Gå til innhold

Hvordan er det med kaffe/koffein nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er like "skummelt" med koffein nå som jeg har kommet såpass langt i svangerskapet (24+4)...?

Drikker bare koffeinfri kaffe hjemme, men kjedelig å bare kunne ta en kopp kaffe når man er på besøk hos andre...

Flere som tenker slik eller er det bare jeg som er hysterisk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ogsaa mer forsiktig enn det som staar i gravid-boekene. Blander koffeinfri og vanlig kaffe hjemme--ca halvparten av hver, og drikker vanligvis bare en kopp om dagen. Men en gang iblandt har jeg gaatt ut og drukket en vanlig kaffe latte, da...

Har i grunnen blitt vant til aa ikke drikke saa mye kaffe naa, saa jeg tror jeg fortsetter paa samme maate frem til ungen kommer. Men foedselslegen/gynekologen min sa at det var helt greit med 1-2 kopper vanlig kaffe om dagen ut svangerskapet. Saa det er sikkert greit aa drikke mer enn en kopp...

Skrevet

Jeg har stor tro på det å lytte til kroppen. Jeg røykte før jeg ble gravid, og blir nå kjempedårlig bare jeg kjenner røykelukt. Det samme med kaffe. I 1. trimester klarte jeg max en kopp til dagen, og kun en gang i blandt. Nå tar jeg av og til opp til 4 - 5 kopper daglig. Jeg vet at dette ikke er anbefalt, men slik velger jeg å gjøre det!

Skrevet

Jeg drikker 1-2 kopper kaffe latte daglig. Må bare ha det! I første trimester var jeg så kvalm at jeg ikke hadde lyst på kaffe, men nå i 2. trimester drikker jeg altså 1-2. Og kanskje et glass pepsi max i tillegg...

Drakk 1 kopp kaffe daglig gjennom hele første svangerskapet. Jeg har hørt at hele 3 kopper er "tillatt", men at man ikke bør drikke mer enn det.

Skrevet

Jeg drikker 1-2 kopper te hver dag og 1 glass bruks - pepsi max.

Begynte å drikke fruktte tidlig i svangerskapet om morgenen på grunn av kvalmen. Og siden har jeg fortsatt. Har blitt en tradisjon nå i dette svangerskapet å starte dagen med fruktte.

Skrevet

Jeg er ikke kaffedrikker, men jeg drikker gjerne en kopp te eller to i løpet av dagen. og en gang imellom kjøper jeg en halvliter pepsi max og drikker det i løpet av dagen.

De sier jo at man kan drikke koffein men helst i små mengder.

Så tviler på at en kopp i ny og ne vil gjøre noen skade.

Hvis du er veldig bekymret så kan du jo ta med koffein fri kaffe hjemme fra da.

Skrevet

Jeg drikker en til to kopper med kaffe og melk om dagen, vi har "proff" espressomaskin hjemme, så det blir som regel en Cappuchino til frokost og espresso etter middag. Det er faktisk mindre koffein i en espresso enn i en kopp med traktekaffe, fordi vannet presses fort gjennom kaffen i en espresso, mens det renner sakte gjennom i trakteprosessen. Drikker aldri mer enn to kopper om dagen!

Skrevet

Har kuttet ned til en kopp opp dagen, men den trenger jeg virkelig for å våkne på morgenen. Det hender også iblant at jeg tar meg en mocca på kaffebar fordi jeg ikke klarer å holde meg unna. Cola drikker jeg nå maks 1/2 liter av i uka. Det blir vel til hva man selv føler. Men det er ikke så vanskelig å forandre vaner når man gjør det for sin lille baby.

Regner med at når h*n blir født, må jeg tilbake til 3-4 kopper kaffe om dagen for å holde meg våken... (eller skal man kanskje ikke drikke så mye kaffe når man ammer heller???)

Skrevet

Eit relatert hjartesukk og oppfordring ...

Budde lenge i Storbrittannia, og der fekk du koffeinfritt av alt, latte, cappuchino, mocca etc... Var litt overgang då eg kom tilbake hit og eg var heldig dersom dei hadde gamal koffeinfri pulverkaffi. Vert veldig fort avhengig av koffein, og dersom eg har hatt det jevnleg ei stund (1 kopp kaffi/te om dagen i 5 dagar er nok), so får eg ein veldig hovudverk dersom eg ikkje drikk noko med koffein.

So til dagens oppfordring - spør etter koffeinfri latte etc. når du er ute! Det gjer eg sjølv om eg no drikk med koffein òg. Kaféar og restaurantar byrjar ikkje å tilby dette før dei har fått nok spørsmål!

Skrevet

leste for en tid tilbake i bladet gravid at det var sunt for gravide å drikke ca 3 kopper kaffe daglig under graviditeten. skal se om jeg finner artikkelen igjen og finner ut horfor

Skrevet

fant ikke artikkelen. men for å være på den sikre siden så er det sikkert ikke så dumt å holde koffein inntaket på et så lavt nivå som mulig. jeg personlig drikker ikke kaffe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...