Sunniva- og Majamamma Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Har vært fint lite på nett siden før jul, for pcen min gikk i golvet :-( Nå er den reparert, så jeg er endelig på nett igjen! Bra med Jenny??? Hun er vel (regneregne) to måneder nå? Her går det bra med det meste, men vi har slitt og sliter fortsatt med kolikk. Nå er det bare sjarmøretappen igjen, for hun er over elleve uker og har heldigvis bare ettermiddagen og kvelden nå som hun skriker en del. Ofte er hun bare urolig, veiver og kaver og vil helst bæres hele tida. Sovner (utmattet) rundt midnatt, og sover til 6-7 - får pupp og sover videre til 10. Sånn får vi heldigvis hentet oss inn igjen, så vi skal ikke klage. I jula var det dager med tolvtimersøkter sammenhengende, og det var for jævlig, for å si det rett ut. Stakkars liten, og stakkars oss :-( Men det er mye kos også, hun er utrolig blid og søt når hun ikke har vondt - og har nå begynt å leke med babygymmen og bruke hendene til å gni seg i øynene o.l. Hun følger ivrig med på storesøster, og blir kjempeglad når hun kommer bort til henne. Storesøster er en del sjalu, ikke så rart siden babyen gråter så mye og krever en del. Men stort sett er det stas med lillesøster, heldigvis! Håper alt er bra med dere, og at du koser deg. Husker at jeg syntes alt ble så mye enklere etter at Sunniva var blitt 4 mnd - da var det bare kos!! Gleder meg til Maja kommer dit :-)
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Heisann lurer meg inn på denne tråden jeg.Kjente igjen nicket ditt ..Og har lurt på jhvordan det har gått med dere. Ikke noe greit å høre at vesla sliter slik og dere også. Vi har også hatt det tøft.Først fikk jeg blodforgiftning etter keisersnittet og pga det var kroppen så sliten at jeg aldri har fått nok melk,det har aldri skjedd før.I tillegg så har Marius vært veldig urolig,sliter med mye luft ,Han har grått mye og gråter ennå mye.Men det har blitt betraktelig bedre etter 5 turer hos kiropraktor.Bekkenet hans var helt låst og nakken skjev etter at han hadde ligget så lenge i sete,vanlig visst nok på setebarn. De første 7 ukene sov han INGENTING på natta,jeg var våken hver natt fra midnatt til ca 7.Helt utrolig at en nyfødt kunne være våken 6-7 timer i strekk,men det klarte han.Nå sovner han ofte ved midnatt så vi har fått natta tilbake.Men han vil ikke sove alene eller ligge alene så det er lite jeg får gjort...Pluss han troner mellom oss i senga,i sin egen seng sover han ikke...Så da har vi kapitulert. Sukker vann er det som har redda oss nå på det verste,angående skrikinga.. Håper virkelig vesla deres snart blir bedre av kolikken. Stor klem fra idefix.Håper du husker meg :0)
Sunniva- og Majamamma Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 SELVSAGT hunsker jeg deg :-) Du har jaggu fått din del uflaks, hm... Å være våken hver natt blir man jo omtrent psykotisk av, kjenner til det der - selv om vi kun hadde tre uker med hele natta oppe. Begynte å bli krakilsk selv, tror jeg holdt på å bikke over et par ganger... Skjønner godt at du har kapitulert mht til det å sove i egen seng, jeg var så utrolig prinsippfast i starten, men så måtte jeg bare innse at nattesøvn var viktigere i første omgang. Maja sover av og til i senga si om natta, og av og til mellom oss. Det kommer rett og slett an på hvor sliten hun er av skrikingen, tror jeg. Godt både dere og oss har ro og fred fra midnatt, i hvert fall!!! Stemmer det at Marius ble født i slutten av oktober? Mener å huske at du fikk KS like før jeg fødte 6. november...
♥Tiny Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Kab er innom i ny og ne, tror det ligger et innlegg litt lenger ned her fra henne.. Hun har forresten pynta litt på nicket sitt også!
Storebror & Lillebror Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Hvis du poster et innlegg inne på klubbsidene til november 06, så er hun en del der
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Heisann kos at du husker meg :0) Han er født 2 november :0) 4 dager eldre enn Maja. Jeg holdt seriøst på å bli gal,det enda tilslutt med at for to uker siden så svikta beina under meg og jeg deisa i veggen med hodet først. da tok gubben over noen netter.han har villa det lenge ,men jeg har vært sat som ett esel og ville så gjerne gjøre det selv.han skulle jo på jobb dagen etter...Men det hjalp ikke å sove litt på dagen,natte søv er nattesøvn.Noe av det verste var egentlig alle som sa at det bare var å snu døgnet på han,det er ikke veldig lett med bitte små babyer.Plutselig en dag for snart 2 uker siden begynte han å sove bedre.I jula var vi utslitt da skreik han fra 4 om morgenen og til han sovna i 7-8 tiden.. Kjempe koselig å "se" deg igjen her inne :0)
Sunniva- og Majamamma Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2007 Ah, takker for tipset :-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Hei! Deg har jeg tenkt på de siste dagene faktisk:) Rart at du skulle tenke på meg nå også da:) Her har Jenny blitt 2 mnd allerede ja..herremin å tiden flyr:) Tja skal vi se. Jenny er veldig grei å ha med å gjøre. Men hun sover veldig urolig om natten, og det går utover min nattesøvn. Sambo sover seff fjennom alt han da..hehe.. Hun spiser strortsett med 3 timers mellomrom, og underholder oss når hun er våken. Hun er et skikkelig sjarmtroll. Tidlig begynte hun å smile og prate med oss. Nå ler hun sånn innover latter og er ikke baby lenger, det slutta vi med for lenge siden..hihi. hun skal ikke ligge i armene til noen, hun skal helst stå eller sitte. babygymen er fin å ligge å kikke under og vippestol er god å sitte i innimellom:) Har forresten hatt litt trøbbel med ammingen. På sykehuset fikk vi det ikke til i det heletatt og jeg ble veldig lei meg og gråt mine tapre tårer:( Men siste natten fant ei jordmo ut hvorfor vi ikke fikk det til, og det ivste seg at Jenny hadde tungen opp i gangen da hun skulle ta puppen, og da bare dyttet hun den ut igjen da jeg dyttet henne på puppen. Hun s at vi skulle kjøpe et brystskjold og prøve. Vi gjorde det og da funket det kjempefint. Så det er et hjelpemiddel vi ikke klarer oss uten. men det viktigste er at hun får morsmelk synes nå jeg da. Og det hper jeg at jeg kan tilby henne lenge ennå. I dag har vi også hatt litt puppenekt, og det har vært slitsomt og vondt for a mor... men det gikk bra igjen nå ved siste mating, og jeg håper det går bedre nå fremover. Ellers har jeg hatt en slitsom uke da sambo har vært innlagt på sykehus for operasjon. Har derfor vært alene med Jenny og fikk seff infuensa oppå det hele. men nå er sambo hjemme igjen og jeg er på bedringens vei, så vi overlever dette også Akkurat nå itter hun i sofaen og gnager på pappas finger..hihi:):) må skrive mer senere..vesla roper.. må få til å ha en skravletråd her inne også da. godt at alt er bra med dere,tross en tøff start.. klem..
Sunniva- og Majamamma Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2007 Oi, hva feilte samboeren din da? Slitsomt å være alene med de små, vet alt om det der :-) Så godt å høre at det er bra med dere, har tenkt masse på deg. Sunniva var også kjempeurolig på nettene og spiste hver andre/tredje time hele natta igjennom, men det ga seg faktisk da hun hadde fått grøt et par dager. Begynte når hun var eksakt 4 mnd, siden hun spiste så ofte (HS var uenig, men jeg gjorde det likevel), og det var himmelvid forskjell..... Da begynte hun å sove fra ca midnatt til 08 uten mat, og når vi utvidet med enda et grøtmåltid sov hun fra 19-07. Husker det ble reneste antiklimaks, for hva skulle vi nå gjøre på kveldene? Hi hi... Så bra at ammeskjold hjalp dere, er jo godt og trygt å kunne gi MM istedetfor MME hvis man kan. Vi gir begge deler nå, siden hun er litt misfornøyd med puppen etter at vi ga tillegg ei hel uke pga antibiotikakur. Melka kommer ikke fort nok, selv om vi bruker spray. Pupper fram til ca 17, så får hun flaske etter det. På dagene har jeg tid til å "sloss" med ammingen, men når Sunniva kommer fra barnehagen går det i hundre og er umulig å få ro til amming. Maja har jo kolikksmerter på kveldene, men når hun sovner rundt 01 sover hun gjerne til 08, hurra. Det VET jeg skyldes MMEen, for sånn var Sunniva også. I går kveld skrek hun infernalsk fra 23 - 01, trodde ungen skulle miste pusten, huff.... :-( Men da hun sovnet 02, sov hun helt til 09.30 - slå den!!!! Wow! Vi MÅ lage en skravletråd gitt, håper idefix m.fl. kjente også blir med på den! Skal vi ta den inne på klubbsidene????
Sunniva- og Majamamma Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2007 Idefix: Enig, det er umulig å snu døgnet på de små - i hvert fall om de har kolikk/skriking på kveldene... Ingen vits å legge før midnatt her i huset i hvert fall. Jula her i huset var også for jævlig, for å si det rett ut! Nå går det i hvert fall bare en vei, og det er oppover, hi hi. Jeg og Kab har planer om en skravletråd, hiv deg med på den da vel.... Lar det være opp til dere å avgjøre hvor den skal være, siden jeg har vært borte fra nettet så lenge og ikke vet hva som gjelder :-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 Ja, jeg lager en tår til oss inne på novemberklubben:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå