Gå til innhold

Hvilket termometer anbefaler dere da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vel egentlig tenkt å kjøpe et slikt vanlig i rompa termometer. Inbiller meg at de er de mest korekte.

Men har ikke noe erfaring, siden jeg er førstegangs..

Skrevet

Var visst det de inne på skravle anbefalte også så går nok for det jeg og :-)

Skrevet

vi har et slikt øretermometer nå, men de er jo ikke 100% sikre. Men kan jo være greit å bruke om barnet sover og man vil bare ta en liten sjekk av tempraturen uten å vekke barnet.

Men kjøper definitivt et rompetermometer for å måle sikre tempraturer.

Skrevet

dig rompetermometer. bruker bare det selv også, da det ikke gir utslag under arm og ørene på meg selv.

Skrevet

jeg har både den som du stikker i rompa og i øret, men må innrømme at jeg syns den bare er noe forbanna tull.

datteren min på 4 år var kjempevarm forrige søndag og da målte det tette øre-termometert "hele" 36,7 grader... ikke helt til å stole på nei. ihvertfall ikke da rompe-termometeret målte henne opp i 40,1....

Skrevet

Vanlig gammeldags måling av tempen i rumpestumpen gir mest nøyaktig resultat.

Det fins gode termometer som har bøyelig tupp, mindre ubehag for både barn og voksne ved måling :) Vet blant annet at philips har en slik modell, ikke er den særlig dyr heller.

Skrevet

Har braun øretermometer... viser det samme som rumpetermometer, har dobbeltsjekka noen ganger:) funker kjempebra synest jeg!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Rumpetermometer er det eneste som viser reell temp uansett alder og de er anbefalt av leger og helsevesen forøvrig. Øretermometer og pannetermometer er ikke særlig pålitelige ettersom de viser feil temp når øregengene er tette (viser ofte ulik temp i hvert øre) og svette kjøler ned temp i pannen dessuten er ikke alltid pannen varm når barn har feber. Rumpe temperaturen er så nær kroppens kjerne som man kan komme med målings apparater og gir dermed riktigst temperatur. Kroppen har ulike temperatursoner.Alle kroppsdelene har ikke lik temp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...