Gå til innhold

Vending av beibi i seteleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei vennine av meg har gjort dette her..

Kan egentlig ikke forklare helt hvordan for husker ikke så mye detaljer..men var to stk som holdt på - å hun sa set var ikke vondt men ekkelt og ubehagelig!

Skrevet

Nei, har ikke fått den erfaringen - selv om jeg har vært inne til vending 3 ganger nå. Hver gang vi kommer til sykehuset legger den seg i hodeleie - og hver gang vi har kommet hjem, har den lagt seg slik den selv vil. (skrå/tverr/sete.) Ikke gi opp håpet om at den kan snu seg av seg selv.

Det legen har sagt om vending er at det kan være veldig ubehagelig, men de slutter med en gang dersom du vil det. Jeg vil heller snu ungen enn å føde i sete. Greit å gjøre et forsøk. Nå satser jeg på at den lille har sluttet å snu seg og holder seg med hodet ned.. (38+3) Er du langt på vei?

Lykket til!

Skrevet

Jeg er 36+1 i dag. Blir 37 når de skal vende.

Skrevet

Jeg ville ikke latt de gjøre det, det setter igang et enormt stress hos barnet. Mange snur seg også tilbake, og jeg har hørt at det gjør vondt. Ingen fikk røre min mage sist, han snudde seg spontant i uke 37, hadde han ikke gjort det hadde det blitt et planlagt keisersnitt.

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Hei, e hadde en veldig vellykket vending med gutten min i uke 38. Litt ubehagelig er det,men var verdt det.. De overvåker babyen så nøye, og ser de at babyen ikke liker å bli vendt så stopper de opp! Gutten min ble ikke stresset i det hele tatt, e fikk se på ul og høre hjertelyden gjennom hele vendingen.

Selve vendingen: E hadde 4personer som var med på vendingen. ei jm en lege en sykesøster som passet hjertelyden og ei sykesøster dom tok ul.

Du blir satt på drypp som virker muskelavslappendes (og du begynner å skjelve i kroppen av det),så tar de tak i rompa og hodet og forsøker å snu babyen til den ene siden først,er ikke alltid det går,så da prøver de andre veien. De tar det veldig sakte og de vil helst at babyen sparker ifra selv samtidig som de dytter. Når babyen er snudd helt så passer de på at babyen ligger dypt i bekkenet. Så blir du og babyen overvåket i 2 timer med ctg scanning og diverse.De tar så en ny ul av babyen før du blir sendt hjem. Tror det er forskjellig fra sykehus til sykehus på hvor flinke de er til dette. E fikk oxo beskjed om å bare ligge på venstre siden, siden han ble snudd med klokka. Og heller ligge enn å sitte. De sa oxo at det var svært få som snudde seg igjen etter en vending.

De forklarte oxo at morkaka avogtil kan være hjerteformet,og at det er derfor noen babyer legger seg i seteleie. Hos de som vending ikke fungerer hos,er det pga hjerteforma livmor. Babyen greier ikke å snu seg fordi de stanger i hjerterota slik som e fikk forklart det=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...