Gå til innhold

vil flytte til oslo med har ikke råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er bare et lite syteinnlegg. Jeg har lyst til å flytte til Oslo der de fleste vennene mine + svigers bor. Bor nå i min hjemby etter 8 år i Bergen. Holder på å bli gal av å bo her, men har en god jobb og et passe stort hus her. Det som irriterer meg er småbymentaliteten, og alle vennene jeg har her som jeg aldri ville vært venner med hadde jeg bodd i en større by.

Har vært på finn.no og sett etter bolig. Hvis vi får 2 mill for huset vårt her får vi råd til 80 m2 i Holmlia eller andre herlige strøk der min kjære nekter sine barn å vokse opp. Kan jo selvfølgelig være at vi kan få oss bedre betalte jobber der, men kan jo ikke ta det for gitt.

Det kan jo være at jeg har mer lyst til å bo her etter at babyen har kommet, men jeg kan liksom ikke se for meg at jeg skal kunne slå meg helt til ro her heller. Det er tross alt mer spennende jobber i Oslo + mer spennende mennesker. Savner vennene mine noe desperat. Noen som har et trøstens ord - evt bare et lite spark bak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom til Drammen... her er det billigere og tiden jeg bruker inn til Oslo (45 min m buss) er det samme jeg brukte til jobben fra den ene siden av Oslo til den andre.

Skrevet

He he, høres kjent ut...vi bor i Oslo men har neppe råd til å bli her hvis vi vil ha større krypinn (noe vi sikkert får lyst på etter hvert), jeg skulle gjerne hatt hus og hage for å si det sånn...Så det blir nok bondetuppe av meg, vi flytter vel sikkert til Hakadal eller noe sånt som ligger i pendleravstand til Oslo hvor vi har jobber...

Skrevet

Kanskje det ikke er så dumt. Svigers bor i Asker og det blir jo ikke så langt unna. Har tenkt litt på Ski også, det er heller ikke så langt unna, men feil vei i forhold til svigers.

Fikk faktisk jobbtilbud i Drammen en gang, men slo det fra meg uten å vurdere det en gang. Det var altfor langt unna alt. Jaja, blir eldre og klokere etterhvert!

Jeg har egentlig ikke så mange ønsker, en liten hage til katten, rundt 100 m2 til oss, sjøutsikt og en gate som babyen kan gå ut i uten at det er farlig. I kort pendleavstand til en kul jobb!

Skrevet

Drammen er fin by ja :) Skulle flyttet dit om det ikke var for at jobbene våre er på feil side av byen...blir litt for stress å måtte pendle gjennom sentrum hver dag.

Skrevet

Noen som har en oppskrift på hvordan en skal tjene to - tre millioner i en fei? Fortrinnsvis på en lovlig måte?

Skrevet

Hmm...det har jeg også lurt på. Trenger vel bare en 3-4 mill ekstra for å få huset vi egentlig ønsker oss, kan vel ikke være såååååå mange penger å tjene det da sånn som folk blar opp her i byen i hvertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...