Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Lurer veldig på om det er mange som har barnet/barna i sengen sin om natten? vår sovner i sin seng som regel, men vil oppi til oss senere på kvelden/natta. Svigermor RISTER på hodet.. og mener ungen heller skal skrike natt etter natt, kveld etter kveld. det er eneste som hjelper sier hun Jeg er ikke helt med på den skrike metoden, har prøvd den men det funker ikke på vår sønn, og etter flere uker med skriking tok jeg han opp i sengen til meg, og vi sover alle sammen :-) Holder fortiden på med the no cry sleep solution boken ( er på 4 dagen, men foreløbig ingen forbedring. Har også lest sove hele natten, men der var det mye skriking.. Noen som har andre råd? får vi ungen ut av sengen da han/vi er klare for det?? hehe....(han er snart 1 år)
Velve Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Beklager ingen gode råd fra meg akkurat...men; alle mine fire har sovet sammen med oss....så får vi i allefall sove om natta!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Jeg tror det er en helt naturlig ting for små babyer og barn å ville sove nært foreldrene. Se på andre kulturer og før i tiden da de lå tett, det er i vår tid og vårt samfunn at vi har funnet ut at babyen skal ligge i egen seng og på eget rom. Jeg tror de små som får masse kos og nærhet blir trygge og harmoniske. Jeg sier ikke at de som ikke får ligge i samme seng nødvendigvis ikke blir det, men jeg tror ihvertfall det bare er positivt for de små å få masse nærhet. Ja, det er godt å ha sengen for seg selv, vi prøver å ihvertfall få en god del av natta alene, men han får lov å komme opp i sengen vår etterhvert. Ennå er han så liten, så får man etterhvert kutte ned på det når han skjønner mer. Det er så mange ulike meninger rundt dette synes jeg. Til syvende og sist må du finne ut hva som fungerer best for deg og mannen din og ditt barn, det er dere som skal fungere og ha det koselig sammen. Om du velger samsoving av og til eller tar skrikemetoden får være opp til deg. Følg din egen overbevisning og stol på din egen dømmekraft, er mitt råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå