Gå til innhold

Blodprosent og kontroll hos legen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en elendig dag, etter en lang periode der formen har vært topp. Våknet med kjempevond rygg på venstre side og var på kontroll hos legen. Nå merker jeg at det bare herjer en vond uro i kroppen. Trenger litt innspill...

Blodprosenten min var 13,6 i uke 12, 13,9 i uke 21 og nå 13,5 i dag uke 32. Legen kommenterte det ikke men har lest at denne skal ikke overstige 13,5 da kan det være blodet blir for tykt og babyen får for lite...ser på helsekortet at en av komplikasjonene er over 13,5 etter uke 20. Det har jeg jo faktisk, andre som har blitt fulgt opp på dette? Jeg er ikke så fornøyd med fastlegen min, er delt mellom 2 leger som jobber 50% hver og i dag presterte hun ene å si "Ja, du hadde termin november?" Eh..betryggende.. i tillegg fikk jeg resultat på urinprøve 500 leu/ul (L4) og 30 mg protein. Nå tenker jeg bare urinveisinfeksjon og andre negative tanker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg hadde også høy HB 13,6 men det viste seg at den maskinen de brukte viste feil det ble tatt skikkelig blodprøve som viste HB 11. Med protein og høy HB ville jeg ringt føden og bedt om å få en kontroll der. Har du høyt blodtrykk også?

Høy HB kan gi så kalt infarkt i morkaken og dermed medføre at ungen får lite næring. Ikke bli for bekymret for det er vanlig at det oppstår infarkt i morkaken uten at barnet tar noen skade av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...