Gå til innhold

YES!! Endelig tante rød!! +et spm til vimssa! :-)

Anbefalte innlegg

Heisann!! :-)

Nå er endelig tante rød her igjen, trodde aldri at jeg skulle lengte etter henne!! Men nå har jo denne saken en annen vending, vi får nemlig begynne på pergo om fem dager. Men til det så har jeg et spørsmål, vil så gjerne gjøre dette helt riktig!! Jeg fikk tante rød nå nettopp, og som Stork og Vitanova sier, dersom du får tante rød på ettermiddag/kveld skal neste dag reknes som 1. dag syklus. Ergo- skal jeg da ta første pergo om 5 dager fra i morgen, eller 5 dager fra i dag??

Vimssa; Håper det går veldig bra med dere, og at lykken er til å ta på!

:-) Legen min hadde sagt at jeg skulle gå på Pergo i to omganger, dersom jeg tross dette ikke er blitt gravid, skulle jeg gå en siste gang på pergo men da få eggløsningssprøyte i tillegg. Men husker du hva preparatet heter? Vil så gjerne lese om det jeg putter i meg av hormoner osv!! :-/

Takk for alle svar og støtte, dette er en super gjeng!! :-)

Klem:-)

Fortsetter under...

Så godt at dere endelig er i gang!! Eggløsningssprøyta heter Ovitrelle. Ble jo gravid da, så det gjorde tydeligvis susen for oss:) Vi var hos gynekologen dagen før vi reiste, og fikk konstatert en stor fin eggpose på 21 mm. Han mente da eggløsning ville komme innen 2 døgn, men at ved å sette sprøyten ville vi kunne fremprovosere eggløsninga. Jeg satte sprøyta samme dag, og dro nedover til Stork neste dag for inseminasjon på ettermiddagen.

Jeg har det helt fint hvis man ser bort fra at jeg kvalm nesten hele døgnet, at hormonene løper løpsk (gråter av barnetv og reklamer på tv...), jeg ikke klarer å åpne kjøleskapet (æsj) og at alle lukter er forsterket (spes de vonde luktene). Det kjennes ut som om noe vokser der inne. Tror det er livmorfestene eller noe sånt noe som strekkes, og det tar jeg som et godt tegn.

MIn kjære er nesten fra seg av bekymring etter at legen sa at den 8 uka var en av de mest kritiske. Jeg er ikke helt rolig jeg heller, men prøver å overse det. Nå gleder vi oss bare til ultralyd 2/2 der alt SKAL være i orden. =)

Krysser fortsatt alt vi eier og har for dere!!!

Hilsen oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...