Gå til innhold

Oppfordrer alle som er innom på besøk til å skjønne at alt som er her inne er sensitiv informasjon!

Anbefalte innlegg

Mulig noen føler seg truffet nå, men det er vell på en måte et poeng.

Det er helt supert å ha sidene her! & alle som er her inne.

Vi som er gjennom denne berg & dal banen hvor det er snakk om det aller mest private - nyter å kunne lufte spørsmål, tanker og følelser.

Når en er gjennom en så hardt prosses -fysisk og psykisk, er det mye som gjør vondt. Uten at utenforstående skjønner det! Selv har jeg prøvd flere ganger å la våre nærmeste få anledning til å forstå, uten at de klarer det.

Nå har noen, som selv har byttet nick, gitt ut sensitiv informasjon om meg som har blitt skrevet her inne.

Jeg føler at jeg ikke kan bruke sidene her på samme måte som før. I frykt for at det skal komme ut.

Men det er så unødvendig. Det er så mye innestengt hos meg fra før.... Som vi ikke kan fortelle til hvemsomhelst fordi de ikke skjønner hva vi mener.

Kan vi ikke alle sammen -både vi som hører til her og de som er her på besøk- bruke den etiske taushetsplikten å holde ting vi leser for oss selv?

Vi trenger ikke gå ut å fortelle om ting vi får vite her inne, gjør vi vell?

Nå er jeg vell egentlig personlig skyld i min situasjon, siden jeg "ga meg til kjenne" for et år siden selv.

Men i alle de årene jeg har vært her, har det vært et par lignende episoder.

Vi er fortsatt sårare mennesker! I tillegg til at vi med det som blir omtalt her inne er i en veldig sårbar situasjon.

Jeg er ikke for sladder, uansett!

Det vi skriver her er utgitt for offentligheten, men det finnes da etikk i verden! Er du på besøk hos noen og ser et privat dokument, går du ikke ut å forteller om det etterpå....

Fortsetter under...

Kan legge til hva jeg sikter til for min del, slik at det blir lettere å forstå innlegget riktig;

I midten av desember fortalte søster`n til meg at hun var gravid. Jeg skal bli tante igjen!

Selv har vi vært gjennom 3 fryseforsøk nå i høst. Som hun har fått tatt forholdsvis stor del i.

Når hun forteller den store nyheten, legger hun til "du ble vell ikke lei deg?"

Nei, det ble jeg egentlig ikke. Men jeg kjenner det stikker litt..... Så slipper hun bomben. "Det er da bra dere ikke har klart det, så det ikke blir så mange på en gang" "hæ?" sier jeg, vantro til det hele. Men hun mente det, og gjentar det. Jeg blir sint, men møter ikke forståelse. Hun mente da bare at det ikke skulle bli så mye på foreldrene våre igjen.

Jeg skriver ut min frustrasjon her inne, samtidig som tårene triller! Får mye trøst og støtte -dette går jo ikke ann, mener flere enn meg.... Det gjør godt.

Det jeg ikke vet. Er at her har vært ei inne på besøk og lest innlegget.

Når mamma skal fortelle henne om søster`n får hun vite at det vet hun, for hun har lest det på internett.

Mamma blir seff sint på meg. Dette er ikke noe å legge ut offentlig. Men, det er jo ikke meg hun skal være sint på.

Det jeg ønsker meg innlegget er at vi ikke skal tråkke på privat-livene til hverandre.

Mye gjør vondt, og vi trenger ikke slik til å gjøre det værre.

oj!

dette er kjipe greier!!

jeg har aldri tenkt over at her kan vær folk som leser her,som finner ut hvem vi er og forteller det videre til folk...

jeg er har ikke akkurat vært så forsiktig med hva jeg har fortalt om meg selv,så det er sikkert mange som kan ha funnet ut hvem jeg er også...kjipt at folk ikke kan holde det for seg selv når de leser slike ting...

syns dette ar skikklig trasig for deg og wea at slik informasjon har kommet ut...håper folk tar å tenker seg litt om!

Jeg tenker på alle de som sitter med mailadressene til hverandre her inne.

Jeg gav bort min mailadresse, og denne personen klarte å finne mobilnr,husnr og adresse på null niks tid.

Og jeg vet ikke hvor mange som vet hvem jeg er nå..

Det er skremmende mye de rette menneskene kan finne ut av noe så enkelt som et telefon nummer eller mailadresse..

Desverre.

Så her er vi alle prisgitt at vi verner om hverandre,

noe som tydeligvis av og til ikke blir tatt hensyn til.

Skikkelig trasig for dem det gjelder !

Hei!

Det er bra vi setter fokus på dette nå. Jeg skrev jo også et innlegg her inne i går om det samme. Håper dette gjør at folk tenker seg om før dem skravler i vei. Kjenner selv at jeg blir mer reservert og er redd jeg ikke kan bruke forumet på samme måte lenger. Det er synd!

Lykke til ano´num og alle andre! Det er godt å ha dere her inne.

Annonse

Hve med å prøve å holde innlegget opp ei ukes tid?

Har en følelse av at her er mange inne å titter....

Mail er også en skummel ting å legge ut. Men en tenker ikke over det der & da.

Har lagt ut mye info jeg også. Er en observang er det ikke vanskelig å legge sammen. Egentlig!

Et innlegg kommer med alder, et annet barn, et tredje bosted osv....

Enn alle de som legger ut familiebilder.

Kjempekjekt å få se, og det er jo både kjekt og greit å vite at vi kommer fra forskjellige steder i landet/verden :)

Jeg tror egentlig ikke at det gjør så stor skade med den info`en vi legger ut. Bortsett fra at noen bare må gå ut med det.

Trist egentlig!

Vurderte å bytte nick. Men fant ut at jeg da vil miste samholdet som jeg har med mange andre nick her inne.

I tillegg til at en nå blir sporet enkelt tilbake av enhver bruker. (Er i bunn & grunn bare bra det da)

Skummelt dette her. Jeg har ogå tenkt tanken om at man legger ut litt info her og der og vips så er det noen som nøster sammen.....

Vet at min "svigerinne" har 3 venninner som driver med prøverør. Ikke vet jeg om noen av dem er inne her..... Men er det noen jeg ikke stoler på og vil at skal få vite ting om meg så er det henne. Så jeg er enig i at det bør være en gjensidig tillit og respekt for andre her inne.

Blir nesten så man reserverer seg litt. Synn for jeg føler ivertfall at dette forumet gir meg masse.

Helt enig RLDO.

Det skal så lite til.

Men jeg er helt avhengig av å få luftet meg her inne.

Mye av det som blir skrevet her, egner seg ikke andre steder.

Hadde jeg fortalt mye av det jeg hadde kjent på til andre som ikke har opplevd det selv, hadde de vell vurdert å innlegge meg....

I de verste øyeblikkene er det mange syke tanker som surrer. Tanker & følelser som bare må få komme ut.

Beundrer alle dem som går gjennom prossesen uten å bruke sider som dette. Finnes vell noen som gjør det å.

Ikke rart mange ender opp med å bli skilt i en situasjon som dette!

Ikke om de bare har hverandre å la frustrasjonen få utløp på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...