Kjerringhelvetet <3 Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Snuppa mi liker tydeligvis å sove med ansiktet klint inntil sengekanten, den myke beskyttelsen som går rundt hele sprinkelsenga. Hun puster forsåvidt greit, men det blir veldig tett. Kanten er laget av tynn skumplast med et bomullstrekk rundt. Jeg pleier å flytte henne litt når jeg ser at hun ligger slik, men på natta har jeg selvsagt ingen kontroll over det. Nå lurer jeg på om jeg skal ta den vekk, for å sikre at hun puster godt selv om hun sover tungt. Men da blir det vel rabalder. Og på den annen side, hun lever jo ennå og har sikkert ligget slik hundre ganger, så hun tåler det åpenbart. Men jeg synes det er litt ekkelt. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Hvor gammel er hun da? Småen her gjør det også. Har egentlig alltid likt å ligge slik. Jeg har ikke gjørt noe med det. (synes bare det er bra at han sover så godt da) Men nå er min 8 mnd. Hvis du vil ta kanten vekk så kan du jo se om hun liker at det ligger noe annet der. Feks. en bamse, koseklut, liten pute el.
krølle... Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Håkon liker også å ha noe tett opptil ansiktet når han sover. Vi har rullet et helseteppe og lagt det i en bue rundt hodet hans, så han kan borre seg inn i det i stedet for sengekanten. Innbiller meg at det er lettere å puste gjennom et hullete teppe...
Ellen+to små Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Heisann! Slik driver ene tulla mi på og. Har gått bra så langt, så.... Krysser fingrene og håper på det beste! (For ei grusom mor jeg er!!) Pleier å flytte henne litt når vi går og legger oss, men hun åler seg bort til kanten igjen! Hadde vært morsomt og høre om noen andre har noen tanker eller gode råd.
Ellen+to små Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Koseklut, ja! Hun har jo faktisk ikke bura fjeset inn i kanten hvis hun har hatt kosekluten å "gjemme" seg under. Lurt!
*toppris* Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 de flytter seg hvis de ikke får puste så det går nok bra:) de finner raskt sine favoritt stillinger ja...
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Sånn ligger min også,eller aller helst med ansiktet godt inne i puta mi.Flytter jeg han så våkner han.Prøvd koseklut,men det har ikke samme nytta...Min er 2,5 mnd.
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 det gjør jenten min også, 2 1/2 mnd er hun da..... men hun sluttet med det når jeg ruller helseteppet til en pølse og la over hodet hennes ( ikke over sånn, men bak henne altså, og ned langs kinnene hennes,) så var hun fornøyd og sluttet med det, nå har hun en bamse oppi der som hun legger seg litt inntil i stedet, den har sånn form så hun ikke klarer å stappe munnen å nesen inni, men bare kinnet inntil... det var sånn med teppet også, jeg la det sånn at hun fikk kinnet inntil....
Nye sprell Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Samme problem her! Bekymret meg også for hvordan det ble med luft osv. Her løste det seg på en svært enkel måte (når ideen først kom): Gutten sov med ansiktet vendt til høyre 90% av tiden (selv om lyset og mamma var på venstre), og ålte seg derfor opp i venstre hjørne av sengen (sett ovenfra), og lå på skrå i sengen. Jeg begynte å flytte ham over i motsatt hjørne, slik at kanten ble til venstre for ham. Vips; han sov mer med hodet snudd mot venstre, og likevel mindre inn mot kanten!
Løvehjerte Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Hehe, godt å høre at dette ikke er helt uvanlig! Gutten min sover nemlig aller best når han har lua trukket godt nedover øynene (inne som ute), en koseklut over smokken/halsen og en bamse på hver side av ansiktet + en bak hodet… Uansett hvordan jeg legger ham, finner han noe å trykke ansiktet sitt inntil. Jeg ser ofte til ham når han sover, og har funnet ham flere ganger med kluten, eller hele dyna over hodet. Han har bare gjort dette de siste mnd, er 7 mnd nå. Jeg tror jeg ville ha vært mer bekymret om han hadde gjort det de første ukene, nå vet jeg at han er en sterk og overlevelsesdyktig gutt! Jeg hører jo at han trekker pusten dypt og snur på seg, selv når han sover tungt. Så jeg velger å stole på at det går bra!
♥ strikkemor ♥ Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 Har du ammepute? Denne la eg i det eine hjørnet, og hu koser seg oppunder den om natta! =)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. januar 2007 Glemte å si at hun er 5 mnd gammel. Nå har hun lagt seg slik igjen. Hehe! Jaja. Hun får vel bare ligge. Hun er jo stor og sterk og veldig flink til å snu seg.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. januar 2007 #13 Skrevet 23. januar 2007 Er det ikke skummelt å ha noe der som kan "tette" for nesen da?
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. januar 2007 Jo, det var egentlig derfor jeg skrev dette innlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå