Gå til innhold

Protein i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. er 38 uker på vei nå, og var hos jordmor i går. da fant hun ut at jeg hadde eggehvite i urinen, og vi ble enige om at jeg skal levere ny prøve om en uke. er dette svangerskapsforgiftning, eller hva er det for noe? farlig for babyen? var vikar for jordmoren jeg bruker, så jeg turte ikke spørre så mye..føler at jeg maser hvis jeg spør dem om alt mulig..! heh..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du sjekke helse kortet ditt og fortelle hvor mye protein som var i urinen? Har du mye vann i kroppen, vondt i hodet, høyt blodtrykk?

Protein i urinen kan komme av at du har spist mat med mer proteiner enn kroppen din har klart å suge opp da kommer det ut sammen med urinen. Kroppen suger bare opp næring i de mengdene den trenger og derfor trenger det ikke å bety noe som helst at det er protein i urinen.

Protein i urinen i sammenheng med høytblodtrykk, hodepine og mye vann i kroppen kan være tegn på svangerskapsforgiftning som er vanlig på slutten av svangerskapet.

Skrevet

tror det står 1+. har hatt en del vondt i hodet, men ikke vann i kroppen og ikke høyt blodtrykk.

Skrevet

Det er ikke farrlig med litt protein i urinen. Er normalt ut i svangerskapet. De to siste gangene jeg har vært hos lege, har det vært spor av protein i urinen. Og det er ikke farlig, sier legen. Men som ovenfor; har man mye protein i urinen, høyt blodtrykk, hodepine, vann i kroppen - da kan det være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Da er det ikke farlig og ikke svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt det selv men jeg hadde også høyt bt og mye vann i kroppen.

Nyrene renser blodet og dermed kroppen for stoffer som vi ikke trenger dermed kommer det av og til blant annet protein ut i urinen.

Skrevet

Hos meg står det også +1, og med normalt blodtrykk osv er det helt normalt.

Skrevet

ok. høres bra ut=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...