Gå til innhold

Andre med babyer som sover lenge om kvelden ?? vekking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 3 mnd sover 8 timer om natten, men har også begynt og sove leeenge om kvelden, hun har sovet siden 7 ...klokka er kvart på 10 nå.

Vekker dere babyen deres om de sover lenge på kvelden??

Vet ikke hva jeg skal gjøre, regner med hun sovner igjen rundt 1 tiden på natten om jeg vekker henne rundt halv 11...synes det er litt sent!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke legge henne for kvelden klokken 19-20 da?Det gjør vi med vår på 4 mnd.Sover da til 04-05 for mat,så til 06-08..Det er jo dumt å sitte å vente for å vekke henne 22:30,kanskje hun sover lenger om du ikke gjør det...Bare et tips.I begynnelsen sov lillevennen også fra 19-20 og jeg satt og ventet,vekket han 23 ca...Helt til noen foreslo at vi bare burde legge lillevenn da,da viste det seg at hun sov mye lenger..

Skrevet

hun har våknet nå. synes det er så greit at hun sover til 9 om morningen, derfor jeg ikke har vekket henne før heller.

Skrevet

Kanskje er dette et dumt spørsmål, men jeg spør likevel: Hvorfor vekke i det hele tatt? Mine gutter sover fra 19-08 med i gjennomsnitt 1-2 matinger i løpet av natta. Dersom jenta er sulten våkner hun vel?

Skrevet

Vi bestemte oss for å begynne med leggerutiner kl 19.00 på min guttunge forholdsvis tidlig fordi han viste klare tegn til tretthet da. Og for at vi skulle få det til måtte vi vekke han senest 17.00 om han skulle være trøtt til 19.00.....

Skrevet

Aha. Tolket det som om hun var blitt lagt for kvelden kl 19...

Nå skjønner jeg.

Skrevet

La henne sove til hun våkner, og så mat henne i mørket for å prøve å få henne til å forstå at det er natt. Kanskje det virker, men det kan jo ta noen dager før hun forstår det da :)

Eller du kan vekke henne før, for å få henne trøtt før hun egentlig er det til vanlig... Nicolai bades i 7-tiden, så får han litt mat før han sover i ca 30 min. Da får han mer melk og grøt, og så er han lagt og sovnet før klokken er 11...

Skrevet

Jenta mi har sove rundt siden 2 mnd alderen. Er nå 8 mnd. hun legger seg 7- halv 8 og sover til 7 på morran. da bare steller jeg ho, gir ho en flaske også sover vi til 9 - halv 10. La henne sove og bare gi mat i mørket slik som en anna her sa. Ikke snakk til ho og legg ho igjen med engang etterpå. Det var slik jeg begynte. Til slutt bare strøyk jeg ho litt på ryggen når ho våkna, så sovna ho igjen uten mat. Alltid vært blid og forøyd og de trenger jo ikke nødvendigvis mat på natta. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...