Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 På jobb istad følte jeg meg først ganske kvalm en liten stund, så begynte jeg å kaldsvette og fikk flimrete syn. Måtte holde meg fast i en benk for ikke å falle. Satt meg ned i ti minutter og så følte jeg meg ganske bra igjen etter det. Noen som har en forklarimg på denne episoden, ble litt skremt...
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Hehe, kom borti anonymknappen gett...
Aprilskatten min. Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Kan være blodtrykksfall. Har hatt endel av det i dette svangerskapet og det er litt ekkelt, men legen min sier det ikke var farlig. Men ta det med ro... Ring legen din hvis du bekymrer deg.
Divinity Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 hadde det akkurat slik du beskriver det når eg hadde lavt blodtrykk. Pass på så du ikke står i ro for lenge, og drikk rikelig med vann.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Jeg hadde ganske lavt sa jordmora på forrige kontroll, i begynnelsen av desember. da hadde jeg 110/55, men jeg har ikke merket noe til det før nå. Jaja, skal prøve å holde meg med væske ihvertfall, så får jeg se hvordan jeg ligger an på kontrollen til uka...
Ma-i Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Ta det litt mere med ro , om du blir litt sliten, sett deg ned i et par minutter og hvil litt. Tenk på å ikke gjøre for brå bevegelser etter en tid i samme stilling, om du står eller sitter, og skal endre stilling . Husk å drikke minst et glass vann itimen. Husk at du nå har ekstra med blod og vekt og blir fortere sliten i kroppen, altså kroppen og hjertet jobber mere enn før, så har du mulighet t aen eksta 2 minutter hvil i bakken. Drikk masse vann, men husk saltbalansen også. Mye sukker kan faktisk gjøre deg svimmel og det tapper deg for væske i kroppen. Litt ubehagelig er det nok, men som regel ikke farlig. Men svimmelhet kan være tegn på begynnende svangerskapsforgiftning eller diabetes. Som regel er det 'bare' lavt bloftrykk og blodtrykksfall, men det er ekkelt nok.
<3mamma22<3 Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 ikke for og skremme deg,men jeg var hos jordmor forrige uke og vi snakket om plager i svangerskapet, for jeg har slitt mye med hodepine. og hun sa at jeg kunne ta det med ro,men om jeg fikk flimrette syn så kunne det være tegn på svangerskapsforgiftning. men det kan jo hende det er noe annet du har, husk og gå gravid er tung for både kropp og sinn, men ta en snakk med lege eller jordmor om det fortsetter. ønsker deg masse lykke til! klem
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 D du beskriv hadde eg i går når eg satt på venterommet åg ventet på å få komme inn til legen min. Fikk legge meg litt nedpå, ågså fikk jeg litt vann. Forklaringen jeg fikk var at dette var som regel fordi at kroppen pumper så mye ekstra blod, at av åg till så senker blodtrykket slik at man får slik følelse.
PintSizedDictator Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Hadde det på samme måten i går. Følte at øynene gikk i kryss og ble kjempe svimmel mens eg satt i kassen å ekspederte en kunde. Skikkelig ekkelt ja, men tror det e helt normalt. Måtte få noen til å ta over så eg kunne gå å drikke litt vann og sitte meg ned på pauserommet:)
maiprins Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 hei! Noen råd jeg fikk av en flink lege på legevakten når jeg hadde lavt blodtrykk var: sitte med beina høyt opp hvile masse drikke masse vann ikke dursje i varmt vann (bare lunkent) reise meg sakte opp hvis jeg satt eller bøyde meg ikke stresse - meget viktig (kanskje du burde bli sykemeldt?) spise litt lakris God bedring, jeg var frisk etter bare to uker jeg ;-) da jeg fulgte disse rådene - men da jobbet jeg ikke, ble sykemeldt!
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Hadde to slike episoder, er 27 uker! Veldig ekle, har også lavt blodtrykk. Begge gangene jeg fikk det var det lenge siden jeg hadde spist. Spis hver tredje time og alle de andre gode rådene med veske og legge seg ned å hvile. Lakris har blodtrykkshevende effekt. Jeg skal kjøpe lakriste etterpå. Det er et merke som heter Yogi-te, den er god. Drikke et par slike pr. dag. Gode tanker
mamseeeen Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 hei, hei.. har det slik som deg...får det ofte! det er en ekkel opplevelse som kan virke veldig skremmende! har veldig lavt blodtrykk + blodsukkeret er lavt! fikk anbefalt fra sykehuset at det var lurt å ta det med ro, ingen bråe bevegelser, drikke masse vann og alltid ha en sjokolade i veska eller lommen som jeg kan putte i meg når jeg kjenner at jeg begynner å kaldsvette, og blir svimmel:-) er en god unnskyldning til å spise sjokolade da:-) lykke til........!
Piivo Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har også opplevd å bli så svimmel at jeg må holde meg fast flere ganger. Både i butikken og ifm stress på jobb. Har også lavt blodtrykk. Skjønner at jeg må ta det litt roligere og ikke bli sliten eller la meg stresse. En veldig ubeagelig opplvelse...
MillaMia Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Tror du har lavt blodtrykk jeg også. Jag har hatt liknende situasjoner på jobb, og nå har jeg blitt sykmeldt ut svangerskapet. Du burde kanskje slappe mer av?
MalinL *2 gullgutter* Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde det slik da jeg var sliten og lenge siden jeg hadde spist. Årsaken var nok jernmangel til meg. Så hvis du ikke har fått målt jernlageret ditt bør du gjøre det.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Tuuusen takk for mange gode råd og tips. Tror jeg skal forhøre meg med jordmoren min til uka, og høre om hun syns jeg burde fortsette å jobbe eller ei, passer egentlig ikke så bra å bli sykemeldt nå, men jeg må tross alt sette lille vennen i magen foran jobben. godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Ble ordentlig skremt av det..
MomInUSA Skrevet 24. januar 2007 #17 Skrevet 24. januar 2007 Hei - leste is "What to expect when you are expecting" (gravid-bibelen i USA) i gaar, og under 4 maaned staar det at svimmelhet og tendens til aa besvime er vanlig graviditets symptomer i denne perioden. Det har sikkert med blodmegden aa gjoere, og blodtrykk som de sier. Jeg hadde det veldig saann sist, men hadde aldri problemer med blodtrykket naar jeg var hos legen. Saa det kan vaere at det er bare normal variasjon i blodtrykk og ikke noe aa bekymre seg for. Men du boer jo snakke med jordmor om det. Men ikke bekymre deg, det gjoer bare ting vaerre med blodtrykket iallefall. Haaper det blir bedre!
Enitsirk79 Skrevet 24. januar 2007 #18 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har også hatt sånne episoder. Husk å drikke masse vann hele tiden. Ikke stå for lenge av gangen. Og skulle du bli dårlig igjen vil jeg anbefale deg å legge deg med beina høyt.
MomInUSA Skrevet 24. januar 2007 #19 Skrevet 24. januar 2007 Eller sit ned og put hodet ned mellom bena - det hjelper ogsaa - tingen er aa faa mer blod til hodet.....tror jeg.. Enig at det er naar du staar lenge om gangen at det har en tendens til aa komme en episode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå