Gå til innhold

Juni: Hvor lang tid bruker dere på å legge de små på kvelden?


Gjest

Anbefalte innlegg

Altså...da mener jeg fra dere har lagt den lille i senga til h*n sovner:)

 

Jeg er sååååååååååååååååå sliten av at Mathias ALRDI klarer å sovne godt/lett av seg selv...på dagen kan jeg bare drite i å legge han i senga..han sovner IKKE! eller...det har skjedd 7 ganger hittil, men det er etter ca 1-2 timer med hyl og skrik. På kvelden er det de samme ritualene som vi har hatt siden han var ca 2-3 mnd...prøver å roe tempo litt og bader etc...for så å synge en sang eller to eller fler og legge han i senga og si god natt:) smører han med dentinox og han får kalde sutter 1000000 ganger...det tar ofte ca 1-2 (+/-) timer før han sovner...er vi super heldig tar det bare 30 min, men det er sååååå sjelden at jeg har nesten glemt hvordan det er. I dag tok det 3 timer før han sovna...han sutrer først og så blir det hyl og skrik og bæljing!! jeg har prøvd å la han ligge litt, men han hikster etter luft og det klarer jeg ikke høre på. Jeg tar han da opp og prøver å roe han. Han vil ikke ligge i armene mine, det har han aldri gjort...så det funker ik å bysse...legger han tilbake i senga så er det på`an igjen!:( Jeg har prøvd å sitte på rommet hele tiden, prøvd å gått ut og inn, prøvd å legge han på magen og klappe han forsiktig på bleia, prøvd å legge meg med han i senga vår, ja...det er sikkert mer men kommer ikke på det nå.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går leggingen stort sett veldig bra, det vil si at han sovner av seg selv etter max 20 min. Han ligger ofte og ”synger” eller babler litt for seg selv, og mister ofte smukken, så jeg går jo inn og ut av soverommet en del ganger, men gir ham ikke noe oppmerksomhet. Jeg tror suksessen skyldes at jeg aldri har fulgt klokka. Jeg har aldri tenkt at ”nå er klokka sånn og sånn, nå må han legge seg”. Jeg venter til han virker trøtt, og da er det sjelden noe problem. Det har derfor tatt litt tid å komme inn i de ”gode” rutinene og få lagt ham innen rimelig tid, men de siste to - tre mnd har jeg hatt ham i seng mellom 20-21. Alle barn er jo forskjellige, så min metode virker ikke nødvendigvis for deg. Men det burde ikke være noe problem å endre på vanene så tidlig i livet, ta kontroll! (Det var ikke ment som kritikk, men motivasjon! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat d samme opplegget her... bi litt små gal av all sprenginga og lallinga og ikke minst seine kvelda...

Har slet lenge med å få inn en fin rytme på mini, men da den endelig va sånn høvelig på plass ble både jeg og sambo sjuk, skikkelig forkjøla, lå i senga i over ei uke, hadd vær sine økter med mini..

og rytmen va igjen ødelagt..

 

meeeen.... No e mini bidd sjuk, drev på nesten ei uke no, med hoste og snørr, ikke noe feber, men slapp og lei..

men han har hele tiden ikke sovet noe særlig til idag (!!!) siden kl 18 har han vært oppe 2 ganger og begge gangene vært våken ca 30min så nå håper jeg på å få han opp i rimelig tid og i seng igjen tili i morgen kveld...

 

så no e egentlig spørsmålet ka e gjer oppe :) må hopp i seng vess e ska følg den (førhåpentligvis) nye vanen til mini :)

 

natti natt alle junidamen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det må være strevsomt. Her legger jeg lillegutt kl.19.00 han prater litt med seg selv alt i fra 1-10min så sovner han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri fulgt klokka...d pga Mathias hadde kolikk de første 3-4 mnd...og fordi han aldri vil sove og jeg vet aldri hvor lenge han sover på dagen...det eneste jeg har hatt helt likt hver kveld er rutinene som jeg skrev...:)

 

Jeg har prøvd å legge han ved første trøtthetstegn, prøvd å venta litt og prøvd å legge han når han er stup trøtt:) Ikke no sørre forskjell på noen av delene.

 

Ta kontroll...ja gjerne:) men HVORDAN?!?!:):) aj aj aj...ikke lett:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ skal slutte å kalle min ongen for adsl skjønne æ!

 

syns oppriktig synd på dæ. min gutt har tulleperioda (som nu). da skal han ligge på magen i senga. skråle.. han kjøre sæ fast på tvers i senga. ler og ler og ler... han blir akutt tullete når han skjønner at han skal sove. legger han stort sett alltid før han er overtrøtt.

nå må vi inn, og snu han x antall ganger før han sovner. men det går vel stort sett aldri mer enn 30 minutter.

 

på dagen kan han kun sove i vogna si ute på verandaen. og må alltid vugges i søvn på dag.. før sov han litt i verandavogna si inne også på dagen. men nå turner han der også. så han må ligge godt nedi posen sin..

 

hvordan går det forresten etter den alternative behandlingen du var på?? *husker ikke hva det het*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei trengermersøvnDÅTTno:)

 

Mathias må også sove i vogna ute...og jeg MÅ gå trilletur...står jeg og rugger på vogna eller bare drar den att og frem vil han ikke sove:( det gjør jo forsåvidt ikke noe det da...en noen ganger hadde det vært deilig å bare lagt han i sengen inne liksom:)

 

Vi har ikke hatt ny time hos refleksolog enda...vi skal ikke før 1. feb...tror det måtte litt tid mellom hver behandlig siden det var så omfattende som det var. MEN jeg har fryktelig lyst til å ringe han og høre om vi kan få en liten time nå...for Mathias er nesten som før igjen...altså...gulpinga er fortsatt ganske bra, og han er noe roligere i kroppen, men stresser altså ganske bra enda og hyperventilerer mye. Han var som jeg sa veldig rolig og fin i kroppen etter behandlinga, men det varte bare den dagen vi var til behandling og dagen etter. Så ble han helt vill!!! Det var en reaksjon på alt og ble bedre for hver dag, så nå er han nærmere som før igjen. Jeg skal høre med han trøkkærn hvor mange behandlinger som må til før han blir "frisk"...det kan jo bli noe dyrt mener jeg hvis behandlingen bare holder i 2 dager!!

 

Mye greier dette...men jeg merker litt forskjell på han altså...og det er fryktelig deilig bare det lille her...så jeg ser fremover til neste behandling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til sovende, rett fra puppen. Kan ta en halvtime hvis hun er våken, en sjelden gang opptil en time. Det er litt stress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men du.. har mathias fått tenner??

 

vet du. min kar hadde personlighetsforandring når han var 3,5 mnd. etter laaange økedøgn som varte i 2 uker, starta jeg med grøt. jeg hadde MASSE melk, men var helt fortvila. det endte med grøtstart. han var virkelig sulten så det var nok på tide. var 4 mnd og 8 kg.. det tok på å fullamme. værtfall fortsatte han med å våkne tuuusen ganger på natta selv om hanf ikk grøt. og han var fortsatt sutrete og sutrete.. fra å sove fra 20 til 5, få pupp og sove videre til 10, våkna han 20 min etter jeg la han. for å gjøre en laaang historie kort.. han fikk tenner 2 mnd etterpå, og ble normal igjen. han kunne igjen ligge alene på gulvet uten å bli krakilsk for den minste ting..

 

skjønner at du er fortvilet... veldig altså. kanskje du kunne prøvd homeopat? jeg var hos en med han da han plagdes med dette. fikk noe blomstermedisin som skulle være litt beroligende. ikke farlig altså..

 

men hvis dette blir veldig dyrt for dere, og det gir kort virkning og dere ikke finner en bra "behandling". så tror jeg heller at dere kanskje bare må "finne dere i" at han er en liten villstyring!!! sånn er mathias!! og innrette seg etter det. men jeg skjønner at dere må prøve alt!!!

 

krysser fingrene for dere!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei han har ikke fått tenner enda...så kan jo de det er det...men tviler på at det har vært det hele tiden...altså...ingen som bruker over 7 mnd på å få en liten tann vel!??!

 

hihi:) ja fortvilet er forbokstaven! det var jo som en drøm de to dagene etter behandling så lever enda i håpet om at noen behandlinger til vil hjelpe han på lang sikt, men jeg skal selvfølgelig høre med han trøkkærn neste time. om han mener det aldri vil gå lengre perioder mathias er "bra" så kutter vi det ut og prøver noe annet:) jeg holder på å jobbe med meg selv på det der med at sånn er FAKTISK mathias...men er fader (unnskyld språket) ikke lett! blir så frustrert!!! Mathias er veldig flink til å ligge alene på gulvet å leke da og det er ikke krise om jeg går ut av rommet for en kort stund:) så der er han kjempe flink:) jeg prøver nå å bare tenke på de gode stundene og bagatellisere hyper-mathias!!!:)

 

God natt:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg var så heldig å slippe nattavvenningen, for plutselig var det greit for henne å bare få smokken om natta, så sovnet hun igjen. Herlig! Var helt tydelig at det var to grøtmåltider på dagen som hjalp.

 

Har forresten veldig problem med å få henne til å sove på dagtid, hvis vi ikke er ute i vognen. Litt det samme som deg, hun vræler og bæljer når jeg prøver å legge henne ned, så hun må vugges&bysses i søvn hver bidige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel sovner han uten mye sutter, slik at jeg slipper å gå inn en tur til. Men noen ganger skriker han skikkelig, og jeg tar ham opp og sjekker om det er en rap som ikke har kommet opp, og synger en sang eller to til. En sjelden gang blir det så ille at jeg sjekker om han skal ha litt påtår. Som regel vil han ikke det, men bare være oppe litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...