Gå til innhold

AARRGGHH, trodde kolikken var over, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tre fine dager, før det på søndag brøt ut igjen :-( Hun har mageknip hele ettermiddagen og kvelden, men sover heldigvis fra 01 til 07, puh..... Det gjorde hun IKKE i jula, da gikk det døgnet rundt til tider. Hun er 11 uker og 1 dag gammel, så det må vel gi seg snart???? Har vært tre ganger hos kiropraktor med relativt god effekt - men det har aldri vært helt bra.

Dere som har hatt kolikk, når og hvordan ga det seg? Forsvant det like fort som det kom, eller ble det gradvis bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår fikk kolikk nesten med en gang hun var ute av magen. Det tok 4 dager før hun fikk melk av meg og det er jeg overbevist er noe av årsaken. Jeg kunne ikke spise NOE uten at hun fikk vondt i magen, til slutt satt jeg og suttet på et knekkebrød uten pålegg. Men det ble bedre da jeg kuttet ut melkeprodukter.

Vi var også hos kiropraktor, 4 behandlinger. Ingen mirakelkur men det funket litt.

Det ga seg veldig plutselig faktisk. Da var hun 3 mnd. Hadde noen dager innimellom etter det, men det var totalt borte da hun var 3,5.

Regner med at dere har prøvd ALT for det gjorde vi også. Hos de aller fleste går det over inne 4 mnd. Så dere er snart over kneika!!!

Skrevet

Takk for oppløftende svar.... Jada, har prøvd alt - fra fennikkelte til sukkervann, MME på flaske, massasje, kutte ut alt mulig rart - men da jeg gikk på antibiotika ei uke og fikk ammeforbud så jeg jo egentlig at det svingte like mye da som hun bare fikk morsmelk.

Mange sier jo at det forsvinner plutselig, og jeg hadde jo et lite håp siden det var noen mageknipfrie dager - men så kom det jo tilbake igjen, sukk. Og da føles det jo enda verre, når man har fått et lite glimt av paradis, he he.

Flere?

Skrevet

Kjøp Minifom fort. Det gjør underværker. Ingen bivirkninger. Legen sa at barn får ikke for mye malt og ikke for mye minifom. Kjør på!

Skrevet

Vi har brukt både Minifom og Malt, men takk uansett :-)

Skrevet

Anbefaler å lese boken av Anna Wahlgren kap. som omhandler kolikk.

Skrevet

Spiste du noe spesielt på søndag? Er det "matkolikk" eller ordentlig kolikk hun har? Hjelper det å bære henne når hun har vondt? Da kan jeg i så fll anbefale vippestolen Kick and Play fra FisherPrice, den hjalp veldig på magevondten her.. Den hjalp også den utslitte ryggen min..

Skrevet

Åh, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Kolikk er så utrolig dritt! Vi var også hos kiropraktor, kjøpte allverdens preparater og remeier, men kun følgende roet ned snuppa:

-Ta noen raske og ikke så dype knebøy med henne på armen

-Gå tur med bæresele

-Kjør tur med bil

-Vibrerende vippestol

Prøvd noe av dette? Det verste ga seg for snuppa vår da hun var litt over 10 uker, så du har nok ikke så lange stunda med ustanselig skriking igjen. Hold ut!

Skrevet

Takker for svar, damer! Spiste ikke noe spesielt på søndag eller mandag, så jeg har slutta å tro at kosthold har noe å si. Da jeg ga MME ei hel uke pga min antibiotikakur svingte det like mye fra dag til dag som det gjorde på kun pupp - så jeg tror ikke det har så mye å si egentlig....

Det som hjelper best er 3-4 teskjeer fennikkelte når det begynner, samt det å bære henne i time etter time i "kolikkgrepet", altså liggende på magen på underarmen min. Da er hun stille, men begynner å gråte når jeg legger henne ned. Høy lyd hjelper også, når jeg måtte punpe meg pga medisinene sovnet hun ofte. Setter den igang når hun er urolig, men det hjelper kun når hun ikke har kjempevondt, liksom...

Ja, Dodge, kolikk er noe utrolig dritt!!!!!! :-)

Skrevet

Pumpelyden var fin ja? Rop på Mamman til Eline, hun har mp3-opptak av støvsuger-lyd, det hjalp Eline til å sovne tidligere. Kanskje det kan funke for å roe ned Maja også:)

Eller så er den vibrerende vippestolen verdt hver krone *100 altså;)

Skrevet

Dette har jeg ikke peiling på - men dersom hun har melkeallergi reagerer hun like mye på mme som mm?

Skrevet

Godt poeng, men burde hun ikke skrike hele døgnet da?

Skrevet

Sånn tenkte jeg og, at hvis det var melkeallergi så burde hun jo ha jevnt over vondt....

Skrevet

vær forsiktig med malten, for mye kan gi luftsmerter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...