Camz Fødeklar Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Er så lei av å vente nå at jeg vurderer å prøve ut noen av kjerring rådene, men hjelper det virkelig å være super aktiv?som å skure tak og vegger omtrent`?
selfangerkjerringa Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Tenk deg om... hva om det virkelig hjelper? Så ender du i fødsel fullstendig utslitt etter å ha skurt tak og vegger? Forøvrig har alle mine jordmødre sagt til meg at det som virkelig kan hjelpe er å slappe av, kose seg, kanskje ha litt sex, og la kroppen gjøre jobben
Camz Fødeklar Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 Ja, det er jo i grunnen sant det du sier. Er jo litt det jeg har tenkt også for det er vel hormonelt og babyen kommer kanskje ikke før den er klar. Lurte på å prøve rømmegrøt med ekstra rømme, masse kanel og bitter lemon det er jo ikke skadelig iallefall, men smaker pyton da.... Skal visst være riefremkallende..... Får se hvor desperat jeg blir, enda 5 dager igjen til termin=)
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Alt med måte, tror en gåtur hver dag og sånn i hvertfall ikke utsetter fødselen, men kjenner til stakkarer som har vasket og slitt seg ut uten at det har hjulpet i det hele tatt...
selfangerkjerringa Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Prøv denne kuren: - gå en tur i frisk luft hånd i hånd med kjæresten din - ta et langt, varmt bad mens du koser deg med et glass iskald brus med isbiter og en sitronskive i, og les i ei god bok (eller ta en varm dusj hvis du ikke har badekar). I mellomtiden vasker kjæresten din huset og tar oppvasken. - spis godt krydret taco, pynt bordet med levende lys og ha rolig musikk i bakgrunnen - se en god film i armkroken på kjæresten - avslutt med god sex til dessert før du før deg ei god natts søvn Hvis det ikke setter igang fødselen, så gir det deg i hvert fall verdifull energi som du garantert får bruk for når fødselen starter
Lirum Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Hvilken av de har du mest lyst til? Personlig er jeg en litt energisk type, og derfor liker jeg veldig den aktive varianten, men nå som jeg ikke er i jobb er det jo ikke enten eller lenger, nå kan jeg være aktiv når jeg har lyst og kjenner for det, også kan jeg slappe av når det blir nødvendig! J Jeg gjør mye av alle disse tre tingene jeg! Siden jeg har barn fra før som skal på skole og barnehage, står jeg tidlig opp og har morgenstell og frokost med dem, etterpå er jeg ofte aktiv med husarbeid i et par timer, om været er fint går jeg en tur på drøye timen, også¨lunsjer jeg... enten alene eller sammen med en venninne - om det finnes noen som ikke er på jobb da :-) etter dette leser jeg litt og det ender altid med at jeg sovner litt også. Det er jo ennå endel ting jeg kunne fikest til knærten kommer, og det er 18 dager til termin. Men jeg har liksom litt vondt for å ha ALT klart.... ???
Camz Fødeklar Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Har en sønn på 2 år som jeg står tidlig opp med å gjør klar hver morgen, så leverer jeg han i bhg, det tar ca 15 min hver vei,så totalt i løpet av dagen er jo det en gåtur på 1 time. Gjør også alltid litt husarbeid når jeg kommer tilbake, så hviler jeg meg gjerne et par timer hvis jeg føler for det, har funnet ut at jeg kan unne meg det nå når det er så liten tid igjen...Sliter med bekken og begynner å få ganske vondt i korsryggen når jeg er ute å går så det blir ikke noe turgåing på meg bortsett fra henting og levering av småen... Får vel bare fortsette med det jeg gjør til vanlig så kommer vel gullet når han er klar selv om jeg helst ville født i går=) Begynner å bli så dritt lei av å føle meg som en hvalross, til og med damer på 90 år med stokk spinner jo forbi meg for tiden, ganske deprimerende, he he. Snart løper jeg fra de igjen og glad er jeg for at det er lenge til jeg blir gammel og gravid igjen, fnis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå