Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar,fra du leverer inn søknad om foreldre/fødselspenger,til du får svar/vedtaket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får ikke svar før tidligst 2 uker etter at babyen er født. De gjør ikke vedtak før fødsel. (nytt system)

Skrevet

Må en vente så lenge,for å få vite om en har rett på foreldrepenger.? uff då. Jeje,de gir vel lyd raskere,hvis jeg får engangsstønad istedenfor.?

Skrevet

Jeg leverte søknaden rundt 30. uke, snuppa kom i uke 37. Hun er nå 7 uker gammel. Fikk idag første fødselspenger betaling. Har ennå ikke sett noe til vedtak.

Skrevet

hmmm..ok. Da får jeg bare vente i spenning då,å se hva som skjer. Men trodde det var vanlig å få ett vedtak.

Skrevet

Du vet vel selv om du oppfyller kravene for å få foreldrepenger og har du det får du penger.

Skrevet

Når du fremmer krav om en ytelse fra Nav skal du senest innen en måned etter kravfremsettelsen motta en skriftlig orientering om forventet saksbehandlingstid; dette i henhold til forvaltningslovens bestemmelser.

Hvor lang tid det tar avhenger selvfølgelig av saken; om det er åpenbart at vilkårene for rett til foreldrepenger er/ikke er oppfylt osv.

Drøyer det lenge før du hører noe så nøl ikke med å mase! Det pleier å hjelpe...

Skrevet

ok. takk for svar.

Vet jeg har rett på fødselspenger,men aner ikke hvor mye jeg vil få i måneden. Er det jeg egentlig er mest nyskjerrig på,så derfor vil jeg har vedtak snarest mulig..hehe...Men eg får vel smøre meg med tålmodighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...