slett det blir litt vemodig...... Jeg droppet blant annet en personaltur når hun var 13 måneder pga amminga og da fikk folk helt sjokk. Hvis noen bare kunne svare meg på hvorfor folk legger seg opp i det???? Virker som mange er mer ivrig på at du skal slutte enn at du skal begynne. De har jo ikke skjønt noen av fordelene med det. Flott å høre at du ikke bryr deg om det!! : )
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Ammer min sønn på ett år og har tenkt å forsette med det en god stund til. Men jeg måtte kutte ut nattpuppen. Tenker at det er spesielt lurt siden tassen har begynt i barnehage, pga smittepresset der. Og så er det noen studier som viser at fettinnholdet i melken hos langtidsammere er bra for utviklingen av hjernen til barnet. WHO anbefaler faktisk amming til barnet er to år.
Line_78 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Hei! Jeg ammer også sønnen min på ett år fortsatt, og regner med at vi kommer til å fortsette en stund til. Blir jo litt sjeldnere nå som han både virkelig har fått smaken for fast føde, pluss at han går i barnehage. Men ammer fortsatt 3-4 ganger om dagen, samt at han får flaske med mm før duppen i barnehagen. Flere av damene på jobben har jo fortalt sine "ammehistorier" og flere her amma både til halvannet og to år, så ingen av dem har syntes at det er rart å amme en ettåring i hvert fall :-) En kompis av meg kommenterte det da vi var på konsert for ei stund sida da, for jeg ga meg jo etter en øl eller to fordi jeg ville kunne amme på morgenen. "Ammer du fortsatt?? Så du hun på tv som amma til barnet var 8? må ikke ikke holde på så lenge da" hi hi, så jeg måtte jo kommentere at det er litt forskjell på en på 10 måneder og ei på 8 år :-D Og siden samme fyren roste meg opp i skyene for at jeg amma når nurket var baby, tror jeg ikke det var ment som kritikk, men bare en spøk :-) Syns jo det er veldig greit at han fortsatt får kosen med amminga nå som han har begynt i barnehagen, slik at han slipper å venne seg til barnehage og gi opp puppen samtidig. Så kan vi heller prøve å trappe ned litt mot sommeren tenker jeg. Og det er jo fortsatt næring og beskyttelse i melka, så med tanke på at han har både matallergi og cøliaki i nærmeste familie tenker jeg at det skader jo ikke å amme en stund så lenge både jeg og han syns det er greit.
Raffna Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Tassen er snart året og jeg ammer 3 ganger om dagen. Morgen, midt på dagen og før leggetid. Han spiser så mye mat at det blir ikke de store måltidene melk, men alle monner drar tenker jeg. Og håper vi kan fortsette hvis han kommer i barnehage og kanskje kanskje det gjør at han ikke blir så fort syk håper jeg.... (krysser fingrene). Tror ikke han blir så vanskelig å venne av når det kommer til stykket, men jeg gruer meg til å slutte med morgenpuppen, vet ikke helt hva jeg skal erstatte den første stunden om morgenen med da...
goldie Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Gutten min er 1,5 år nå og jeg ammer litt fortsatt!
prinsessemor123 Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Snuppen min er 19 mnd. og jeg ammer fremdeles hver morgen før vi står opp. Koser oss med de ekstra minuttene i sengen. Men ammer aldri ellers på dagen, og ikke ute blandt folk. Er heller ikke slik at hun MÅ ha puppen, så hun overnatter fint hos besteforeldrene. Fram til hun er to år har jeg tenkt at hun skal få styre selv om hun vil fortsette, men etter det slutter vi tenker jeg. WHO anbefaler å amme til barna er to år, og da ser jeg ingen grunn til å slutte før så lenge man ikke har vansker og det bare er kos.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Ammer masse enda vi og. Til og med om natta.....Får høre det av og til ja. Spesielt av de som er i aldersgruppen med våre foreldre.... Men her er det vi selv som bestemmer hvor lenge vi vil holde på, ikke noen fra db, kollegaer eller andre som har noe med den saken. Så kos dere med amminga dere, denne tida får vi aldri igjen
Jen35 Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Veldig mange som har en mening med det ja. Gutten min er 13 mnd og jeg ammer morgen og kveld, og oftere hvis han er syk e.l. Nå hoster han og er veldig forkjølet med over 39 i feber og det eneste jeg får i han er morsmelk, ikke mat og annen drikke.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hører til og med til inne på småtroll 2-3 og ammer enda Jenta mi er rett over to år, og vi planlegger ikke ammeslutt...
2 Gullunger Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Ammer morgen og kveld. Snuppa er litt over 16 mnd. Jeg skal på tur i 5 dager i slutten av April - så da blir det nok slutt på ammingen. Syns igrunn det er litt vemodig å tenke på... men da vil hun jo være 19 mnd gammel så da har jeg nesten ammet i de anbefalte 2 årene... Det er mange som hever forundret på øyenbrynene over at jeg ammer fremdeles, men da bare sier jeg at anbefalingene fra WHO er til 2 år, og da pleier det som regel ikke komme flere kommentarer. Hvorfor spør folk i det hele tatt hvis de skal kritisere om man svarer ja??? Jeg gir blaffen i hva andre syns - vi koser oss med ammingen (o:
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Det måtte komme ;o) Dust!
Bomsedeisi Skrevet 24. januar 2007 #17 Skrevet 24. januar 2007 Joda mange som mener det er på tide å slutte, men jeg har tengt å holde på til snuppa er 2 år. Hun er snart 20 mnd nå.
MintCondition Skrevet 24. januar 2007 #18 Skrevet 24. januar 2007 Guro er 12 mnd, og jeg ammer enda. Morgen, kveld, og som oftest en gang på ettermiddagen også.
Leo's mum is doing fine :o) Skrevet 24. januar 2007 #19 Skrevet 24. januar 2007 The reason why so many say you should stop etc is because they are immature, they are shit scared that the child will understand that it is actually a boob that they are sucking on, and you know how taboo boobs can be to some people! hehe boobs are seen as sexual, and i think maybe thats why it scares them to see a child on them, especially as the child gets older! I dont like looking at peoples boobs so i just dont look! I dont understand some people sometimes, its totally up to you if you want to continue breatfeeding, its whats best for you and your child that really matters )
Anonymium Skrevet 25. januar 2007 #20 Skrevet 25. januar 2007 1. jenta fikk i tre år, og den 2. jenta er straks to år, og vi har ingen planer om å slutte ennå.
Guttemamma x 3 Skrevet 25. januar 2007 #21 Skrevet 25. januar 2007 Ammet til Lillemann var 19 mnd. Da sluttet han av seg selv. Har egentlig ikke fått noen kommentarer på det. De fleste i min omgangskrets ammer lenge.
Blomman Skrevet 25. januar 2007 #22 Skrevet 25. januar 2007 åja da-10-12 ganger i døgnet. Har vært syk nå så da har vi fullammet noen dager. og kommentarer på at vi bør slutte hører jeg ikke på.
Ranveig R Skrevet 25. januar 2007 #23 Skrevet 25. januar 2007 Ammar småen på 16 mnd enno. Han kjem inn til oss i løpet av natta (mellom 3 og 6 ein gong), får pupp og søv vidare. Og så får han før vi står opp, eit par gongar i løpet av dagen, og så før han legg seg kl 19. Den einaste plassen eg har fått "beskjed" om at det er på tide å slutte er her inne... Sikkert fordi det er lett å slenge usaklege kommentarar når ein kan vere anonym )
mamelukken Skrevet 25. januar 2007 #24 Skrevet 25. januar 2007 Ammer enda, og han er 14 mnd nå snart. Ammet førstemann til han var 20 mnd. Ikke bry deg om hva andre sier! Så lenge du og dattera di trives med amminga, så er det ingen andre som skal legge seg borti når dere skal slutte.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 25. januar 2007 #25 Skrevet 25. januar 2007 Ammer mini på 13 mnd og har et inderlig ønske om å iallefall amme til hun er 2 år. Bryr meg ikke om at enkelte ikke synes noe om det. Som andre her har sagt så er det jo anbefalt fra WHO å amme til 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå