Gå til innhold

Hvor lite...


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Leste her ett sted at om man ikke ammet ofte nok, så ville melken forsvinne.... Fikk jo helt hetta da, har ikke så mye melk fra før av liksom, og jeg syntes det har vært så lite melk. Lillevenn har sovet etter hver amming og sovet lenge. Kan han plutselig blitt flinkere til å suge, kan jg ha mer enn jeg tror og han er fornøyd??

Blir gal av dette amme greiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melken forsvinner ikke over natten, men den vil jo heller ikke øke hvis ikke du får han til å suge mer eller oftere. Vet ikke om det var det du lurtepå jeg? Har liksom ikke helt teken på dette med amming selv. Er ei skikkelig dårlig melkeku:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og.... skulle ønske dette amme greiene var lettere...

Prøver å pumpe og, men gjør det ikke slavisk. For lillevenn har liksom hatt så ujevnt sovemønster, så har ikke turd å pumpe hver time for jeg har vært redd han skulle våkne og være sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun plutselig er sulten rett etter at jeg har pumpet så får hun de dråpene som er igjen pluss litt mme:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går ann... Prøver å amme så mye jeg kan og holde oss til ett mme måltid om dagen, men kanskje jeg skal gjøre som du til produksjon har gått opp litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melkeproduksjonen vil gå ned desto mindre du ammer, dette fordi kroppen hele tiden vil forsøke å tilpasse seg babyens behov - så man ikke skal ha hverken for lite eller for mye melk.

Så hvis man bare ammer en gang pr dag, vil man etterhvert kun ha melk til en amming pr dag.

Vil tro at hvis man kutter amming totalt over 3-4 dager, vil man måtte jobbe intenst for å få melken tilbake - men det kan sikkert gjøres.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...