Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Samboeren min og jeg skal på en planlagt reise til Litauen i fem døgn i mai. Vi skal reise bort sammen med to andre par. Saken er at jeg vil ha med meg datteren vår, og samboeren min har lyst at vi skal reise uten. Får helt vondt i magen bare av tanken på å være borte fra henne så lenge. Skjønner jo at det kan være bra med litt tid "alene", men syntes det blir lenge. Har til og med hatt mareritt om dette! Det blir i så tilfelle farmor og farfar som skal komme hit (de bor langt unna og ser henne skjeldent) å passe henne. Hva tenker dere om dette? Føler megten som en dårlig mor når jeg reiser fra henne sååå lenge. Håper dere kan gi meg noen gode råd, tips og innspill.
Leola Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Hvor gammel er hun da? Vi reiste 6 dager til England når junior var 2 år og 5 måneder. Han hadde det topp her hjemme og vi merka ikke noe på ham når vi kom hjem,men tror jeg hadde hatt problemer med å gjøre det en gang til. Tror dattera deres kommer til å ha det supert sammen med besteforeldrene sine. Det er nok verre for deg enn det er for henne. Er hun vant til å være borte fra dereda? eller er hun alltid sammen med dere? Junior var ganske vant til å være borte fra oss, og storkoser seg sammen med bestemor og bestefar.Men det er jo veldig forskjellig fra barn til barn. Lykke til med valget:)
AnKi! Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Heisann! Jeg kan jo bare si hva jeg synes.. og jeg mener at hverken barn eller foreldre har vondt av å være fra hverandre. 5 dager er ikke så mye og du bør gripe den kjangsen du får til å være alene i sammen med mannen din. Det kan gjør under for både deg og dere viss du ikke "ødelegger" turen med å være bekymret og ringe hjem hele tiden. Farmor og farfar har jo hatt barn før... og du bør se det som positivt av barnet ditt har muligheten til å bli kjent og få et godt forhold til besteforeldrene sine,det er ikke alle barn som har den kjangsen. Skriv heller en laaang liste med instrukser og kos deg på tur!! Ha ha Lykke til!
Totten Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Viktig med tid som kjærester!!!! Du kommer selvfølgelig til å savne henne. Men tenk, hun får hjem igjen to utvilte foreldre som sikkert trengte å være noe annet enn mamma og pappa noen dager. God tur og kos deg!
englegull Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde ALDRI klart å reise ifra 2-åringen min i 5 dager! Og når det plager deg så mye at du til og med har mareritt om det flere måneder før dere skal reise, hvorfor gjøre det da? Hvorfor skal samboeren din bestemme det, du har da medbestemmelsesrett du også? Hvis jeg MÅTTE reise ifra barnet mitt, så skulle han i hvertfall vært sammen med noen han kjente VELDIG godt, og som var vant til å passe han i mer enn 1 døgn. Det går fint an å ha med barnet sitt på kjærlighetstur!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Nei, jeg hadde aldri reist ifra henne! I hvertfall ikke når du føler selv at det er feil!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 Bit tenna sammen og prøv! Man er alltid forplikta til å ha dårlig samvittighet som mamma. Når besteforeldrene kommer hjem til dere og passe henne, går det nok fint, og det er jo to mennesker som vil henne det aller beste også. Dersom du synes det er helt forferdelig, så vet du det til neste gang! Jeg har kun vært borte fra min eldste datter (2 år og 1 mnd) med overnatting fire ganger(altså fire døgn) tilsammen, nettopp fordi jeg føler meg som en dårlig mor når jeg er borte. Og det er så utrolig dumt egentlig, men det er jo mye lettere å være fornuftig på andres vegne da.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Dårlig mor?? Men i all verden, vi er da ikke de eneste menneskene i hele verden som kan med barn selv om det er vårt barn. Når skal denne ungen finne ut at livet er helt greit uten mor innen 1/2meter og andtre mennesker er også snille? når den er 16...viss den er heldig??
___ Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Hva slaks tur blir det da? Skal de andre dere reiser sammen med ha med barn? Datteren deres kommer sikkert til å ha det kjempefint sammen med besteforeldrene. Kan være en fin mulighet for henne til å bli kjent med farmor og farfar på en litt annen måte enn når dere er der. Jenta vår fikk i hvertfal et veldig godt forhold til sine etter at vi lot henne dra på tur en uke med sine besteforeldre i sommer. Hvis de andre ikke har med seg barn er jeg redd det å ta henne med ikke blir så morsomt hverken for henne eller dere. Dere kan komme til å måtte bruke mye tid på hotellrummet mens de andre er ute og spiser middag mm. Tenk i hvertfal nøye over hva dere vil bruke dagene og kveldene til. Passer denne turen for barn?
Zikk Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Det går så bra så. Det er noe som heter "ute av øye- ute av sinn". Vil ikke akkurat si det er slik det er, men noe som ligner litt kanskje? Jeg gruet meg som bare det og hadde slett ikke lyst til å dra første gang jeg skulle det, men så fort vi hadde kommet oss avgårde gikk det mye bedre enn forventet. Og dårlig mor er du SLETT ikke:-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har vært borte fra datteren min en uke flere ganger pga jobb. Har vent henne til å sove hos besteforeldrene innimellom siden hun var bare noen mnd. gammel. Ingen problem! De er kjempeflinke, har masse energi og vil henne kun det beste! Er generelt sett vant til å være noen timer hos tanter, onkler eller venner også fra hun var ganske liten. Føler meg absolutt som en god mor likevel; det handler etter mitt skjønn mest om hvordan jeg bruker tiden når jeg faktisk er sammen med henne! Av og til er det godt med en pause, ikke noe vits i å ha dårlig samvittighet for det -nyter heller denne tiden og er opplagt igjen når jeg er tilbake sammen med henne. Skal jeg være borte lenge har jeg masse bilder og film på mobilen som jeg kan kikke på når savnet blir stort... Er ennå en del tid igjen til dere skal reise. Tror det kan være lurt å trappe opp litt ved å prøve med bare en eller to netter før den tid. Synes dere skal gripe sjansen; parforholdet trenger også pleies. Bedre å gjøre det før dere er helt utslitt og det begynner å skrante! Den dagen kommer garantert om dere aldri søker avlastning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå