Gå til innhold

NOen som temper her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Temp alltid på morgenen, etter at du har sovet noen timer, da er kroppen din i "hvile"modus og du får da målt den såkalte "basal-temperaturen"

Og temp hver dag, da er du helt sikker på at du har fått med deg alle evt forandringer!!

Men vær obs på at lite/dårlig søvn, alkohol eller temping ved ett annet tidspunkt kan gi feil!!

Lykke til:)

Jeg tempet i noen måneder. Tempen steg hver måned, så slutta med det. Jeg tempa hver morgen kl. 7. Hadde jeg fri eller det var helg, hadde jeg klokka på 7, tempet og sovna igjen etterpå :o) Jeg tempet vaginalt. Og tempet fra mensen var ferdig til jeg fikk mensen igjen. Vet ikke om man egentlig skal tempe de dagene man har mensen, men skjønner ikke hvorfor itilfelle.

Lykke til! =)

Annonse

Det som er veldig fint med å tempe er jo at man ser når EL evt. har vært.

Dersom man har ustabil syklus vil man kunne beregne IKM utifra når EL er observert og telle dager etter med tanke på hvor lang lutealfase akkurat du har. Alt fra 10-16 dager fra EL til TR dukker opp er normalt.

Også dersom du har 28 dagers syklus sier jo læreboka at man har EL på dag 14/15. Dette behøver ikke stemme allikevel. Men tempen stiger når EL er overstått, og da kan man slappe av og bare nyte tiden frem til IKM

Lykke til ønsker jeg dere og sprer samtidig litt babystøv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...