Gå til innhold

Uff..Svigermor skulle strikke til jenta vår..Men hun valgte bomullsgarn?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg utakknemlig? Sambo leverte oppskrifta jeg ønsket hun skulle strikke, for hun lurte på om vi ville det.

Er jo såå glad for å ha en person som kan strikke i slekta, for da får jenta mi gode ullklær..trodde jeg..

Hun ringte nå, og fortalte at hun var kommet halvveis med jakken, og hun strikker med bomullsgarn:-(

Greide ikke si noe jeg..Når hun hadde kommet så langt liksom..

Vi har dårlig råd, og strikkaklær koster penger. Jaja, da får vi bruke fleese på henne da..Hun fryser vel ikke da heller, selv om jeg har en forkjærlighet for ull.

Men dette er et sett med jakke, bukse, lue og sokker. Når skal man bruke det når det er i bomull da? Vil jo ikke varme stort når det ikke er ull..Blir jo sommerklær det da..

Jeg ble bare så innmari glad for at hun ville strikke til oss, men lei meg nå som det ikke kan brukes til det som var vitsen. (Under dress om vinteren, og som "kjøreklær" i kulda..)

Er fortsatt kjempeglad for at hun vil strikke, og kommer ikke til å si noe.

Er jeg utakknemlig synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du ble litt skuffa, hjemmestrikka ull er jo så deilig!

Men dette er vel ikke svigermor sin feil?? Du burde jo sagt til henne før hun begynte at du gjerne ville ha dette settet i ull.

Jeg ville ikke sagt noe, men heller sagt neste gang du spør henne om hun vil strikke om hun kan strikke i ull denne gangen.

Skrevet

Nei, såklart er det ikke hennes feil! Jeg burde selvfølgelig ha sagt det. Tok det som en selvfølge jeg, at det skulle være ull. Men det er vel ikke en selvfølge nei. Er verken sint eller irritert på henne, fortsatt kjempeglad for at hun vil strikke..Ble bare litt lei meg, siden vi ikke akkurat er bortskjemte på hjemmestrikka klær..

Kommer ikke til å si noe nei, det har jeg ikke hjerte til.

HI

Skrevet

Jeg er en ull-elsker selv, så jeg skjønner hva du mener.

Fikk hun klar beskjed om at du/dere ønsket at hun skulle strikke med ullgarn da? Hvis ikke så er det ikke så rart at hun gjorde det,

for det er ikke alle som liker/tåler ull. Uansett så blir det sikkert et flott sett som kan brukes inne (unntatt luen selvfølgelig), og/eller hvis du har ullundertøy. Man holder utrolig godt på varmen hvis man har ull innerst,

så du får nok brukt det skal du se:)

Skrevet

Nei, hun fikk ikke klar beskjed om det...Jeg tok det som en selvfølge jeg, dumme meg:-(

HI

Skrevet

Men sto det ikke hvilket garn som skulle brukes i oppskriften dere ga henne.

Jeg strikker kun med ullgarn selv nettop forde det er så godt å bruke.

Skrevet

Hei,

Du spør om du er utakknemlig og da svarer jeg Ja, litt utakknemlig er du i mine øyne. Du kommer garantert til å få bruk for klærne hun strikker uansett! Jeg har INGEN i slekten som strikker, så sånn sett er du kjempe heldig.

Neste gang hun vil strikke noe til gullet deres kan du jo kjøpe ullgarn til henne?

Skrevet

Jeg er også veldig glad i ull,jeg har ingen i familien som strikker så kjøper alle ull klærne hos Nøstebarn (DYRT!!!)

Skjønner at du ble litt skuffa,men hva med å kjøpe inn ull garn da hun er ferdig med den i bomull? Spørr henne om hun kan stikke et sett til,men i ull.Si til henne at du vil ha et sett til ekstra kalde dager ;O)

Skrevet

Hei.

Enig med de andre at det kan virke svært utakknemmelig - men vet du- jeg tror faktisk jeg hadde tatt meg en tur til svigermor og fortalt storyen jeg. Si at du tar på deg all skyld, og er kjemeirritert på deg selv som ikke ga beskjed om dette! Synes også det er leit å si det - men bedre det en at masse penget og arbeid går i noe som ikke er det som barnet trenger. Svigers kan levere tilbake garnet som ikke er brukt - eller strikke jakken ferdig og levere resten, og BYTTE til ull! :-)

Så kan hun strikke ull settet i stedet. Når du tar på deg skyld for ikke å ha gitt klar beskjed om at det er ull barnet trenger i kulden, og er lei deg, tror jeg faktisk hun skjønner dette her jeg!!

Værre er det vel ikke?

Skrevet

Svigermor bor 8 mil unna, så det er ikke bare å ta seg en tur.

Men hun er veldig følsom, og blir fort lei seg..Spesielt nå for tiden, for det er mye negativt som skjer rundt henne. Så jeg vet ikke om jeg klarer det jeg. Vil ikke såre henne...

Så det ender vel med at jeg tar imot klærne med åpne armer, og får en annen til å strikke et sett i ull..Hvis pengene strekker til da.

Kunne selvfølgelig kjøpt ullgarn jeg!! Men forsto det såånn at det var slett ikke nødvendig nei..Dette gikk på en måte via sambo også, siden han har truffet henne oftere enn meg i det siste, så det ble rett og slett litt kommunikasjonsvikt her.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...