Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Samboer mener jeg bruker for mye i mat/bleier i mnd!! Lett for han og si som IKKE handler! Vi har diskutert og kranglet mye pga økonomien, vi gjerne ha svar fra andre slik at jeg kan sammenligne! Vi er en familie på tre, meg , sambo og baby. Dere må gjerne være anonyme også!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 For mye penger i mat og bleier mente jeg...gikk litt fort i svingen her, babyen er våknet:-)
Mersa og gutta <3 Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Jeg har ikke oversikt, her handler vi litt omhverandre...Men du kan jo be han handle en mnd tid og se om han gjør det bedre enn deg...?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Familie på 5 og bruker omtrent 7000,-
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Bruker rundt 500kr i uka på mat,så blir ca 2000kr + 5pakker bleier (54kr pk på kiwi,1 gratis) 216kr. Har ikke bil,så går lite på bensin her.. Vil si ca 2500kr i mnd. Er alene med lillegutt jeg da så bruker nok en god del mindre enn de som er 2 voksne + barn.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Vi er en familie på 3 og bruker ca 5000,- i mnd på alt sammen, (mat, bleier, bensin, klær og diverse toalettartikler/hygieneartikler). Handler på Coop og Rema =)
S Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Bruker mellom 5000,- og 5500,- pr måned ca. Vi er fire.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 vi bruker 5000 i mnd bare i matbutikken
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Familie på 3 og vi bruker ca 4000 kr på mat og bleier, så kommer diesel i tillegg, sambo pendler så der blir det en del. Jeg bruker vel rundt en tank i mnd, småbykjøring. Fyller kun på Jet!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Hei HI her. Hmmm...vi er som sagt 3 stk i familien og vi bruker ca 6000 kr i mnd på mat/bensin. (avogtil 7000kr) Da bruker vi kansje litt mye da? Hvertfall når jeg ser at noen er 5 stk og bruker kun 7000kr. Men vi har stor motor i bilen ( audi A6) og den sluker bensin, 600 kr per fulle tank!! :-( Kansje samboer har et poeng da.... Handler foresten på rema jeg og..men av og til på mega og prix...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 vi er fam på 4 og vi bruker mellom 6-8 tusend på mat og så kommer bensin i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Skrev innlegget rett over deg her. Det jeg har gjort for å få kontroll, hadde ikke helt kontroll på shoppingen før men.. dro kortet på alt.., er at jeg tar ut 4000 kr i kontanter hver mnd, og handler for ca 1000 i uka, mandag til søndag regner jeg hver mnd uavhengig av når jeg får lønn. Handler alt en dag, også brød og melk ol som man måtte trenge ellers. Prøver å planlegge middagene hele uka. Da bruker vi mindre penger og har full kontroll! For å komme inn i mitt lille system begynte jeg å ta vare på kvitteringene for hver mnd for å se hva vi bruker, og det virket veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #13 Skrevet 23. januar 2007 Det var en kjempegod ide. Brenner kortet varmt jeg:-( Handler mye smått hele uken , burde handle for 1 uke om gangen, men der er alltid så vanskelig, deesuten er sambo kresen på mat og skal ofte ha biff etc ....men om han skal handle dyre biffer så bruker han selvfølgelig sitt eget kort, ikke felles konto kortet. Kvitteringene skal jeg prøve og samle på, men har erfaring med at det blir myyye rot...må evt kjøpe en egen mappe og ha kvitteringene i..det kan jeg gjøre, føler meg flink nå ! hehe HI
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 23. januar 2007 #14 Skrevet 23. januar 2007 Pga midlertidig dårlig råd bruker vi 2000-2500. Men da må vi være veldig nøyaktige og forsiktige for å få det til å gå. Dette fordi jeg ikke hadde tjent meg opp noe særlig inntekt før mammapermisjon. Blir bedre når jeg begynner å jobbe igjen til høsten, men jeg er glad jeg har fått erfaringen med å spinke og spare. Tror jeg kommer til å ha nytte av samme innkjøpsrutinene mine da vi kommer til å ha mer penger også. Tenker at hvis man bruker i snitt 1000,- i uke på mat, bleier og besin, så er man ganske fornuftig. Tiltakene mine er: - handle 1- max 2 ganger i uka. - planlegge middager for en uke av gangen - spise restemiddager/ ikke kaste brød, men enten fryse halve, riste tørt brød, fryse ned skivet brød o.l. - handle på tilbud og fryse ned - kun brus og godis i helgene - lage mat fra bunn, f.eks. hvit/brun sauser, kjøttkaker o.l. - drikke vann Det beste for å slippe diskusjoner/krangler er å sette seg ned og bli enige om en felles plan for hvordan det skal løses. Snakk om hva slags prioriteringer som er viktige, og hvor dere kan møtes på halvveien. Her i huset fungerer det best dersom jeg har fullt ansvar for handlingen av mat o.l. for da har vi bedre oversikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå