Gå til innhold

Gulper barna mer av mme enn mm?

Anbefalte innlegg

Har gitt jentene mme store deler av tida (de er nå 4,5 mnd), pluss det lille jeg har igjen av mm. Til og begynne med syntes jeg kanskje at de gulpa mest etter mm-måltider, men nå får de mme de aller fleste måltidene, og de gulper jo søren meg noe helt enormt (synes iallefall jeg som må vaske alle klærne!! :-) ).

Leste noe om at skifte av mme-merke hadde hjulpet for en eller annen. Flere med samme erfaring? Bruker NAN 2.

Jentene vokser og legger på seg som de skal, så som helsesøster en gang sa, så gjør det jo ingenting. Men det er jo litt kjedelig etterhvert som sofaene til besteforeldrene etc snart trenger rens.... ;-)

Erfaringer, råd....???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7915399-gulper-barna-mer-av-mme-enn-mm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann... er ikke sånn kjempe erfaren da jeg er førstegangs og snuppa bare er litt over en måned.. men hun har nå fått NAN en stund, syns også hun gulpet mye mere av det enn morsmelk, så byttet til collet, hadde også hørt at å bytte merke hadde hjulpet flere, men snuppa mi gulpet kansje litt mindre, men desto mere ekkel gulp, sånn klumpete som luktet helt grusomt!! så byttet tilbake til NAN igjen i dag, syns ikke gulpen luktet rikitg så ille der, og den var liksom litt mere flytende og ikke sånn ekkel klumpete.. :)

så bytting av merke hjalp ikke oss, men kansje det hjelper dere da, vet det er mange som har blitt beder ved å bytte merke.

du må nok bare prøve deg fram:)

Eline får NAN 2. Og gulper masse.... Byttet til Collet og det ble verre!! I tillegg til at den stinker når de gulper. Da MÅ man bytte klær hele tiden og! Det stinker skikkelig oppkast!

Jeg trøster meg med at det snart er over... Har noen dager som er bedre og da blir jeg optismist! Jeg har funnet ut at jeg på ingen måte må "overmate" henne, men hun er ikke så lett å se på når det er fullt! Hun spiser noen ganger til det er tomt! Så det er det jeg prøver om dagen - de dagene hun sier ordentlig fra når hun er mett er det nesten ikke gulping! Som dåpen på søndag! Bare en gulp!!!! Jippi!! Er 4,5 mnd hun og:)

Er de født i sept? Eline er født 8/9. Er du inne på septklubben?

Hei hei,

På helsestasjonen sa de at barna ofte begynte å gulpe mer når de ble eldre. Alver gulpet nesten aldri i begynnelsen, men begynte når han var rundt 3 1/2 måned. Gulpet mye en stund, men nå har det begynt å bli bedre. Gir han NAN 2 og den lukter minst. Gulpet lite da vi prøvde Hipp, men han ble så innmari løs i magen av den og bæsjet 3 ganger om dagen. Småfolk gulpet han kjempemye av og det luktet skikkelig surt! Har ikke prøvd Collett siden det fungerer greit med NAN. Kanskje dette er en periode du bar må gjennom. Håper det løser seg etterhvert, slik som det ser ut til å gjøre her :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...