Gå til innhold

Har babyene deres favorittsanger?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Bare lurer jeg, kanskje jeg får ideer til sanger også! :)

 

Her har "Med krøllet hale" vært en slager siden hun var bitteliten. "Har du hørt historien om de tre små fisk..."(Makrell i tomat-reklamen, husker ikke tittelen på sangen), ellers er regla "Sko, sko hest" morsom. Andre sanger er bare morsomme i perioder, og så klart er det spennende med nye sanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karsten har ikke vært så veldig interessert i sang tidligere, men jeg har sunget endel de dagene vi har vært hjemme allikevel. Men jeg synes det virker som at han liker at jeg synger "dyrene i Afrika". Ellers kan han like at jeg synger "Ro, ro din båt" og han sitter på fanget og ror med eller "hompetitten" og sitter på fanget og homper. Men han må være i riktig humør for å ha glede av det...

 

Nei, nå kom jeg på hva han liker mest av alt. Han er veldig glad i at jeg sier regla "hoppe sa gåsa". Vi bruker å stå foran speilet og hoppe... Da kan han faktisk le!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sang "jeg gikk en tur på stien" idag og på ko ko sang hun "med" oooo.. hehe, så søt da :)

Ellers er ro, ro din båt en slager (med roing da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips! Vi har "ro, ro, ro din båt" og "en tiger er for diger" (for de som kan den!), men hadde glemt fler av de andre der fra de forrige barna! Tror jeg må finne fram barnesangboka igjen, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stor suksess med Lofottorsken, Trollmor, Alle killebukkene på haugen sprang, Tyven, tyven skal du hete, Vi lister oss så stilt på tå og ikke minst Bæ, bæ lille lam (til minste mann!). Sangstunden vår er en hellig stund før leggetid! Like kjekt for oss og som for småtrollene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Brio lekebutikk i går. Der hadde de tilbud på masse CD'er for 59,-. Kjøpte en med Prøysen-viser, men de hadde Egner og CD'er med diverse barnesanger. Også noen med eventyr.

 

Siden min sangstemme jo ikke er verdens vakreste så bruker jeg å sette på en CD i bakgrunnen og så synger jeg med. Da har jeg melodien å synge etter, blir litt lettere å synge da. Og kjekk måte å følge med på teksten... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! :-) Skal nedover "til byen" i morgen. Har kjøpt Egner-viser til Ingrid nå, men det er fortsatt mest stas når mamma synger.

 

Som jeg skreiv i et annet innlegg til deg, tror jeg ikke du skal bekymre deg for sangstemmen din. Den er den vakreste i hele verden for sønnen din! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med sangstemme kan jeg skrive under på. Min bror har absolutt ikke gehør, og en dag jeg skulle være barnevakt for hans 3åring tenkte jeg frøkna skulle få litt kvalitet;-) Så jeg stemte i på beste vis - og jeg har helt klart gehør! Ble avbrutt etter en halv sang med "Du kan gå ut nå du, tante". Hjalp ikke med gehør her! Og det hører med til historien at frøkna nå straks er 13, og pappaen fortsatt synger for henne når han kommer for å si god natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for trøsten! :o) Jeg synger for Karsten, jeg altså. Bekymrer meg ikke så mye for det. Han får nå bare holde ut frem til han blir så gammel at han kan snakke og be meg om å stoppe! ;o)

 

Neida, det er ikke sååå galt. Er ingen ny Sissel, men kan da synge litt til hverdagsbruk. Synes det er viktig med sang og norske tradisjoner. Så jeg forsøker som sagt å synge litt hver dag vi er hjemme. Synger de gode, gamle norske visene. Men setter i blant på en CD litt svakt i bakgrunnen, slik at jeg kan synge med. Og så hender det at vi står og danser sammen til "Kaptein Sortebill"!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin liker lillePetter edderkopp, når vi klatrer langs kroppen. Så liker han ro ro ro din båt. Så gliser han alltid hvis jeg setter på en cd med islandske barnesanger og Emil-sangen kommer.

Skal se nå på babysangen om han får noen andre favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi gliser stort hver gang jeg synger "Alle fugler små de er". Sang nok den mye mens hun var i magen også, det er en av favorittene til den mellomste her. Synger "So, ro, lille mann" om kvelden, da blir hun veldig rolig. :o)

 

Har ellers lært utrolig mange nye, fine sanger og regler på sangkurs, snuppa elsker regler hvor vi trommer på magen, piller på tærne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er "Lykkeliten" fast nattasang. Den har jo fem vers, så noen ganger synger jeg hele, andre ganger bare ett vers, alt etter hvor trøtt hun er. Da hun var nyfødt husker jeg at jeg ble helt rørt av å synge den(og det var IKKE pga. den flotte sangstemmen, hehe..), pga. teksten og det at hun ble så stille når jeg sang. Det der med "..og sommernatten var så stille, men både tær og blomster små, de sto og hvisket om den lille som i sin lyse vugge lå.." Hun ble jo født en fin og stille sommernatt. Og .."til livets ære skjer et under, i alle land hver dag som går.." Fine sangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...