På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Har forstått at vi er en gjeng som tar pergo nå i januar. Godt å ha andre i samme situasjon å spørre :-) Tok bl.prøve (progesteron måling) på dag 23, og svaret var 25. Å dette betyr???? Noen som vet? Har ikke fått pratet med gynekologen min enda, så jeg er litt spent. Har hatt sykluser på 30-44 dg. før jeg begynte på pergo. Har derfor tenkt å sex annenhver dag tom.dag 30 sånn i tillfelle eggløsningen skulle dukke opp veldig sent. Noen andre som har fått svar på bl.prøven???????
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Det betyr at du har hatt eggløsning (alt over 20=EL). Grattis!
Netty32 Skrevet 24. januar 2007 #3 Skrevet 24. januar 2007 Hei! Jeg var hos gyn i går og tok blodprøve, så nå er jeg spent på resultatet! Er på syklusdag 25 i dag. Skal ringe og få svaret i dag, de trodde det skulle være klart utpå dagen. Åååå, spent ja! Håper inderlig el har vært, hadde vært fantastisk å ha en "normal" syklus. Men jeg har ikke så veldig store forhåpninger denne pp, da sambo har vært mye bortreist i dt aktuelle tidsrom :¤(( Men det er jo flott med litt kortere sykluser, da ser alt mye lysere ut! Har du symptomer eller bivirkninger påtide? Jeg var skikkelig uggen i hele helga, vet ikke om det kan ha vært el? Eller om det bare er bivirkninger. Hadde kraftige "mensmurringer" i tillegg til uvel i "den andre magen"- luftsmerter og altslags greier. æsj... Jaja, det er bedre nå da. Merker ikke noe særlig nå. Oi, ble langt dette ) Lykke til!!
*lillemille* Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Hei hei.. Jeg var på sykehuset på lørdag og tok de blodprøvene som skal taes når man går på pergo. Jeg var inne og tok de på min 21 syklusdag, og jeg hadde progesteron måling på 39!!
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2007 Gynekologen ringte i dag. JA jeg hadde hatt eggløsn. jeg :-) Ganske happy nå ja... Godt at Jeg slapp å begynne på dobbelkur. Skulle bare fortsette med enkelkur neste mnd. Visst jeg ikke var blitt gravid denne mnd. da. Håpe, håpe!!!!! Til Viola27 Dessverre har jeg hatt endel bivirkninger av pergokuren. - Dager der jeg har vært søkk våt nedentil. Ikke like gøy når man er på jobb.... - Dager hvor jeg har vært hoven og øm nedentil. Da er det ikke gøy å ha all denne planlagte sexen nei. - Humørsvingninger. Masse gråting av filleting. - Hetetokter - Trett, men det har kanskje mer med årstiden å gjøre? - Litt deppa Kjenner ingenting nå (dag 26), eller har fortsatt lett for å ta til tårer. Men det får jeg tåle.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Ja , jeg er helt enig.=) Jeg gikk på min første pergo i desember som var. Jeg tok blodprøve dag 22 i syklus, og fikk brev fra legen som bekreftet at jeg hadde hatt eggløsning. Men det stod ingenting om noen verdier, kun en bekreftelse på at jeg hadde hatt eggløsning. Finnes det forskjellige "grader" av eggløsning? Jeg fikk mensen, og venter nå på neste mens slik at jeg kan begynne en kur til. Det er spennende tider...
Elise29 Skrevet 25. januar 2007 #7 Skrevet 25. januar 2007 Heisann dere! Jeg begynte på min fjerde doble pergokur i går. Dette er siste forsøket mitt. Jeg ble gravid etter første kuren, men da mistet jeg Har ikke tatt blodprøver for å sjekke om jeg har hatt EL tidligere, men denne gangen ringte jeg og fikk time til å gjøre det... Lykke til alle sammen
lili1 Skrevet 25. januar 2007 #8 Skrevet 25. januar 2007 Hei allesammen. :-) Jeg var og leverte blodprøve idag.. så jeg er veldig spent på om jeg har hatt eggløsning... men jeg har tatt eggløsningstester fra dag nr. 14 men har ikke fått noe positivt på dem... så det blir spennende å se hva slags svar jeg får på blodprøven.. Jeg har et lite spm. til dere, går dere bare på pergo eller på metfomin i tillegg også???? Lykke til alle sammen. (men hvet dere hva jeg ønsker meg en liten unge så inderlig at jeg nesten ikke vet hva jeg skal gjøre lenger.. :-( )
vestangel gravid igjen:) Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 Heisan lili1 Jeg har akkurat begynt på 1. pergokuren og jeg går ikke på Metformin. Legen min mente at det ikke var nødvending siden jeg hverken er overvektig eller er insulinresistent!!!!! Er midt i uka mi nå så dette blir spennende. Skal inn neste uke å ta EL blodprøve.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2007 #10 Skrevet 26. januar 2007 Jeg tok blodprøve på dag 3 (før jeg startet med Pergo) og fikk 0,7 som svar (skal visst ligge mellom 0,2 og 3) og fikk 90 på dag 23 etter enkel Pergokur. Betyr det ekstra kraftig EL/flere egg? Er det dårlig å ha 0,7 på dag 3?
På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2007 Hei anonym! Vet ikke hva den skal være før man starter på pergo. Dessverre! I et skriv ang. progresteron jeg har, står det at konsentrasjonen av progresteron øker kraftig i lutealfasen, og når et maksimum 6-9 dg etter eggløsn.. (referanseverdien: 5-85) Mens gravide i 1.trimester kan ha et progresteron nivå på 50-160. Du har jo 90!!!!! Utfra dette vil jeg tro du er gravid :-) Men du kan jo ikke stole helt på meg... Eg bare leser det som står. Hva sier du? Kanskje du bør ta en test????????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå