Gå til innhold

hvem (i helvete) skal være faddere?


marguritten

Anbefalte innlegg

off... greit nok at man skal prøve å planlegge dåpen...

 

men hvem skal være faddere?

jeg føler ikke at jeg har noen som kan være det.....

til mitt første barn så valgte jeg mine 3 venniner,samboerns søster og kamerat.

 

denne gangen så aner jeg ikke hvem jeg skal velge.

 

 

hva mener dere om å ta familie som faddere?

enten bestemor/far eller oldemor/far...

jeg har heller ingen søsken,så det kan jo bli noen der...

 

offf....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har valgt utelukkende familie, tar ikke sjansen på å velge venner, er for mange "her å nå" venner føler jeg....

 

så jeg skal ha slstern med sambo og svigerinne med sambo

 

har "spart" tre yngste søsken med sambo til neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å velge min samboers bror og samboer til Sigrid og eventuelle fremtidige søsken. Utenom kommer vi denne gang til å velge min bror (så får søsteren min være på neste) og hver vår venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt tre venner og tvillingbroren til sambo. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å bruke mine søsken som faddere. Synes liksom familien får titler nok sånn helt automatisk (de blir jo tante og onkel uansett, mener jeg). Men så ser det ut til at de er nødt til å være mitt "statskirkealibi" da ingen av fadderne vi først valgte er medlemmer av statskirken. Og minimum 2 av dem må jo være det.

 

Men hvorfor kan man ikke bruke de samme fadderne om igjen? Det ville jeg gjort hvis jeg var deg, Nordkvinne. Kan godt tenke meg at vi gjør det (hvis fadderne vil, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det e minst like naturlig å ha familie som fadder som å ha venna til fadder. Vi har valgt kun familie, blant anna vesla sine besteforeldre - så siden du spurte - det går godt an å bruke besteforeldre!! Sikkert mange meininga om det altså, men eg syns det e greit :-). Alderen deires har kanskje litt å si (i alle fall for nåkken), her i gården e de rundt seksti, det syns vi går fint (vesla får også to tante som fadder, de e jo yngre).

og for all del - ingenting galt i å velge venna altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mest for at familie skal være faddere. Familien kommer alltid til å være der liksom, med venner vet man aldri.

Men vi har et vennepar som sliter med å få barn, og de er veldig "trofaste", så jeg vurderer å foreslå for sambo å ha dem som faddere og muligens ene broren min å familien.

Til junior er det foreldrene våre på begge sider som er faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...