Gå til innhold

Noen med litt "hissige" ettåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 18 mnd nå, og i han har alltid vært veldig blid og fornøyd. I det siste har han vært så hissig. Han hisser seg opp over den minste ting og står på gulvet og hyler og blir helt rød i ansiktet! I dag tidlig fikk han ikke yoghurten sin før han kom til barnehagen(Fikk brødskiver da...) og var sint HELE veien. Får han det ikke helt som han vil er det stort rabalder... Vel, det er kanskje ikke så uvanlig, men er et noen med råd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og vi ønsker deg velkommen i trassalderklubben. Kjempegøy!

Skrevet

Forøvrig øvde vi på mestring da, og bestemte hva som absolutt ikke var lov (spise medisiner uten lov, hive mobilen i do, stikke nøkler i stikkontakten) og sperret dem med barnesikring og gjorde andre ting mer funksjonelle. Det er jo viljen som trenes... Vi vil jo ha litt vilje i dem...

Skrevet

Takk for tilbakemelding! er sikkert trassalder på gang. puh, en noe slitsom periode må jeg si... Han begynner virkelig å få personlighet nå ja!.o)

Skrevet

hehe, vi føyer oss inn i rekka! :-)

her har vi en på 21 måneder, og han hyyyler når det ikke går som han vil! legger seg ned på gulvet, og bare vrir seg om vi prøver å løfte han opp.

spennende tid, og utrooolig krevende!!!

jeg trodde faktisk ikke trassalderen kom før ca 3 år jeg, hehe, men DET GJORDE DEN GITT!!!

Skrevet

Her er den visst kommet allerede, gutten er 14 mnd.. Herre jemini for et sinne!! Han stamper med føttene, hyler, vrir seg og slår med begge armene når ting går han imot.. Og er det ting han ikke får lov til å borti og vi sier "nei", da skynder han seg å slå hardt borti det før vi rekker oss bort til han..

Hehe, joda, artig kan du si! =)

Skrevet

Jepp, må bare signere denne ja!!! Har lenge sagt at "Egenvilje er vel og bra, men det må da være måte på!!!" I dag hylte hun hele veien hjem fra bhg fordi hun måtte ha på vinterskoene (hun ville ha cherroxene som stod hjemme) og akkurat nå står hun i senga og bæljer fordi hun ikke får ha lekekassen oppi senga!!!

Skrevet

høres ut som mi også. Hu har blitt skikkelig furtete i barnehagen og griner bare hun detter på rumpa, aldri vært sånn før.. Trassalder? here i come :/

Skrevet

Alt dette høres kjent ut:) Datteren min er 18 mnd. Er det virkelig trass alder allered??

Skrevet

Ingen råd her nei..men har det på samme måte med min sønn på 15 mnd. Han har vært sånn noen mnd men blitt verre i det siste. Blir fly forbanna for hver minste ting han ikke får lov til.. Er vel hardt for dem å se virkeligheten i øynene - at man ikke alltid får det som man vil;) Helsesøster sa til oss at vi burde forklare han grunnen til alt bestandig selvom han ikke kanskje alltid skjønner det vi sier..men de skjønner mer enn vi tror. Synes faktisk det hjelper litt når jeg forklarer rolig for han samtidig som jeg er bestemt (men ikke sinna). Han legger seg ned på gulvet og furter (hyler) men det går fort over. Avledning funker også ganske bra i blant..

Skrevet

Godt å lese at flere har det slik. Vår lille er også 18 mnd. Skrev et innlegg hvor jeg spør hva dere gjør når barna slår, biter og lugger.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...