sistemann Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Annenhver undersøkelse kan jeg få hos jordmor hvis jeg vil. Men hvorfor skal jeg det. Er det ikke like greit å bare gå til lege ? noen som har noen erfaringer ?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Jeg går kun til jm, fordi jeg trives bedre med det. Hun har bedre tid og kan mer om akkurat sv.skap. Og hun tar nødvendige prøver hvis det skulle være noe, og er mer nøye enn legen. Dessuten er det et stort + at hun har ul apparat, så vi får se lille smurf hver gang.
nybakt_mamma Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Hei. I mitt tilfelle så går jeg bare til jordmor. var hos legen første gang, tok blodprøver og sånt. da jeg var ferdig hos legen spurte jeg om når jeg skulle til neste kontroll. da spurte hun om jeg gikk til jordmor. og at hun ville annbefale å gå anna hver. Jeg syns det egentlig bare er tull. Jordmoren gjør jo akkurat det samme. sjekker blodtrykket og urinprøven din, og lytter på hjertelyden( hvet ikke om legen gjør det). + at jeg syns hun er mye lettere å snakke med enn legen. men det er jo veldig individuelt hvordan man føler det. Skal til legen når jeg runder 6. mnd for nye blodprøver. Mitt råd er å gå til den du føler deg mest komfortabel med. men jeg tror du gjør lurt i gå til jordmor ihvertfall en gang.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Jeg går bare til legen. Gikk annenhver gang til jordmor i forrige sv.skap, men følte ikke jeg fikk noe ut av det..Har sikkert mye å si på jordmora/legen da!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har vært hos lege en gang og jordmor en gang, og har bestemt meg for å fortsette hos bare jordmor. Mange av grunnene er nevnt her allerede; hun har bedre tid, har mer spesifikk kunnskap om svangerskap og fødsel og jeg føler meg mer komfortabel med å gå til henne enn til legen min:) Men det er jo helt individuelt hva man syns...
Forskeren Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Tror også bare jeg skal gå til jordmor denne gangen. Har vært til første kontroll hos lege i uke 11. Jeg har lenger reisevei til lege, og hun har det mer travelt. Jeg kan snakke mer og lenger med jordmor, og hun virker mer forståelsesfull.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg går bare til jordmor, hun er mye flinkere og har bedre tid. Og ikke minst erfaring!
Linchen Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Enig med Malin. Tid er viktig! Deilig at hun tar seg tid og at hun har en plan for hva vi skal gå gjennom osv.
minni09 Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Jeg var på kontroll hos legen i forrige uke (uke 12). Hun sa at hennes pasienter gikk mest til jordmor, og det tok jeg som om hun ikke har så mye erfaring med gravide. Har også hørt at jordmor tar seg bedre tid etc. Så gleder meg egentlig til det:) Neste er UL på sykehuset, og så er det jordmor uke 25... få se om jeg går annenhver el ikke.. leeenge til
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Jeg går hos begge:) Mest hos jordmor, siden jeg får høre hjertelyden der, åg legen min har ikke et slik apparat. Men hvis jeg skulle velge hvem av dem jeg føler meg mest komfertabel me, så hadde d blitt legen min:) Føler at hun er like dyktig, åg hun er bestandi så koseli åg smilanes:) Mens jordmoren min er jo koseli, men litt dårli til å informere, du må liksom greve å spørre om alt, hun gir nesten ingen opplysninger av seg selv.
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Går bare til lege jeg, men merker av og til at h*n kommer til kort når det gjelder ting jeg virkelig lurer på - som "må jeg virkelig ha ctg registrering liggende?", eller "er det vanlig er 3dje fødsel er ENDA raskere enn den 2.?" ... og slik fortsetter det Regner med jeg finner ei jordmor å stille disse spørsmålene til når det nærmer seg fødsel.
har fått lita pia Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 hei.. var hos legen i dag jeg..helt tragisk opplevelse..det tok knapt 2 minutter så var vi færdige..målte bare blodtrykket..hm? blei litt snurt og gikk rett bort til jordmor(kontor rett bortafor) og bestilte time der og sa at jeg ikke ønsket flere legetimer.. hun var kjempesnill og tok de resterende sjekkene som legen tydligvis skulle gjort..hjertelyd..symfysemål og skrive på svangerskapsarket... takk for at det finnes snille jordmødre med god tid:)
**My little Miss drama and I** Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 Jeg personlig trives best med legen.. min jordmor er direkte crap.. Sist kom jeg målte blodtrykk, hørte på hjertet og spurte om jeg hadde noen spørsmål, hadde ikke det-- ferdig!! Hun er ikke noe koselig heller. skal ha fødsels praten med jordmora der har nokk hun mer kompetanse ,men ellers kan jeg likså godt gå til legen, hun gjør det samme. Åsså kommer jeg plutselig på noe jeg lurer på ang graviditeten har jeg jo bim;-)... men hadde jeg hatt en koselig og utadvendt jordmor hadde jeg sikkert gått mest til henne..
sistemann Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. januar 2007 Takk for mange svar. Jeg er blitt sikker på at jeg kommer bare til å gå til lege. Han er veldig ok, og tar seg tid når det trengs. Dersom det er noe jeg lurer nærmere termin så ber jeg om er jordmortime eller to. forstår at egentlig er det de personlige egenskapene som er avgjørende for de fleste i valg mellom jordmor og lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå