Gå til innhold

Hyler og gråter når hun skal få mat..hva er dette for noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har hun hylt og grått så forferdelig nå hun skal få pupp. Skjønner ikke hvorfor... Jeg må skikkelig dytte henne på puppen og holde henne fast til hun til slutt suger tak. men jeg klarer det maks på en pupp. Hun pleier å spise av begge til hvert måltid. Synes det er så fælt å tvinge henne sånn, men jeg vet og ser jo at hun er sulten.. jenta må jo spise... blir så lei meg av dette..er vondt å streve sånn:(

Noen som har opplevd det samme, eller har forslag til hva det kan være og hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke spist noe rart i dag, ikke i går heller..

Skrevet

Er ikke helt sikker da.. Har du lest på ammehjelpen om puppenekt?

Skrevet

hadde det sånn med jenta mi også når hun var rundt 3 mnd, nå er hu snart 4 mnd og har begynt å bli flink igjen.. fikk høre at det er en sånn 3mnd kneik ungene må gjennom.. tarmsystemer og ting som forandres. mange opplever puppenekt ved 3 mnd alder fikk jeg høre.. men her går det bra igjen.. hold ut:)

Skrevet

men hun er bare 2 mnd da.. ikk lest om det nei.. kanskje jeg skal gjøre det..

Skrevet

Hadde også dette problemet en dag, det viste seg at jeg samme dag fikk omgangssyke. Akkurat som om hun merket at jeg var på vei til å bli syk...... Merkelig, men det er den eneste gangen det har skjedd hos oss...

Skrevet

Har ikke lest noe om det selv, men har opplevd "krangling ved puppen" jeg også. Tullete jente, tenker jeg da;) Noen ganger har det vært magen, andre ganger er det for mye som skjer rundt henne. Har du prøvd å skjerme henne? Altså at hun ikke får sett seg rundt samtidig?

Skrevet

har influens, men er på bedringens vei da...nart mat igjen og jeg gruer meg.. håper det går bedre da..

Skrevet

Hei, jeg er ingen erfaren ammer, men derimot en erfaren pumper og flaskemater. Har du prøvd å pumpe deg og gi på flaske for å se om det hjelper? Kanskje maten ikke kommer fort nok og at hun er sinna av den grunn? Kan være verdt å prøve hvis du har pumpe og flaske??? Jeg så noe av det samme på snuppa da vi gikk vekk fra nyfødt smokkene på flaskene og over til en størrelse større. Hun ville ha maten raskere.

Skrevet

hun får flaske med mm på kvelden så hun kjenner flaska. Men redd det skal bli permanent puppenekt om jeg gir henne flaska nå.. melken kommer rimelig fort som regel, men hun gråter og hyler før hun i det hele tatt har puppen i munnen. Bare jeg legger henne til begynner hun å gråte og vrir seg vekk fra puppen...:(

Skrevet

Kan være brystvegring, vi har det gående akkurat nå. Les om brystvegring på ammehjelpen.no, det hjalp oss vaffal.

Skrevet

Det vært akkurat den sammen situasjon med jenta mi! Vi hadde flere ammestreik og hun ble helt hysterisk etter hun har sett puppen.( det har vært sammenheng med menstruasjon, melka får bittet smak, sier forskere) Første gangen varte det på 5 døgn. Jeg ble ganske redd og presset henne til puppen, da ble hun gal:) Vi ringte på ammehjelpen i vårt distrikt, vært på helsestasjon( du kan prøve å gjøre det). Jeg gruet meg hver gang før pupping ( klarte å amme av og til og mest på natta). Og plutselig alt har snudd seg( begynte å spise annen hver time hele døgn).

Hvis du ser at gutten trives og rolig, ikke press ham, pump melka ut for beholde produksjon, ikke gi flaska, ikke stress deg. Hvis han blir sulten og urolig, ring på ammehjelpen!

Skrevet

har lest om det der.. fikk dårlig samvttighet for at jeg har tvunget henne til å spise når hun har nektet i dag da jeg leste det.. buhu..

Skal prøve å gi henne mat i et rolig og mørkt rom etterpå, og funker ikke det så prøver jeg tvillingstillingen.. hvis ikke det funker, HVA DA?!?!?!

Skrevet

Hadde det akkurat likens for noen dager siden med min 3 mnd datter.

Fant ut at jeg plutselig hadde fått sinnsykt dårlig utdrivningsrefleks.

Å at hun på en måte gav opp før melka kom.

Prøv å stimuler brystvortene før du legger henne til.

Lykke til. :)

Skrevet

Sånn var det med småen her også, sånn rundt to-tre måneder. Holdt på å bli sprø. Men det gikk over, men det varte sånn til og fra i noen uker. Jeg ble litt redd for å miste melka, men den forsvinner jo ikke sånn på et blunk. Jeg gjorde akkurat det samme som deg. La han til og holdt han der til han spiste.

Ikke så mye trøst kanskje, men det går over. Men pust dypt inn og husk at hun spiser når hun trenger det. Om hun hopper over et måltid, så klarer hun seg allikevel helt fint. Hold ut!

Skrevet

Sånn har det vært her også i perioder... Minsten her er 3 1/2 mnd. Det er alltid vanskelig å si hva det kan være. Luftsmerter? Overtrøtt? Ikke sulten? Her har det hjulpet å trekke ut tiden mellom måltidene - vente en halvtime/time til før jeg prøver å legge henne til. Vi har også begynt å legge henne tidligere på kvelden, og prøver nå ut Minifom mot luftsmerter, og det ser ut til å funke foreløpig...(har gått bra de siste to kveldene...) Jeg tror det er viktig at du ikke tvinger henne - det gjør det bare værre. Hvis hun ikke vil ta puppen, la henne slippe og vent en halvtime/time før du prøver igjen. Her kam det gå 5-6 timer enkelte ganger mellom måltidene, men foreløpig legger hun på seg som hun skal, så det er ikke noe farlig, selv om det ikke er noe kjekt når hun bare skriker og jeg ikke vet om det er fordi hun er sulten eller fordi hun har vondt eller er overtrøtt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...