Gå til innhold

Hvordan forklarer dere til de vordende storesøsken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan babyen har kommet seg i magen til mamma? Har en nyskjerrig 4 åring og venter mange spørsmål snart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...min 5åring og lurer på det, vet liksom ikke helt hva jg skal si....så jg sier bare pappa har lagt et frø der inne i magen som blir til en baby....og når hun spør hvordan bebisen kommer ut av der sier jg d får hun vite når hun er større ;) Får mg ikke til og si det som det er....vet mange gjør d, men ikke jg....

Hun har oxo spurt om d er vondt når babyen kommer ut...da sier jeg ja...hehe...så nå sier hun ikke lengre at hun og vil ha baby i magen ;)

Skrevet

Jeg har hatt mange gøyale samtaler med min 5 åring også, han skjønner utrolig mye.. Jeg sa at alle damer har frø inni magen som kan vokse til en baby, det var jo greit, men så kom spørsmål nr to. Kommer det bare flere og flere babyer da?

He,he, kanskje litt tidlig å ta praten om prevansjon.

På spørsmålet om hvordan babyen kom ut svarte jeg at damer har et eget babyhull bak tissen som babyen kan bli født ut av. Det aksepterte han helt greit, fordelen er jo at han er gutt og vil ikke prøve å finne dette hullet på seg selv :-)

Er ikke alltid lett, men jeg mener vi må holde oss til en veldig forenklet sannhet, kan bli veldig feil hvis vi juger til dem. Før eller siden finner de jo ut det. Litt enklere med 3 åringen min som spør f.eks om babyen er sulten inni der, eller om den bruker bleie...

Skrevet

jeg har bare sagt til dattra til samboer at en baby begynner som et frø...så er det mer spennende enn å høre hvordan det kom inn dit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...