Gå til innhold

Er så snylta...stakkars


Gjest

Anbefalte innlegg

Første gang hun er syk stakkars.

Det renner fra nesen og hun hoster hele tiden.

Våkner ofte om natten og vanskelig å legge...Har deres vært syk enda?

 

Noen som vet hvor lang tid det tar fra en blir syk/smittet til det slår ut?

Bare lurer på om det var hytteturen i helgen, men merket det allerede lørdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Benjamin har heldigvis ikke vært syk ennå. Gruer meg til han blir det. Synes så synd i de små stakkarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det rent fra nesen til Maja, skikkelig snørr-gris! Hun er litt roligere enn vanlig, men har spist bedre, så jeg vet ikke helt jeg... Håper iallefall at det går over snart og at hun ikke blir verre! Hun fikk saltvannsdråper før hun la seg og har hevet sengeenden så håper det hjelper.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma holder vist på å bli forkjøla nå... Har hostet og nøset i hele dag... Virker pigg ellers så håper det skal gå over og ikke bli noe mer utav det... Har vært forkjøla før og da var hun så tett i nesa at hun ikke klarte å spise ordentlig... Huff.. Måtte bruke saltvannsoppløsning og det likte hun absolutt ikke... Håper vi slipper det denne gangen...

 

Det er jo mange ulike smittekilder så kan være litt vanskelig å si hva som har gjort det..

 

God bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar vel en 2-3 dager fra de blir smittet til de blir syke, vel?! Er vel sånn omtrent sånn med oss voksne, er det ikke?

 

Karsten var litt forkjølet i høst, måtte bruke nesedråper/morsmelk noen netter. Heldigvis ikke påvirket i allmentilstanden! Har vært litt småtett i nesen flere ganger i vinter. Han har sovet med hevet hodeende siden forkjølelsen i høst, virker som om han trives med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige virusene har ofte noe forskjellig inkubasjonstid - dvs tiden fra en blir smittet til de første symptomene inntreffer. Men mange dagene er det ikke.

Her har lillevennen vært syk flere ganger, ble innlagt på barneavdelingen til observasjon ved 10 ukers alder med feber av ukjent fokus. Det viste seg nok etterhvert å være en mage-tarminfeksjon som hun sannsynligvis hadde fått fra søster som går i barnehage (og som ikke hadde vist tegn på sykdom - det er ikke enkelt!!)

Om det ikke hjelper med saltvannsdråper, ville jeg ha brukt det jeg kaller "skikkelige" nesedråper - Rinox eller lignende - som har virkestoff som er slimhinneavsvellende. Dermed produseres det mindre snørr, og de slipper å hoste så mye på natten av det snørret som renner bak til svelget - flotte detaljer!!

Og som skrevet over her, hev hodeenden på sengen. Godt tiltak!

Og sist men ikke minst, god bedring til lillevennen! Det går bra, men alltid vanskelig første gangen. Bare spør om det er noe du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man bruke nesespray? På apoteket sa de at man ikke skal det på så små babyer.. Jeg synes så synd på snuppa mi, hun snørrer og hoster og nyser. Prøvd saltvann i nesen men hun hater det. Off, blir litt deppa av å se henne så forkjøla og syk jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel enklest å bruke nesedråper med virkestoff, og ikke bare saltvann. Rinox har nesedråper for barn under 2 år (godkjent helt ned til nyfødte), og dette fungerer helt bra her hjemme. Da skal det bare en dråpe inn i hvert nesebor. Og de får en mye bedre søvn etter dette, puster lettere og hoster ikke så mye.

Jeg ble brått litt usikker på om det er nesespray for barn under ett år, og det er jo enklere å bruke dråper da;-) Men dråpene finnes altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vesla var sjuk for eit par veker sio, stakkar jenta.. ho klarte ikkje sove i senga si, ho var redd.. hadde så vanskeli for å puste, for ho var så tett stakkar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i stad med lillegutt fordi han er kjempe forkjølet og har feber, fikk beskjed av ho å bruke nesespray.. Så tror nok du kan bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...