Gå til innhold

Extra ultralyd

jenny77

Anbefalte innlegg

Hei jenter:)

Jeg fikk i går vite at vi mest sannsynlig venter ei jente. Er nå i uke 18.

Jormor var 80-90% sikker. Nå er jeg av den typen som liker å vite sikkert, så jeg lurte på om dere kunne gi meg noen råd...? Kan jeg ta en ekstra ultralyd? Og hvor i så tilfelle? Ringte til de som tar 3D og de mente jeg burde vente til uke 26...Er nok ikke så tolmodig...:)

Noen gode råd til en nyskjerrigper??:)

Ps: er det skadelig med for mange ultralyder??

Fortsetter under...

Hei:) Jeg skjønner at du gjerne vil vite helt sikkert, spesielt ifh til farger på alt man skal handle inn osv...Det er mange steder det er mulig å bestille privat ultralyd, f.eks på Volvat eller andre privatklinikker. Men kanskje du burde vente til uke 26, så du er sikker på å få et sikkert resultat fra 3D ultralyd.

Vi var på ordinær ultralyd igår, og selv om vi vet 100% sikkert at vi får jente, pga fosterdiagnostikk, så vi spurte vi likevel om de kunne se kjønn, og de så tydelig at det var en jente (er i uke 20 nå). Jeg har fått flere ultralyder tidligere, men da har de ikke kunnet se kjønnet, pga hvordan hun lå.

Tror ikke det er skadelig med mange ultralyder, men det er vel ingen som garanterer det...og har lest at det fødes en overvekt av venstrehendte barn blant de som har hatt mange ultralyder i svangerskapet.

• 3 uker senere...

Hei!

Tviler på at ultralyd er farlig. I mange land brukes ultralyd for å måle veksten på fosteret, istedenfor magemålet som de bruker i Norge. Jeg gikk gravid med min 2. mann i utlandet og var ofte på ultralyd. Han er høyrehendt, mens min gutt nr 1 som bare gikk igjennom en ultralyd er venstrehendt. Uansett er det vel ikke spesielt "farlig" å få et venstrehendt barn.

Men jeg ville nok ha ventet til uke 26. Du sier du ikke er så tålmodig, men det er bedre å få et rett svar, selvom det betyr noen ekstra uker med venting! Jeg fikk vite at vi ventet jente i uke 18 med andremann og de var helt sikre på det til de plutselig så noe mellom bena i uke 26. Det var litt overraskende kan du si, så denne gangen har jeg ikke tenkt til å spørre om kjønn.

Lykke til:-)

Og du burde kanskje lære deg å lese. Skriver jo vitterlig at sønnen min som var på kun EN ultralyd er venstrehendt og at min andre sønn som var på VELDIG mange er høyrehendt. Dette var et svar på innlegg nr 2 som mente at det var en overvekt av venstrehendte blant de som har vært på flere ultralyder. Jeg vet VELDIG godt at det har med arvelighet å gjøre og har foreldre som er venstrehendte. SÅ LÆR DEG Å LESE FØR DU KOMMER MED KRASSE UTSAGN! BEDREVITER!

Annonse

Snakk om å bite om seg! Selvfølgelig kan man arve det å bli venstrehendt, men du bør skolere deg litt før du "bjeffer" neste gang. Studier viser faktisk at det er en økt hyppighet av venstrehendte blandt de som har blitt undersøkt med ultralyd. Ikke at det gjør så mye nei, men det ble jo bare nevnt, og ingen vet hvorfor det er slik, eller forstår sammenhengen. Du trenger noen skoletimer selv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...