*RutIetutt* Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Har jo blødd av og på nesten hele svangerskapet så langt. Begynte i uke 5 og fortsatte i tre uker - pause på to uker så begynte det igjen...nå kommer det av og på, spesielt når jeg har gått mye eller stresset litt. Har vært på tre ul`er allrede, sist for en uke siden. Da så alt bra ut med bebisen og livmoren var lukket og forstervannet klart, så det kom ikke derifra. Legen mente det måtte anses som normalt for meg å blø i svangerskapet - jeg gjorde det forrige gang også, men ikke så mye....så lenge...han mente det var slimhinnene mine som var veldig følsomme eller noe. Har vært ute å handlet nå og bært rundt på tunge poser, gikk på do i sted og det dryppet ut blod...det er mørkerødt/brunt og veldig slimete (sorry detaljene), det stopper etter en liten stund. Stort sett er det sånn hver gang jeg går mye...burde jeg sitte i ro hele tiden eller? Syns det er ekkelt og blir redd selv om legen sa det var normalt. Blir øm og kvalm når jeg blir sånn sliten - vondt nederst i magen liksom. Uff - vet ikke hva jeg skal gjøre jeg - vil ikke mase sånn på legen min heller...er 13+5 i dag. Var på ul sist 12+4 og da var alt fint, var masse liv:o) Hvor stor sannsynlighet er det for at det går bra når jeg har sett det i uke 12? Burde jeg mase meg til en ny time, eller blir det bare teit og desperat....?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Syns ikke du er masete eller desperat selv om du stadig bekymrer deg! Så lenge det skjer ting i svangerskapet som du ikke føler at er OK, er det like greit å sjekke det opp. Hvis ikke bruker du bare mye energi og krefter på å bekymre deg! Hva med å forsøke å finne ut hvorfor du blør, og hvor blødningen kommer fra? Legen min snakket noe om en gang at blødninger i svangerskapet kunne ha sammenheng med morkakens plassering. Ikke vet jeg, men håper iallefall det går bra med deg og spiren din! Sjensen er nok liten for at det skal skje noe nå. Lykke til!
VinterSol+2 Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 hei. har svart deg inne på skravle også.. tror ikke du har noe å bekymre deg for, men om du ikke får ro i sjelen er det bedre med et ekstra legebesøk enn å bekymre deg i stykker da!
*RutIetutt* Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2007 Har egentlig ikke vært bekymret siden jeg var på ul sist (wow-en hel uke...) og han sa at det var normalt for meg å blø og jeg så at alt ver bra. Men så blir jeg litt stresset som i dag da det plutselig drypper ut...tror jeg ringer til legekontoret i morgen og hører hva jeg bør gjøre. De er flinke de som jobber der og har gitt gode råd og trøstende ord tidligere.
Ma-i Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Vel noen blør i hele svangerskapet og det er helt fint med babyen. Den som har det kjipt er jo du. Syns du burde presse på legen din til å finne ut hva det er som blør, først da kan du finne ut om det er noe du kan gjøre for å unngå det. Men om det starter etter at du har anstrengt deg, så bør du vel t adet mere med ro. Det er på en måte kroppen din som sier fra at nå er det på tide å slappe av litt. Ja, for noen er det slik at de ikke kangjøre så mye i svangerskapet. Noen MÅ faktisk ligge i 9 måneder, andre må ta det helt med ro. Mens flestparten kan fortsette mer eller mindre som før. Blir du øm okg kval så er vel det tegn på å roe litt ned. Ta det i flere omganger da. Følg kroppen din , er du sliten så hvil litt. Du er ikke masete, og om du engster deg er det mye værre og mere slitsomt enn noe annet og du har krav på svar. Tror nok det går bra med deg, men få svar du og ta det litt mere med ro. klem
VinterSol+2 Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Min mor måtte faktisk ligge i tre mnd med både meg og den ene broren min. Og vi er både store og friske i dag:) Men pga blødninger måtte hun ligge. Og med meg måtte hun ligge enda lengre, ettersom hun lakk fostervann og måtte sys.. men som du ser, det kan gå helt fint likevel:)
trollet66 Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Jeg har hatt det mye på samme måte som deg. Har vært inne til mange UL og så langt er alt ok. er nå 13+3 men klarer ikke puste lettet ut selv om legen sier jeg bør. Har mye smerter i korsryggen og noe i magen, klarer ikke å slå meg til ro. Så langt har vekst vært etter boka. Jeg har vært sykmeldt siden før jul, og skal fortsette på aktiv sykmelding fra februar. Stress, tuge løft etc forverrer plager hos meg, har i tillegg måttet ¨parkerer¨ hesten !!!!
Lilleprins og mamma Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Jeg var også plaget med mye blødninger i mitt første svangerskap. De første startet ganske tidlig og de varte med jevne mellomrom hele tiden. Til slutt valgte de å ta hastekeisernitt 7 uker før termin. Årsaken til at jeg hadde så mye blødninger var at morkaken hele tiden lå så lavt. Fikk rifter i den ved jevne mellomrom - når jeg var mer aktiv. Hver gang jeg fikk en blødning så kontaktet jeg fastlegen eller ullevåll - uansett hvor ofte det var. Synes du skal gjøre det samme. Det er ikke nødvendig å gå rundt å være bekymret og stresset. Er nå gravid igjen og Ullevåll sa rett etter kisersnittet med nr 1 at jeg mest sannsynlig også ville oppleve et lignende svangerskap hvis jeg skulle ha flere barn. Jeg er nå i uke 25 med nr 2. Har hatt en blødning - uke 8. Etter det har alt vært fint. MEN jeg har vært veldig forsiktig - ikke løftet tungt, ikke stresset, lite husarbeid og så videre. Har sikkert hjulpet. Det kommer nok til å gå bra skal du se! Lykke til!!
Minda Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Jeg blødde fra uke 9 til og med uke 14, og for meg hadde stress og aktivitet ingen betydning. De fleste av mine blødninger startet om natten og så ga det seg utover dagen. Fikk også beskjed om at det var normalt for meg og at det sikkert kom til å slutte snart. Hadde to ekstra ul, og det hjalp veldig å se at hjertet slo og babyen vokste normalt.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 har du tatt bekterie prøve fra underlivet???det bør du gjøre..skjekk deg for sopp..for slimhinnene blir tørrere osv tror jeg,om man har sopp..så lettere å blø da..(gjelder vel kun i svangerskap da) jeg hadde sopp..og blødde..nå har jeg ikke blødd siden det og har ikke sopp nå=) lykke til
*RutIetutt* Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2007 Har ikke hatt noen gu. Har nettopp bestilt meg time til ons 31/1, så da får han ta en skjekk. Sist jeg var på ul kommenterte han noe om at morkaken lå langt nede...kanskje det kan ha noe å si? Merker man ikke om man har sopp da - klør og svir og sånn + utflod?
oktoberjentene;) Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 uff.. skjønner at du bekymrer deg ekstra mye... men som flere skriver her oppe så er det "vanlig" for noen å blø i hele svangerskapet.. selvfølgelig blir man bekymret.. bra du har bestilt lege time.. bedre å fa tett oppfølging da så du ser med jevne mellomrom at alt utvikler seg normalt... håper du holder ut og tenker positivt =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå