mor i mars :-) Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Mannen min er veldig gira på å kjøpe en 3-hjuling, men jeg er litt skeptisk. Er usikker på dem i forhold til sikkerhet, om de kan velte og slikt.. Kriterier for valget er at den helst skal være lett å ha inn og ut av bilen, ta liten plass (taler for 3-hjuling) men må samtidig være god og stabil å trille på grusveier, være sikker og slikt.... Hmm.. hva heller dere mot? 3 eller 4-hjul og hvorfor?
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Vi er ganske aktive begge to, og vil gjerne slippe aa ha flere vogner siden vi kommer til aa reise veldig mye det foerste aaret. (Bor i USA, men kommer til aa tilbringe i hvertfall 7 maaneder i Norge, og saa muligens et halvt aar i Tyskland foer vi reiser tilbake til USA igjen.) Vi vil derfor ha en vogn som kan brukes til alt--ogsaa til joggeturerene vaare. Vi tenker litt paa Bugaboo fordi den er liten og lett, og kan brukes til veldig mye--men det kan hende vi lander paa en stoedig trehjuling. I saa fall er det viktig at den har god kvalitet, ikke er for stor, og ogsaa kan ha baerebag. Vi vurderer Mountain Buggy Urban (tror den heter Urban Jungle i Norge) samt en australsk modell som heter ValcoBaby. Er bare 14+4, saa vi har god tid.
Glad i barn :) Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde 3-hjuling med yngstemann (2 år), og var kjempefornøyd! Grunnen var at jeg hadde bestemt meg for å jogge med vognen i skogen - og det fungerte kjempebra! Kjøpte en skater. Stø og trygg, store, brede, solide hjul. Brems og begagelig håndtakk. Lett å slå sammen og tar forsåvidt liten plass. Skal nok bruke den igjen denne gangen, ja!
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har også en Hartan Skater fra sist gang og var VELDIG fornøyd med denne!!!! Kommer til å bruke den denne gangen også! Å skulle jeg ha valgt en annen vogn, så hadde jeg ihvertfall valgt en 3-hjuling. Men det er jo litt smak og behag... Når det gjelder velting/stødighet, så har jeg aldri hat problemer med det. Og jeg brukte vogna fra nyfødt til dattera mi var nesten 4år.
oktoberjentene;) Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Vi skal kjøpe 3hjuling.. lettere å gå med, tar mindre plass også slipper vi å bytte vogn så fort.. de er jo mer praktiske... OTH f.eks, de velter lett bakover.. av de jeg har sjekket ut så er det phil and teds sin som virker stødigst.. den tåler flest kilo og har lang rygg.. den kan også legges helt ned så du kan bruke soft bag fra starten av... tror vi heller mot den.. ellers så har du jo quinny freestyle, virker solid den også og TFK..... 4-hjulinger er jo mer klumpete å kjøre rundt med syntes vi da...
augustmamma+august Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 jeg har kjøpt en quinny 3xl med hardbag og maxi cosi bilsete som passer til, en kjempepraktisk og stilig vogn!
minni09 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 heia! jeg tenker egentlig ikke på vogner ennå.. men venninna min har nettopp født, så var med henne og så på vogner for ikke så lenge siden. Hun endte med en Quinny. jeg googlet litt nå, og da fant jeg en test på tv2 hjelper deg. Der kom Hartan skater dårlig ut, men det stemmer jo ikke med et par av dere over... Tror vi skal gå rundt å teste litt etterhvert. Uansett, her er linken på 3 hjulinger: http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjelperdeg/tester/article152456.ece
heidimj Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 mannen min var også veldig gira på å kjøpe 3-hjuling. Men hørte av noen venner og naboer at de egner seg best om man kun skal trille på asfalt fordi de er litt mer ustabile enn en 4-hjuling. Nå er det jo mange ulike modeller... Vi skal ha 4-hjuling (arver nesten ny fra tante og onkel). innbiller meg at det også er litt bedre plass i de og bedre å trille hvis man skal trille på grus og sti også.
Forskeren Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Vi har i løpet av 2 år aldri veltet bakover med OTH, er veldig fornøyd med denne vogna, skal brukes igjen til ny baby!
mor i mars :-) Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2007 Takk for alle gode innspill! Virket som alle som har 3-hjuling er fornøyde med det og ville valgt det igjen. Så jeg ble overbevist! Og nå har vi altså endt opp med en 3-hjuling. Men et merke jeg aldri hadde hørt om da -Jane Pro slalom- men selger forsikret om at det skulle være bra. Og 40% er ikke til å kimse av... Mye spart på det :-) Så nå har jeg vogn, trillevogn, bilstol og stelleveske til 4600,- :-) Jippi! Er jo litt stas å kjøpe nytt sånt utstyr..
laffe*høygravid* Skrevet 25. januar 2007 #11 Skrevet 25. januar 2007 Jeg har vært helt bestemt på å ha vogn med 4 hjul, helt til vi var og så på vogner i går. Da bestemte vi oss for 3.hjuling. Den var helt genial i forhold til våre ønsker og behov, lett å styre, virket veldig sikker, og tok liten plass. Vi skal ha kobmbi-vogn da, må ha en vogn hvor det er lett å ta ned og opp bærebagen (bor i 5 etg uten heis.....) Merket vi falt for var teutonia.
hanne5 Skrevet 25. januar 2007 #12 Skrevet 25. januar 2007 Hei! Kanskje et dumt sp.mål men i hvilke butikker finnes disse vognene??? Har så vidt begynt å kikke litt og har foreløpig ikke sett så mange av de 3 hjulingene. Kan jeg finne de på noen nettsider feks????
lillebøllaspringmadrass Skrevet 25. januar 2007 #13 Skrevet 25. januar 2007 jeg hadde 4hjulinger til min første.. nå skal vi ha en til, det blir 2 år akkurat i mellom de..derfor trenger vi en søskenvogn.. vi har kjøpt en phil og ted e3.. med søskensete.. og vi bruker den til gutten nå.. den er kjempebra!!!! anbefales på d sterkeste! 3hjulinger tipper lettere, men man skal ikke ha unger i de uten at de er festa i sele, og så lenge de er festa så skal ikke vogna tippe lett.. jeg synes vogna vår er mer vinglete når forhjulet er låst.. så skal du ha en trehjuling så ha svingbart forhjul! d er så godt å trille også! lykke til med vognkjøp! klem
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 25. januar 2007 #14 Skrevet 25. januar 2007 Jeg hadde en 4 hjuling (teutonia Mistral) mens lillegutt var pitteliten, byttet i en 3 hjuling (Quinny Freestyle) da han var 7 mnd. (Vogndilla ja!) Veldig fornøyd med begge to. 3 hjulingen er lettere å manøvrere, snur på en 5øring, men er bredere mellom hjulene og litt mindre stødig. (ubetydelig). Nå har jeg endt opp med søskenvogn siden jeg får to tette, på den er det doble svingbare hjul foran, så der får jeg både stabiliteten og svingradiusen. Selger gjerne Quinnyen nærmere mai hvis noen vil ha!
Elllis Skrevet 25. januar 2007 #15 Skrevet 25. januar 2007 bugaboo kom veldig dårlig ut i test leste jeg - vinglete og ustødig. Men så er den vel ikke beregnet på norske forhold.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 Her blir det 4-hjul. Valget står mellom Stokke Xplory eller Bugaboo.
oktoberjentene;) Skrevet 25. januar 2007 #17 Skrevet 25. januar 2007 Hanne5: Du finner 3-hjulingene i alle barnevogn butikker...forskjellige merker fra sted til sted selvfølgelig... men du kan jo også sjekke ut hjemme sidene til de forskjellige merkene.... f.eks: www.philandteds.com www.quinny.com syntes 3-hjulingene er mest praktiske.... jeg har forresten kjørt min tanteunge rundt i på snøen nå med en phil and teds e3 vogn, syntes det gikk kjempe fint...... men nå har jeg ingen erfaring med 4-hjulingene... kommer jo litt an på hvor du bruker vognen mest også... å gå på kjøpesenter og i byn med masse folk med en 4-hjuling er jo mer tungvindt... men smak og behag =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå